vasárnap, január 17, 2021

Mobilapplikáció fejlesztés tudnivalók, tippek – Minner találkozó összefoglaló

Az 5. Minner találkozón a mobilapplikációké volt a főszerep. Az augusztus 27-i találkozón a felmerülő kérdésekre a Mobilweekendtől Somogyi Róbert (Soma), és az Xdroidtól Mándó Gergő válaszolt. Körüljártunk sok-sok témát, ezekből én le is jegyzeteltem azt, amit ti hasznosítani tudtok.

Mobilapplikáció tervezés – az első lépés

A két előadó is említette többször is, hogy mennyire fontos, hogy aki mobilapplikációt akar fejleszteni, annak legyen – egy akár több oldalas – terve. Az egyes képernyőkön milyen információk legyenek, milyen feliratok, milyen funkciókat akar… Ezeket mind-mind rajzoljd le, írd le, írj mellé szöveges magyarázatokat. Ez nem csak segítség egy fejlesztőnek, hanem még pénzt is spórolsz vele, mert nem a fejlesztő idejéből megy el az idő, hogy kitalálja te mit akarsz, és így a projektet is előbb befejezitek. Ezt ne csak mobilapplikáció fejlesztésre értsd, hanem ha weboldalt akarsz készítetteni, akkor készíts akár több oldalas vázlatot.

Árak – Mennyibe kerül egy mobilapplikáció lefejlesztése

Mivel minden applikáció más és más, így az előadók sem tudtak hozzávetőleges árat mondani. Annyit viszont elmondtak, hogy mivel Androidra és iOS-re is érdemes kiadni egy-egy applikációt, így valószínűleg 1 millió forint alatt nem fogod megúszni. Természetesen ott a másik megoldás, hogy te magad tanulod meg az applikáció fejlesztést, vagy olyan társakat vonsz be, aki ért hozzá. Továbbá említették még, hogy egyetemistákkal is érdemes programoztatni, annyi csak, hogy velük többet kell foglalkozni.

Extra költségek

Figyelembe kell venned, hogy miután elkészült egy applikáció, utána is van vele munka és költség. Például frissítéseket készíteni az apphoz, üzemeltetési költségek (szerver…)

Milyen bevétel lehet egy mobilapplikációból?

  • Freemium/premium: Az applikációnak van egy ingyenes verziója, és egy több funkcióval rendelkező premium változata, ez sok applikációnál bevált már.
  • Reklám freemium: Az ingyenes appban reklámok futnak. Fontos, ehhez több tízezer letöltés kell minimum, sőt aktív több tízezer napi felhasználó, hogy ebből valós bevételt (havi több száz ezer forintot) láss.
  • Applikáción belüli vásárlások: Ezt még az elsőhöz is írthattam volna, de külön részben szerettem volna, hogy lásd. Sok app
  • IoT megoldás esetén pedig maga a hardver eladásokból lehet bevételed.  (hardver, kütyü + applikáció).

Ingyen mobilapplikáció készítés? Klón applikációk?

Az ingyenes megoldásoknak mindig megvannak a hátrányai. Olyan kódelemekre kell támaszkodnod, amit más fejlesztő írt, ez a hátránya. Előnye az lehet talán, hogy azonnal nem dobsz ki több millió forintot az ablakon, hanem felhasználókat gyűjtesz, és utána lépsz tovább. Klón applikáció fejlesztésről pedig már írtam:
A vállalkozók Tindere – olcsóbb lefejleszteni egy applikációt, mint gondolnád
Van egy vállalkozás/startup ötleted? Ne verd magad nagy költségekbe! Mutatom mit csinálj!

Applikáció marketing

Abban egyetértettünk, hogy a legtöbb applikáció azért nem fut be, mert egyszerűen nem koncentrálnak a marketingjükre. Érdemes lesz ráfeküdni az IoT applikációkra, mert abban lehet most az igazán nagy pénz.

Napi használat!

Az applikációhoz tartozó funkciókat nagyon meg kell tervezned, leteszteltetned. Mert el kell érned, hogy többször is használják az applikációt. Arra rávenni valakit, hogy letöltse, nem olyan nehéz, mint arra rávenni, hogy használja heti/napi szinten.

Fotó: www.techonemedia.com

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Sokakkal megesik. Pedig lehetne ez másképpen is! A Minner legújabb cikkében olyan piacra lépési stratégiát is bemutat, ami neked is megmozgatja a fantáziádat. De ha nem is kattintasz tovább vigyél el információt. Szóval több Minner vállalkozó is indult már úgy el, hogy beharangozó kampányt, sőt eseményt csinált az indulásból, ők nem élték át a fenti képen szemléltetett ürességet! Ma is működik még a vállalkozásuk! Itt a cikk: Így indítunk be egy új termékkereső oldalt, vállalkozást

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek