Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 9. rész: Codie

2015-ben egy nagyon ötletes startup született, ez (volt) a Codie. Néhány egyetemista egy olyan oktatórobotot tervezett, melynek segítségével a fiatalok könnyebben megtanulhattak volna programozni, illetve bárki, aki egy kicsit is rá szeretett volna érezni a programozásra. Több startup versenyen is előkelő helyen szerepeltek, sőt még közösségi finanszírozó kampányukban is bevontak 96 000 dollárt (Indiegogo), ezt ide kattintva éred el. 

Codie
Sajnos a srácoknak nem sikerült megoldani egyrészt a robothoz tartozó applikáció lefejlesztését, másrészt a hardver, vagyis a robot legyártásával is komoly problémák adódtak. Bár a kudarc még nem biztos, mivel lehet, hogy mentőövet dob a Codienak az egyik kockázati tőkésük. A HWSW cikkét is érdemes elolvasnod majd a Minneres cikk után, ott is újabb infókat tudhatsz meg a Codieról. Ez a cikk hívta fel a figyelmemet a Startupra, főleg a következő mondat/információ:  az IVSZ Vállalati Innováció konferenciájának programjában “Codie: jó termékkel is el lehet bukni a gyártáson” címmel.

Fő problémák
A Facebookon található Startup vállalkozók csoportban fejtegették  a csoporttagok, hogy mi is volt a probléma, és szinte mindenki arra jutott, hogy egyrészt az appfejlesztésen nem kellett volna elcsúszniuk (pl. lelkes hallgatókat bevonhattak volna a projektbe), illetve a hardver rész az, ahol egyrészt elszámolták magukat, a kapacitásokkal nem voltak tisztában. Az egyik csoporttag hozzászólását külön ki szeretném emelni, az ő hozzászólásaiból tudom, hogy érdemes rá figyelni mit is ír, és még tanulhatunk is belőle: “Már egy egyszerű importtal is hatalmasat lehet bukni, nem hogy gyártással. Feleségem kb. október óta foglalkozik EU-n belüli importtal, s látom, hogy időnként a gyártók miatt milyen csúszások tudnak lenni. S pedig EU-n belül vannak. Képzeld csak el, egy kínai vagy japán chip gyártóval mi mehet akkor időnként (nem a minőségre célzok ezzel, hanem hogy a világ másik vége, fogalmad sincs az ő lehetőségeiről, alapanyag-ellátottságáról, stb.).
Ez egy iszonyú soklépcsős történet, a saját erőből való gyártás meg pláne.
Ezt tudni kell lekommunikálni az ügyfelek felé (akár egy kedvezménnyel, ajándékkal, stb), ami a srácoknál nem volt meg” /Forrás: Startup vállalkozók csoport – Horváth Dávid

Itt a Codie friss közleménye 2016. május 28. :
Nemrég küldtünk ki minden (Codie-t rendelő) vásárlónk számára egy részletes e-mailt a helyzetünkkel kapcsolatban, melyet itt is összefoglalunk.

Az elmúlt hónapokban nehéz időszakon mentünk keresztül. Erről írt nemrég az index és a hwsw.hu is. Alapvetően egyetértünk a cikkek tartalmával, és szeretnénk ezeket további információkkal kiegészíteni.

2015 végén többek között az elégtelen tervezés, és néhány előre nem látható külső faktor miatt a gyártást sietve, korán kellett elkezdenünk, és nem értük el a kellő produktivitást és minőséget, ami fenntartható lett volna. Az így elmaradó bevétel híján kompromisszumokat kellett kötnünk, és néhány csapattagunktól is megváltunk.

A csapat magja, öt ember, továbbra is együtt dolgozik, hogy stabil alapokra helyezze a céget.
Januárban részt vettünk a Spielwaremesse-n (Európa legnagyobb játék kiállításán), ahol óriási érdeklődés övezte a terméket. Több, mint 40 országból jöttek komoly megkeresések, mintadarabokat és információt kérve további együttmüködésről.
Eközben dolgozunk egy tőkeemelésen, mely szükséges a további működésünkhöz, amíg nem jutunk saját bevételhez a mostani terméksorozatból.
Amíg nem tudjuk kiadni a saját mobil applikációnkat, igyekszünk más megoldásokat kiadni, mint a Bluetooth API vagy a hamarosan megjelenő Scratch kompatibilitás.

Az utóbbi időben komolyan elhanyagoltuk a kommunikációt a vásárlóink felé. Több okra vezethető ez vissza, de a tényen nem változtatnak. Próbálunk ezentúl erre jobban figyelni és rendszeresen tájékoztatni titeket a helyzetről, minden olyan információval, mellyel a cég tulajdonosai is egyetértenek és relevánsak lehetnek a vásárlóink számára.
A support rendszerünkben és facebook oldalunkon óriási mennyiségű levél és üzenet halmozódott fel, amit csak lassan vagy egyáltalán nem fogunk tudni feldolgozni. A megmaradt csapattal igyekszünk a cégre, a termékre és a gyártásra fókuszálni, és egyelőre a tömeges csatornákon (facebook, e-mail listák) fogunk elsődlegesen frissítéseket küldeni. Forrás: Codie/Facebook

A Codiehoz hasonló cégek már feltűntek hasonló közösségi finanszírozó kampányban is (róluk itt olvashatsz), valószínűleg az USA-ból könnyebb egy ilyet levezényelni.

Tanulság:
Hiába egy jól kivitelezett közösségi finanszírozó kampány, még ezer dolgon elmehet az üzlet, a siker. Ettől persze nem kell feladni.

A cikksorozat további részei:
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 1. rész: A videós startup
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 2. rész: Coolquest, alkalmi munka portál
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 3. rész: Videó CV, videó-önéletrajz álláskereső portál
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 4. rész: Bérelheted.hu
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 5. rész: Celeb twittek
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 6. rész: Felsőfokon szakmai blogmagazin
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 7. rész: e-névjegy készítés
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 8. rész: Miteszel.hu
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 9. rész: Codie

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek