A választások közeledtével egyre jobban fokozódik a politikai hangulat. A média szinte csak ezzel foglalkozik, minden második velünk szembe jövő információnak szinte köze van a szavazáshoz. Felmerülhet bennünk az is, hogy vajon egy vállalkozás politizálhat? A magyar cégek hogy állnak ezzel? A Marketing Commando készített egy friss kutatást, melyben 750 vállalkozót kérdezett meg (én is kitöltöttem) ebben a témában.
Így politizálnak a hazai cégek
A Marketing Commando felmérése alapján:
- A válaszadók 86%-a szerint nem helyes, ha egy vállalkozás politizál.
- Amikor a vevő politizál, akkor a válaszadók 60%-a passzívan hallgat, vagy másra tereli a szót.
- Amennyiben a vevővel egyetért a vállalkozó, akkor a 30%-a beszélgetésbe elegyedik a témával kapcsolatban.
- A válaszadók 7%-a azonban vitába is száll, ha eltér a véleménye.
- A megkérdezettek szerint a Fidesz és a Jobbik szimpatizánsai politizálnak a legtöbbet vásárlás vagy ügyintézés közben.
- A vállalkozók 90%-a nem kezdeményez politikai témájú beszélgetést sem a vevőivel, sem a beszállítókkal és alvállalkozókkal. Más vállalkozókkal azonban 26%, míg a munkatársakkal 38% kezd politikai témájú beszélgetésbe.
- A válaszadó cégvezetők 87%-a jelezte, hogy elmegy szavazni, 7% még bizonytalan, 6% pedig nem megy el.
Wolf Gábor, a Marketing Commando szakértője szerint a politizálás nem csak azt jelentheti, hogy kiállunk egy-egy párt mellett, hanem azt is, hogy kiállunk olyan értékek mellett, ami a cégünket is érinti.
Mit mond erről a Minner?
Egyetértek vele, hogy vállalkozásként nem szabad politizálni a vevőkkel, vagy például a közösségi médiában (Facebook, Instagram, Youtube…). Arra lehet buzdítani, hogy menjen el szavazni. Gondolj bele! Máris elveszítheted a célcsoportod egy részét, ha elkezdesz egyik irányba politizálni. Anno egy cikkben bíráltam egy startupot – akik azóta be is zárták a „boltot”-, hogy a politikai posztjaikkal valójában a startupjuknak is csak ártanak.
Itt vannak hozzá a cikkek:
- Ha van egy startupod, akkor a marketingedben ne politizálj! Mutatok egy rossz példát – Yummber ámokfutása
- 5+1 ok, amiért elbukott a Yummber startup
További cikk, ami kapcsolatos a hazai választásokkal: A forint árfolyamának változása megmutatja a választások kimenetelét?!
Forrás: Index.hu, MarketingCommando