Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 6. rész: Felsőfokon szakmai blogmagazin

A felsofokon.hu szakmai blogmagazint még én is használtam pár éve. Nem csak olvasásra, hanem blogoltam is rajta. Az egyik alapítóját ismertem, így picit jobban bele is láttam a működésükbe. Sajnos viszont a rossz vezetői döntések miatt nem tudott nagyobb sikert felmutatni, és kitörni. Nézzük is meg, mik voltak a legnagyobb problémák, mit lehet javítani, mit lehet kihozni az ötletükből.

Felsőfokon.hu
Azt elismerem, hogy sikeresek voltak abban, hogy a különböző szakterületekről be tudtak olyan embereket csábítani, akik adott szakterületen kiemelkedő tevékenységet végeztek. Még több összejövetelt is szerveztek a blogolók között, mégis a kiemelkedő siker elmaradt.

1. probléma – weblap-, blogmotor
Sajnos olyan blogmotort használtak, amit folyamatosan foltozniuk kellett, sokszor leállt a weboldal, akár több napra is. Ez nagyon le tudta lombozni az embert. A folyamatos bugok javítása sokszor használhatatlanná teszik a weboldalt. Nézz csak rá most is, szét van csúszva az oldal. Felhasználói élményt tehát nem javítják.

2. probléma – közösségi háló
Rengetegen a közösségi oldalakról szerzik a híreket. A média social oldalai így elég aktívak, aktívabbak mint például egy céges Facebook oldal. A Felsőfokon csapata nem használta ki ezeket a csatornákat, így lemondva napi több ezer látogatóról.

3. probléma – konkurencia
A blog.hu erős konkurencia, de nem csak ez a probléma. A LinkedIn megjelenése is átalakította ezt a piacot, és a szakmai írásokat sokan már az előbb említett közösségi hálón osztják meg.

4. probléma- látogatottság
A felsőfokkon stábjának a látogatottság növelésén is kellett volna dolgoznia. Ez okozta a kudarc nagy részét is, mivel egy jó látogatottsággal rendelkező oldal a blogolókat is vonzotta volna.

Hibáztak?
Igen. Egy jó piacot választottak. Sőt, olyan platformot kínáltak, ahol igaz, hogy tartalomszolgáltatók voltak, de nem nekik kellett előállítani a tartalmakat, azokat a felhasználók megtették. Ez azért nagy előny. A LinkedIn-en hamar kialakult az, hogy nagyon jól lehet használni B2B értékesítésre. Ez igaz lehetne a felsőfokon.hu-hoz hasonló oldalra is.

Mit lehetne kihozni ebből az ötletből, hogy működjön?
Első körben a weboldal motorját kellene olyanra átszabni, hogy könnyen használható legyen, és ne legyen ennyire bugos. Második körben a közösségi háló aktivitást kellene megnövelni. Két óránként ki lehet tenni egy-egy tartalmat például Facebookra, máris megugrana a látogatottság. A követőket is közösségként kellene használni.
B2B értékesítést elősegíteni. Rendezvényeket, konferenciákat szervezni. Témákat adni a blogolóknak…

 

A cikksorozat további részei:
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 1. rész: A videós startup
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 2. rész: Coolquest, alkalmi munka portál
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 3. rész: Videó CV, videó-önéletrajz álláskereső portál
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 4. rész: Bérelheted.hu
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 5. rész: Celeb twittek
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 6. rész: Felsőfokon szakmai blogmagazin
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 7. rész: e-névjegy készítés
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 8. rész: Miteszel.hu
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 9. rész: Codie

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!