Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 11. rész Yik Yak chatapplikáció

Az eddigi kudarcok között magyar cégeket vizsgáltam, most viszont egy amerikai applikációról fogok írni. Természetesen a lent is említett tech startupoknál még nagyobb az a ráta, hogy pár év alatt elbukhatnak, elvégre nagy a verseny a tech szektorban. Nehéz dolgom is volt, hogy a végén tippeket adjak ehhez az applikációhoz, vagyis mivel lehetett volna sikereket elérni, a végén meglátod, miért is volt problémás, de természetesen jöttek ötleteim, sőt, az egyik nagyon megmozgatta a fantáziámat.

Yik Yak chatapplikáció

A 2,5 kilométeren belüli közös chatfal, üzenőfal. Az applikációt használva bárki névtelenül tudott írni arra az üzenőfalra, amit adott pillanatban 2,5 kilométeren belüli felhasználók láttak. 2013 óta a cég 73 millió dollárt tudott bevonni, így a befektetők a céget 400 millió dollárra is értékelték. Igazi startup lufinak tűnik, igaz? Most a startup bejelentette, hogy bezárja az applikációt, és a fejlesztéseiket eladják 1 millió dollárért a Square mobilfizetéssel foglalkozó startupnak. Természetesen a Square nem akarja tovább működtetni a Yik Yakot, inkább csak a programkódok kellenek nekik.

Fő probléma

Több iskolából is ki kellett tiltani az applikációt, mert a diákok természetesen egymást zaklatták névtelenül az applikáción keresztül. A többi konkurens anonim chatelést adó applikációk is mind-mind elbuktak.  A célcsoportról viszont nem akart váltani a Yik Yak, nem történt átpozíciónálás.

Megoldás

Sokat gondolkodtam a felhasználási területein. Először is nehéz dolgom van, mert maga egy ilyen applikáció nem hoz lázba, mivel üzleti modelljük alapból szegényes volt, csak chat, üzenőfal jelleggel… ahh.
Mivel már 2015-ben látták, hogy így nem fog működni, már közben el kellett volna kezdeniük másik piacokon tesztelni az applikációt, illetve új üzleti modellben gondolkodni.
Az applikáció továbbgondolva:

  • Egyik ilyen ötletem az előadások, expók lennének. Ahol olyan üzenőfal lenne, amit az expón résztvevők látnak csak. Fontos, itt nem az anonimitás funkciót tartanám meg, hanem magát ezt a 2,5 kilométeres kört.
  • Másik érdekes ötlet lehet a fesztiválokon történő alkalmazása (pl. Sziget).
  • Ennél is jobb ötlet a falu applikáció, vagy régió üzenőfal. Ahol egyrészt a helyiek, másrészt az átutazók kapnának lokális információkat, híreket, továbbá cégek promóciói jelenhetnének meg. Aki letölti az applikációt, az az apphoz tartozó régió “üzenőfalát” látja. Természetesen ezt tovább kell gondolni, de elég jó irány lehet. Továbbá a chatelés lehetőséget is jól adná, amolyan support formában (az átutazók kérdezhetnének).
  • További ötletek: a Miutcánk.hu oldalhoz hasonló lokális közösségi oldalon történő alkalmazása, vagy randiapplikációban,
  • +18-as ötlet: akár valamiféle szexchatben is lehet gondolkodni.  Például webcames lányokkal összekapcsolni, vagy (prostituáltaknak) plusz bevételi forráslehetőséget kitalálni az applikáción belül. Ehhez hozzákapcsolni sexshopot…

A cikksorozat további részei
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 1. rész: A videós startup
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 2. rész: Coolquest, alkalmi munka portál
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 3. rész: Videó CV, videó-önéletrajz álláskereső portál
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 4. rész: Bérelheted.hu
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 5. rész: Celeb twittek
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 6. rész: Felsőfokon szakmai blogmagazin
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 7. rész: e-névjegy készítés
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 8. rész: Miteszel.hu
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 9. rész: Codie
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 10. rész: Magyar közösségi finanszírozó oldal, vagy mi… Rocketside.me

Forrás: Techcrunch

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek