Nyílt levél minden (leendő) startuppernek/vállalkozónak!

Kedves leendő, vagy már meglévő startupper!

Összeírtam azokat az információkat, “dolgokat”, amiket jó ha tudsz startupperként, leendő vállalkozóként. Nézzük is ezeket:

  • Szerelmes vagy a jelenlegi ötletedbe? Nem baj! Jó, ha tudod, hogy a legtöbb sikeres startupper először el-el bukja az első projektjeit. Ez így van rendjén, egy kis tanulópénz. Nézd csak meg, hogy a jelenleg legsikeresebb startupok milyen úton is mentek keresztül: Így indult az Instagram, Pinterest, Angry Birds, Linkedin, AirBnB – infografika
  • Nem mered elmondani az ötleted másnak? Nagy hiba! Persze a fiókban is jó helye van, de abból nehéz lesz pénzt keresni. Ne féltsd az ötleted! Vésd az eszedbe, hogy egy ötlet semmi, a megvalósítás a minden! Amikor kilépsz majd a piacra, és elkezded értékesíteni a termékedet, akkor elvileg már azonnal másolható vagy. Szóval, akkor miért is lenne baj, ha már előtte elmondod befektetőknek, vagy éppen a környezetedben felméred, hogy mennyire van igény a termékedre. Validálj!
  • Nem akarlak elkeseríteni, de akár 5-10 évig is eltarthat, hogy igazán sikeres legyél.
  • Azt hiszed, hogy nincs konkurenciád? De bizony van! Sőt, örülj neki, mert egyébként egy új dolgot nehezebb tálalni, mint egy már meglévő piacra ráépíteni valamit. Továbbá téged is rákényszerít, hogy innoválj. Mindig kutass, hogy ki lehet még a piacodon, vagy ki csinál hasonlót. Nagyon sokszor előfordul, hogy egy új ötlet nem csak a te (vagy ti) fejedből pattan ki, sőt lehet pont azonos időben.
  • Kapcsolatépítés!!! Ezt ne felejtsd el!!! Nagyon kell! Sőt, ezzel tudsz majd kitűnni, ha ezt aktívan csinálod.
  • Egy onepage, egy oldalas weblap nem elég ahhoz, hogy befektetőket meggyőzz. Már nem elég 🙂 , mindegy mit csinálsz az ötletedből, ha legalább egy kis részletét is már elkezdted megvalósítani, vagy ügyfeleket szerezni rá, már könnyebb dolgod van. Hasonlókban gondolkodhatsz, mint amit a Minner Hogyan indítanék be …xy … startupot cikksorozatában leírtam. Ott sem azonnal az adott startupba vágsz bele, először a piacon elindulsz egy lebutított termékkel, vagy csak piacot kezdesz építeni.
  • Nemzetközi piacra szeretnél lépni? Mindig kutass, és ismerd meg a helyi célközönséget, vásárlási szokásokat, vagyis ismerd meg a piacod! Sajnos legtöbbször ki kell utazni, hogy lásd, kiknek fogsz eladni.
  • Tőkét szeretnél szerezni? Szuper! Tudnod kell, hogy szerencsére elég sok tőke áll rendelkezésre startupok számára. Viszont a tőke nem elég, okos tőkére lesz szükséged. Mi az okos tőke? Hogy a kockázati tőkés, vagy az üzleti angyal nem csak pénzt ad, hanem szakértelmet, kapcsolatokat….
  • Szereztél pénzt? Ne költsd el felesleges dolgokra (nagy iroda, autó… nem az visz előre!!!). Ne szórd el a megszerzett tőkét, költsd el okosan! Vonj be szakembert! A legtöbb startup ilyen apróságon is elhasal.
  • Közösségi finanszírozó kampány esetén ne akkor kezdj el kampányolni, amikor már elindul a pénzgyűjtés. A marketing kampányod legyen már előtte kész, sőt több hónappal azelőtt kezdd el gyűjteni az érdeklődőket, mielőtt elindul a közösségi finanszírozó “hirdetésed”.  Már több bukott magyar projektről hallani. A legtöbb a gyártást/sorozat gyártást nem tudja megszervezni, rosszul kalkulálnak. Itt is van néhány példa, sőt most jelentette be a Codie, hogy hiába gyűjtöttek össze több tíz millió forintot, mégsem sikerült legyártatni, működtetni és leszállítani a robotjukat. Kapcsolódó cikk >>> Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 9. rész: Codie
  • Ha applikációban gondolkodsz, akkor ne bonyolítsd túl a funkciókat. Add szépen lassan, fokozatosan oda a felhasználóidnak. Hidd el, díjazni fogják! Ehhez kapcsolódó cikkek:

Figyelted a címet? Ehhez kapcsolódóan egy érdekes Minner poszt született a Facebookon:

Olvasd a Minner vállalkozás ötlet, illetve a startup rovatát! Inspirálódj a tartalmakból, ötletekből! Gondold tovább az oldalon leírtakat! A startup gyorstalpalót pedig itt találod >>> Mi a startup? Startup finanszírozási formák (pénzszerzés). Milyen lehetőségeink vannak Magyarországról startup indításában? – Gyorstalpaló

Lájkold, és oszd meg ezt a posztot, hogy minél többen lássák! Extra infód van a cikkhez? Akkor írj bátran a Minner FB chatjén!

Üdvözlettel

Mándó Milán
www.minner.hu

Fotó: Flickr

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek