Nagyon sok olyan probléma van még a világban, amit még nem sikerült megoldani senkinek. Az egyik ilyen, hogy nincs egy olyan alkalmazás még, amit elég sokan használnak ahhoz, hogy például könnyebb legyen elküldeni a telefonszám változásokat egymásnak. Azonnal átíródik a másik telefonján… Már több hasonló applikáció is van a piacon, mivel kevesen használják, így kb. felesleges is. Ugyanez történik a névjegykártya cserénél is. A legtöbb üzleti találkozónál névjegykártya csere is történik. Az üzletembereknek nehéz kezelniük a sok névjegykártyát. Erre talált ki valami forradalmit (ők így gondolják) egy cég, ha mondhatjuk forradalminak, és abba bukott bele, amibe a legtöbb ilyen startup, a felhasználhatóság.
Mylivecard:
Az ő leírásukat használom a cégbemutatóra:
A hagyományos névjegy használatát támogatva a mylivecard segít, hogy elérhetőségeidet jóval egyszerűbben el tudd küldeni az ismerőseidnek vagy az ügyfeleidnek. A papíralapú névjeggyel szemben az e-névjegyed korlátlan számban meg tudod osztani és a mások által küldött névjegyeket is rendkívül könnyen kezelheted. A mindennapi levelezésben is számíthatsz a mylivecardra. A címzettek mindig a friss elérhetőségeidet fogják látni, ha a névjegyed az e-mailjeidbe illeszted.
1. probléma
Az első bekezdésben leírtam ezt a problémát, vagyis mivel kevesen használják ezért a felhasználó is úgy érzi, ő miért használja ezt.
2. probléma
Igazából még annyira nem is lenne rossz, mivel emailek végén is ott lenne a mylivecard adat. Nos, az én tapasztalatom az, hogy sokszor tárgyaláson megbeszéljük, hogy küldünk egy emailt az elérhetőségekkel (így biztosra megyünk, könnyen visszakereshetjük…), ami általában eleve be van rögzítve az emailek alján. Szóval eleve ezt használják az emberek, feleslegessé teszi így az ő általuk kitalált szolgáltatást.
Hibáztak?
Igen. Nem mérték fel a piaci igényeket. Nem tudom, hogy vállalkozói körökben mennyire jártasak, de szerintem könnyen le tudták volna vonni a következtetést, hogy felesleges használni.
Mit lehetne kihozni ebből az ötletből, hogy működjön?
Sokan próbálkoztak már az alapprobléma megoldásán. És, ezt maximum egy olyan nagy cég, mint a Facebook, vagy a Google tudná, vagy esetleg a LinkedIn tudná megfelelően megoldani, és elég emberhez eljuttatni. Viszont hozzájuk kapcsolható applikációval érdemben előre tudná vinni bárki ezt a problémát. Viszont az ötlet piacképessége, jövedelmező képessége is alacsony. Vállalkozókra szabni egy szolgáltatást jó ötlet, csak ez sajnos nem működik, vagy alacsony bevételre tehetünk csak szert.
A cikksorozat további részei:
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 1. rész: A videós startup
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 2. rész: Coolquest, alkalmi munka portál
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 3. rész: Videó CV, videó-önéletrajz álláskereső portál
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 4. rész: Bérelheted.hu
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 5. rész: Celeb twittek
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 6. rész: Felsőfokon szakmai blogmagazin
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 7. rész: e-névjegy készítés
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 8. rész: Miteszel.hu
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 9. rész: Codie