Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 11. rész Yik Yak chatapplikáció

Az eddigi kudarcok között magyar cégeket vizsgáltam, most viszont egy amerikai applikációról fogok írni. Természetesen a lent is említett tech startupoknál még nagyobb az a ráta, hogy pár év alatt elbukhatnak, elvégre nagy a verseny a tech szektorban. Nehéz dolgom is volt, hogy a végén tippeket adjak ehhez az applikációhoz, vagyis mivel lehetett volna sikereket elérni, a végén meglátod, miért is volt problémás, de természetesen jöttek ötleteim, sőt, az egyik nagyon megmozgatta a fantáziámat.

Yik Yak chatapplikáció

A 2,5 kilométeren belüli közös chatfal, üzenőfal. Az applikációt használva bárki névtelenül tudott írni arra az üzenőfalra, amit adott pillanatban 2,5 kilométeren belüli felhasználók láttak. 2013 óta a cég 73 millió dollárt tudott bevonni, így a befektetők a céget 400 millió dollárra is értékelték. Igazi startup lufinak tűnik, igaz? Most a startup bejelentette, hogy bezárja az applikációt, és a fejlesztéseiket eladják 1 millió dollárért a Square mobilfizetéssel foglalkozó startupnak. Természetesen a Square nem akarja tovább működtetni a Yik Yakot, inkább csak a programkódok kellenek nekik.

Fő probléma

Több iskolából is ki kellett tiltani az applikációt, mert a diákok természetesen egymást zaklatták névtelenül az applikáción keresztül. A többi konkurens anonim chatelést adó applikációk is mind-mind elbuktak.  A célcsoportról viszont nem akart váltani a Yik Yak, nem történt átpozíciónálás.

Megoldás

Sokat gondolkodtam a felhasználási területein. Először is nehéz dolgom van, mert maga egy ilyen applikáció nem hoz lázba, mivel üzleti modelljük alapból szegényes volt, csak chat, üzenőfal jelleggel… ahh.
Mivel már 2015-ben látták, hogy így nem fog működni, már közben el kellett volna kezdeniük másik piacokon tesztelni az applikációt, illetve új üzleti modellben gondolkodni.
Az applikáció továbbgondolva:

  • Egyik ilyen ötletem az előadások, expók lennének. Ahol olyan üzenőfal lenne, amit az expón résztvevők látnak csak. Fontos, itt nem az anonimitás funkciót tartanám meg, hanem magát ezt a 2,5 kilométeres kört.
  • Másik érdekes ötlet lehet a fesztiválokon történő alkalmazása (pl. Sziget).
  • Ennél is jobb ötlet a falu applikáció, vagy régió üzenőfal. Ahol egyrészt a helyiek, másrészt az átutazók kapnának lokális információkat, híreket, továbbá cégek promóciói jelenhetnének meg. Aki letölti az applikációt, az az apphoz tartozó régió “üzenőfalát” látja. Természetesen ezt tovább kell gondolni, de elég jó irány lehet. Továbbá a chatelés lehetőséget is jól adná, amolyan support formában (az átutazók kérdezhetnének).
  • További ötletek: a Miutcánk.hu oldalhoz hasonló lokális közösségi oldalon történő alkalmazása, vagy randiapplikációban,
  • +18-as ötlet: akár valamiféle szexchatben is lehet gondolkodni.  Például webcames lányokkal összekapcsolni, vagy (prostituáltaknak) plusz bevételi forráslehetőséget kitalálni az applikáción belül. Ehhez hozzákapcsolni sexshopot…

A cikksorozat további részei
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 1. rész: A videós startup
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 2. rész: Coolquest, alkalmi munka portál
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 3. rész: Videó CV, videó-önéletrajz álláskereső portál
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 4. rész: Bérelheted.hu
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 5. rész: Celeb twittek
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 6. rész: Felsőfokon szakmai blogmagazin
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 7. rész: e-névjegy készítés
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 8. rész: Miteszel.hu
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 9. rész: Codie
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 10. rész: Magyar közösségi finanszírozó oldal, vagy mi… Rocketside.me

Forrás: Techcrunch

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később