Roll-up marketing tippek céges eseményekhez. Konkrét példákkal

Miközben ezen sorok íródnak, a 2021-es év első Minner.hu fizikai eseményének az előkészületei már a célegyenesben tartanak, sőt mire publikáljuk a cikket élménydús üzleti rendezvény részesei lehettünk. Miközben kezünk közé került a régóta használt roll-up, felmerült bennünk a következő gondolat.

Mitől is lesz egy roll-up hatékony marketing eszköz? Mire érdemes figyelni a tervezésnél, a szövegezésnél és a design kigondolásakor?

Jó szokásunkhoz híven nem csak utánajártunk a dolognak, hanem cikket is faragtunk a tapasztalatainkból.

A tartalmat Kovács Péter írta, aki a Minner szövegírás, marketing szövegek szakértője, továbbá a szövegírás képzés oktatója a MinnerAkadémián. Megtanít, hogyan írj magadnak medencét (bevezető videóban látod mire célzok).

Hol és mikor hozhat hasznot a konyhára a profin összeállított roll-up?

A roll-up bizonyos értelemben véve olyan, mint egy nagyméretű névjegykártya. Ha nem is nyújthatod át elegáns mozdulattal egy üzleti találkozó nyitásaként, ellenben akár tucatszám találkozhatnak vele potenciális leadek és lehetséges vevők.

Segíthet a céges márkád erősítésében és profizmust sugallva szilárdíthatja az irányodba táplált bizalmat. A „hol használhatok roll-upot” kérdésre pedig kapásból mondok 3+1 tippet:

  • szakmai rendezvényeken előadva a roll-up helyet kaphat melletted a színpadon;
  • ha konferencián vagytok jelen kiállítóként, pluszt adhat a felhúzott stand összképének;
  • egy általad szervezett workshopon elegáns dekor elemként funkcionálhat;
  • de akár a saját irodád bejárata mellett is helyet kaphat, ott is remekül mutathat (mikor éppen nincs eseményed, rendezvényed).

Ha például hozzánk jössz konzultációra a Hub 55 coworking irodába, a Minner irodát könnyű lesz megtalálnod:

Akárhogy is használod, a legfontosabb kérdés ugyanaz: miként terelhet a roll-up újabb és újabb látogatókat a weboldaladra, és milyen formában segítheti – ha közvetett módon is – eladásokhoz a céged?

Milyen is az, amikor a roll-up marketing eszközként „akcióba lendül”?

Ha jártál már üzleti rendezvényen /jut eszembe, a következő Minner esemény részleteit itt találod/, akkor ismerős lehet maga a helyzet. Ha a roll-up design, szöveg és elrendezés szempontjából is rendben van, szinte akkor is biztosra vehető, hogy

  • maximum néhány másodpercen át nézel rá;
  • szerencsés esetben a szöveg, a design vagy az összhatás beszippantja a figyelmed;
  • olyannyira, hogy az okostelefonodon gyorsan csekkolod is a roll-upon szereplő weboldalt.

A tapasztalat viszont azt mutatja, hogy viszonylag kevés roll-up működik ennyire hatékony lead generátorként. A legtöbb olyannyira nem üti át az ingerküszöböt, hogy perceken belül már nem is emlékszel rá.

Mi kell ahhoz, hogy a roll-up ennél komolyabb hatásfokkal működjön?

  1. Akár egy landing oldalnál, mágnesként kell vonzania a kíváncsi tekinteteket.
  2. Frappánsan, ütősen és velősen át kell adnia egy erőteljes üzenetet.
  3. Majd pedig finoman, de határozottan cselekvésre kell ösztönöznie.

Jöjjön is a lényeg, vagyis a gyakorlati megvalósítás lépései.

Roll-up marketing tippek a lead generálást célként kitűzve

Roll-up tervezésnél fentről lefelé, illetve balról jobbra érdemes gondolkodni. Merthogy a látogatók zöme is fentről lefelé, illetve balról jobbra „scanneli” majd a roll-up összképét.

Ennek szellemében a logó kerüljön legfelülre, a márkanévvel, vagy alternatív megoldásként a headline üzenettel együtt. Használj olyan színeket, képeket és grafikai elemeket, amelyek nemcsak esztétikusak, hanem a figyelem megragadására is alkalmasak.

A színek és a design ideális esetben úgy lesz figyelemfelkeltő, hogy közben a céges online és offline megjelenés stílusával is szinergiában marad.

Szövegírási tippek roll-up tervezéshez és készítéshez

Roll-up szövegezésnél röviden, tömören és frappánsan kell fogalmazni. Ennek a műfajnak a nehézsége abban rejlik, hogy néhány szóban kell átadni erőteljes üzeneteket. Mindenképp figyelj rá, hogy a fő üzenet szemmagasságba kerüljön.

A roll-up mellett sétálók ugyanis elsőként a szemmagasságban elérhető információt olvassák el. Te pedig azt akarod, hogy a headline láttán álljanak meg, és mindenképp érdekeljék őket a továbbiak.

A lényegre összpontosító szövegezés mellett a nagybetűk és szóközök használata is kulcs, miközben a betűtípusok között is célszerű a könnyen olvashatók egyike mellett letenni a voksod.

Roll-up marketing tippek konkrét példákon keresztül

Mikor a cikk ötlete megfogant bennünk, gyorsan megnéztük a Hub55 közösségi irodában elérhető összes roll-upot. Az alábbiakban – tartózkodva az okoskodástól – azt nézzük meg, miként lehetne belőlük többet is kihozni.

Kezdjük mindjárt házon belül. Kapásból látszik, hogy szövegezés terén lehetne mit reszelni a mi roll-upunkon is. Például a hashtag kulcsszó kombinációk helyett a következő üzenettel:

„A VÁLLALKOZÁSODAT ÉRINTŐ GAZDASÁGI HÍREK – MINDEN NAP”

Megfejelve egy CTA-val, mondjuk a legújabb Minneres Youtube videókra terelve az érdeklődőket. De a Minner korábbi szlogenje is izgalmas lehet, csak már többes számban:

“Azt az üzleti blogot írjuk, amit mi is szívesen olvasnánk”

A következő példánál az „EMPOWERING PEOPLE TO SUCCEED” kifejezetten erős üzenet. Éppen ezért mehetne fentebb, szemmagasságba.
A CTA pedig a főoldal helyett lehetne egy landing – vonzóbb köntösbe csomagolva a kattintást.

„EMPOWERING STARTUPS AND INNOVATORS WITH IMPACTFUL PRODUCTS” – hasonló az előzőhöz.
A próba kedvéért megnézném, E2-személyben mennyivel hozna több leadet: „EMPOWERING YOUR STARTUP WITH IMPACTFUL PRODUCTS”
A szimpla főoldal link helyett persze itt is elférne egy nyerőbb landing link – mondjuk egy lead magnetre, vagy első konzultációra.

Nincs kétség, itt lehetne a legtöbbet reszelni a dolgon. A „miért lehet nekem fontos egy hardware akcelerátor?” kérdés bennem kapásból felmerül.
Fontos ugyanis, hogy a roll-up szövegezés sem rólunk, hanem a cégünkről szól. Az üzenettel a potenciális érdeklődőt akarjuk megszólítani.

Összegzés

A vállalkozói közeg kétségkívül szomjazza már a rendezvények látogatásának újbóli lehetőségét, megfűszerezve ezt a networking, no meg a szakmai fejlődés lehetőségével.

Ideje tehát lassan leporolni a régi motorosnak számító roll-up verziókat, és frissebbre, hatékonyabbra, eredményesebbre cserélni őket. Csak bízni tudunk benne, hogy a cikk praktikus segítségül szolgál a megvalósításhoz.

További izgalmas cikkek a témában:

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Kovács Péter
"Miért vásárolnak az emberek?" - mindig is ez a kérdés vonzott a marketing irányába. Aztán kristálytiszta lett a fókusz, és immáron évek óta a szövegírás számít a szakterületemnek. Az egyik legértékesebb vállalkozói készséggel akarlak felruházni: az értékesítési szövegírással. Hogy iparágtól függetlenül képessé válj lebilincselően eredményes szövegekkel eladni.

Instant posztok

MinnerInstant

Szinte minden évben végigfutnak a közösségi médiában azok a képek, amelyeken – leginkább FMCG, gyorsétterem vagy közösségi média – márkák logói szerepelnek, na de nem az eredeti formájukban, hanem újragondolt, őszinte verzióban. A svéd származású grafikus dizájner, Viktor Hertz művei közül mutatunk párat:

Forrás: inspirationfeed.com

MinnerInstant

A vállalati filozófia kulcsfontosságú, ezzel definiálod, ki és mi vagy, milyen értéket adsz a cégedet körülvevő embereknek. Ennek alapján dolgozol és fejlődsz, de még a munkatársakat is ezzel motiválod, ösztönzöd. Amennyiben még nem rendelkezel misszióval és vízióval, szánj időt ezek megállapítására.

Misszió (küldetés): Amiért létezel, amiben hiszel. A vállalatod létjogosultsága, némi érzelmi töltéssel megtámogatva. Nem hosszabb, mint egy-két mondat, és ha arról lenne szó, a munkatársak szívesen hordanák azt a pólót, amire ez a szöveg van rányomtatva, tehát azonosulnak az eszmével.

Vízió (jövőkép): amit a vállalattal szeretnél elérni a jövőben. Erre törekszel, ez lebeg a szemed előtt és ez motivál téged, valamint a munkavállalókat minden egyes nap. Ne világmegváltó gondolatra, vagy irreális elvárásokra gondolj, hanem tudasd a követőiddel, mik a céljaid, és milyen eszközökkel, milyen lépésekben kívánod ezt elérni.

Ha sikerült pontosan megfogalmaznod a missziód és víziód, fel is használhatod ezeket a vállalati kommunikációdban.

A Minner missziójáról, víziójáról itt olvashatsz: Milán, mi a célod a Minnerrel? Mi a víziód?

MinnerInstant

A Telekom meghallgatta a fiatal célcsoportja (20-29 éves fogyasztói) véleményét: különböző platformokon szavazást indított, és arra volt kíváncsi, ki minek örülne egy személyre szabott díjcsomag esetén. A visszajelzések alapján létrehozta a “Kraft” elnevezésű csomagját, amely tulajdonképpen a “Mobil XS” és a “Net 15 GB” ötvözése, tehát nem is volt szükség nagyobb volumenű termékfejlesztésre.

A piackutatás mindig segít abban, hogy javíts, fejlessz a termékeden / szolgáltatásodon, de ha jobban bevonod a célcsoportodat a termékfejlesztésbe, létrehozhatod a Jolly Joker ajánlatodat, hiszen a vásárlók konkrét igényeire / problémáira kínálod az általuk ismert és legjobbnak vélt megoldást.

A LEGO is kíváncsi az ötletekre, és közben aktivizálja a közösségét: A LEGO megkérdezi fogyasztóit, milyen terméket dobjon piacra

Forrás: Telekom, HVG

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek