vasárnap, január 17, 2021

Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 11. rész Yik Yak chatapplikáció

Az eddigi kudarcok között magyar cégeket vizsgáltam, most viszont egy amerikai applikációról fogok írni. Természetesen a lent is említett tech startupoknál még nagyobb az a ráta, hogy pár év alatt elbukhatnak, elvégre nagy a verseny a tech szektorban. Nehéz dolgom is volt, hogy a végén tippeket adjak ehhez az applikációhoz, vagyis mivel lehetett volna sikereket elérni, a végén meglátod, miért is volt problémás, de természetesen jöttek ötleteim, sőt, az egyik nagyon megmozgatta a fantáziámat.

Yik Yak chatapplikáció

A 2,5 kilométeren belüli közös chatfal, üzenőfal. Az applikációt használva bárki névtelenül tudott írni arra az üzenőfalra, amit adott pillanatban 2,5 kilométeren belüli felhasználók láttak. 2013 óta a cég 73 millió dollárt tudott bevonni, így a befektetők a céget 400 millió dollárra is értékelték. Igazi startup lufinak tűnik, igaz? Most a startup bejelentette, hogy bezárja az applikációt, és a fejlesztéseiket eladják 1 millió dollárért a Square mobilfizetéssel foglalkozó startupnak. Természetesen a Square nem akarja tovább működtetni a Yik Yakot, inkább csak a programkódok kellenek nekik.

Fő probléma

Több iskolából is ki kellett tiltani az applikációt, mert a diákok természetesen egymást zaklatták névtelenül az applikáción keresztül. A többi konkurens anonim chatelést adó applikációk is mind-mind elbuktak.  A célcsoportról viszont nem akart váltani a Yik Yak, nem történt átpozíciónálás.

Megoldás

Sokat gondolkodtam a felhasználási területein. Először is nehéz dolgom van, mert maga egy ilyen applikáció nem hoz lázba, mivel üzleti modelljük alapból szegényes volt, csak chat, üzenőfal jelleggel… ahh.
Mivel már 2015-ben látták, hogy így nem fog működni, már közben el kellett volna kezdeniük másik piacokon tesztelni az applikációt, illetve új üzleti modellben gondolkodni.
Az applikáció továbbgondolva:

  • Egyik ilyen ötletem az előadások, expók lennének. Ahol olyan üzenőfal lenne, amit az expón résztvevők látnak csak. Fontos, itt nem az anonimitás funkciót tartanám meg, hanem magát ezt a 2,5 kilométeres kört.
  • Másik érdekes ötlet lehet a fesztiválokon történő alkalmazása (pl. Sziget).
  • Ennél is jobb ötlet a falu applikáció, vagy régió üzenőfal. Ahol egyrészt a helyiek, másrészt az átutazók kapnának lokális információkat, híreket, továbbá cégek promóciói jelenhetnének meg. Aki letölti az applikációt, az az apphoz tartozó régió “üzenőfalát” látja. Természetesen ezt tovább kell gondolni, de elég jó irány lehet. Továbbá a chatelés lehetőséget is jól adná, amolyan support formában (az átutazók kérdezhetnének).
  • További ötletek: a Miutcánk.hu oldalhoz hasonló lokális közösségi oldalon történő alkalmazása, vagy randiapplikációban,
  • +18-as ötlet: akár valamiféle szexchatben is lehet gondolkodni.  Például webcames lányokkal összekapcsolni, vagy (prostituáltaknak) plusz bevételi forráslehetőséget kitalálni az applikáción belül. Ehhez hozzákapcsolni sexshopot…

A cikksorozat további részei
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 1. rész: A videós startup
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 2. rész: Coolquest, alkalmi munka portál
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 3. rész: Videó CV, videó-önéletrajz álláskereső portál
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 4. rész: Bérelheted.hu
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 5. rész: Celeb twittek
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 6. rész: Felsőfokon szakmai blogmagazin
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 7. rész: e-névjegy készítés
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 8. rész: Miteszel.hu
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 9. rész: Codie
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 10. rész: Magyar közösségi finanszírozó oldal, vagy mi… Rocketside.me

Forrás: Techcrunch

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Sokakkal megesik. Pedig lehetne ez másképpen is! A Minner legújabb cikkében olyan piacra lépési stratégiát is bemutat, ami neked is megmozgatja a fantáziádat. De ha nem is kattintasz tovább vigyél el információt. Szóval több Minner vállalkozó is indult már úgy el, hogy beharangozó kampányt, sőt eseményt csinált az indulásból, ők nem élték át a fenti képen szemléltetett ürességet! Ma is működik még a vállalkozásuk! Itt a cikk: Így indítunk be egy új termékkereső oldalt, vállalkozást

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek