szombat, január 16, 2021

Nyílt levél minden (leendő) startuppernek/vállalkozónak!

Kedves leendő, vagy már meglévő startupper!

Összeírtam azokat az információkat, “dolgokat”, amiket jó ha tudsz startupperként, leendő vállalkozóként. Nézzük is ezeket:

  • Szerelmes vagy a jelenlegi ötletedbe? Nem baj! Jó, ha tudod, hogy a legtöbb sikeres startupper először el-el bukja az első projektjeit. Ez így van rendjén, egy kis tanulópénz. Nézd csak meg, hogy a jelenleg legsikeresebb startupok milyen úton is mentek keresztül: Így indult az Instagram, Pinterest, Angry Birds, Linkedin, AirBnB – infografika
  • Nem mered elmondani az ötleted másnak? Nagy hiba! Persze a fiókban is jó helye van, de abból nehéz lesz pénzt keresni. Ne féltsd az ötleted! Vésd az eszedbe, hogy egy ötlet semmi, a megvalósítás a minden! Amikor kilépsz majd a piacra, és elkezded értékesíteni a termékedet, akkor elvileg már azonnal másolható vagy. Szóval, akkor miért is lenne baj, ha már előtte elmondod befektetőknek, vagy éppen a környezetedben felméred, hogy mennyire van igény a termékedre. Validálj!
  • Nem akarlak elkeseríteni, de akár 5-10 évig is eltarthat, hogy igazán sikeres legyél.
  • Azt hiszed, hogy nincs konkurenciád? De bizony van! Sőt, örülj neki, mert egyébként egy új dolgot nehezebb tálalni, mint egy már meglévő piacra ráépíteni valamit. Továbbá téged is rákényszerít, hogy innoválj. Mindig kutass, hogy ki lehet még a piacodon, vagy ki csinál hasonlót. Nagyon sokszor előfordul, hogy egy új ötlet nem csak a te (vagy ti) fejedből pattan ki, sőt lehet pont azonos időben.
  • Kapcsolatépítés!!! Ezt ne felejtsd el!!! Nagyon kell! Sőt, ezzel tudsz majd kitűnni, ha ezt aktívan csinálod.
  • Egy onepage, egy oldalas weblap nem elég ahhoz, hogy befektetőket meggyőzz. Már nem elég 🙂 , mindegy mit csinálsz az ötletedből, ha legalább egy kis részletét is már elkezdted megvalósítani, vagy ügyfeleket szerezni rá, már könnyebb dolgod van. Hasonlókban gondolkodhatsz, mint amit a Minner Hogyan indítanék be …xy … startupot cikksorozatában leírtam. Ott sem azonnal az adott startupba vágsz bele, először a piacon elindulsz egy lebutított termékkel, vagy csak piacot kezdesz építeni.
  • Nemzetközi piacra szeretnél lépni? Mindig kutass, és ismerd meg a helyi célközönséget, vásárlási szokásokat, vagyis ismerd meg a piacod! Sajnos legtöbbször ki kell utazni, hogy lásd, kiknek fogsz eladni.
  • Tőkét szeretnél szerezni? Szuper! Tudnod kell, hogy szerencsére elég sok tőke áll rendelkezésre startupok számára. Viszont a tőke nem elég, okos tőkére lesz szükséged. Mi az okos tőke? Hogy a kockázati tőkés, vagy az üzleti angyal nem csak pénzt ad, hanem szakértelmet, kapcsolatokat….
  • Szereztél pénzt? Ne költsd el felesleges dolgokra (nagy iroda, autó… nem az visz előre!!!). Ne szórd el a megszerzett tőkét, költsd el okosan! Vonj be szakembert! A legtöbb startup ilyen apróságon is elhasal.
  • Közösségi finanszírozó kampány esetén ne akkor kezdj el kampányolni, amikor már elindul a pénzgyűjtés. A marketing kampányod legyen már előtte kész, sőt több hónappal azelőtt kezdd el gyűjteni az érdeklődőket, mielőtt elindul a közösségi finanszírozó “hirdetésed”.  Már több bukott magyar projektről hallani. A legtöbb a gyártást/sorozat gyártást nem tudja megszervezni, rosszul kalkulálnak. Itt is van néhány példa, sőt most jelentette be a Codie, hogy hiába gyűjtöttek össze több tíz millió forintot, mégsem sikerült legyártatni, működtetni és leszállítani a robotjukat. Kapcsolódó cikk >>> Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 9. rész: Codie
  • Ha applikációban gondolkodsz, akkor ne bonyolítsd túl a funkciókat. Add szépen lassan, fokozatosan oda a felhasználóidnak. Hidd el, díjazni fogják! Ehhez kapcsolódó cikkek:

Figyelted a címet? Ehhez kapcsolódóan egy érdekes Minner poszt született a Facebookon:

Olvasd a Minner vállalkozás ötlet, illetve a startup rovatát! Inspirálódj a tartalmakból, ötletekből! Gondold tovább az oldalon leírtakat! A startup gyorstalpalót pedig itt találod >>> Mi a startup? Startup finanszírozási formák (pénzszerzés). Milyen lehetőségeink vannak Magyarországról startup indításában? – Gyorstalpaló

Lájkold, és oszd meg ezt a posztot, hogy minél többen lássák! Extra infód van a cikkhez? Akkor írj bátran a Minner FB chatjén!

Üdvözlettel

Mándó Milán
www.minner.hu

Fotó: Flickr

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Sokakkal megesik. Pedig lehetne ez másképpen is! A Minner legújabb cikkében olyan piacra lépési stratégiát is bemutat, ami neked is megmozgatja a fantáziádat. De ha nem is kattintasz tovább vigyél el információt. Szóval több Minner vállalkozó is indult már úgy el, hogy beharangozó kampányt, sőt eseményt csinált az indulásból, ők nem élték át a fenti képen szemléltetett ürességet! Ma is működik még a vállalkozásuk! Itt a cikk: Így indítunk be egy új termékkereső oldalt, vállalkozást

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek