Startup ötlet: 10. Online pénztárca transfer portál/online pénzváltó/küldő – Fintech startup ötlet

A Minneren a több mint 100 könnyen kivitelezhető vállalkozás ötlet mellett elindult a startup ötlet cikksorozat is. Ezek természetesen olyan ötletek, melyek adott szektort érintenek, ezekből már ki tudsz indulni, könnyű átalakítani az ötletet. Szakértőket is bevontam, hogy az ötletek még hitelesebbek legyenek számodra. Illetve hogy még jobban rálássak az adott területre. Figyelem! Ez csak egy vázlat, ízelítő, de már ebből ki tudsz indulni, van támpontod. Tudod, egy ötlet semmi, a megvalósítás minden.

Az ötlet röviden:
Az online pénztárcák Transferwise-e.

Rengeteg online pénztárcát használhatunk már. A 10. startup ötlet az ezek közötti átjárhatóságot hozza létre. Vagyis, ha van például Paypalunk, akkor át tudjuk vezetni az ott tárolt összeget a Skrill számlánkra, vagy például a Bitcoin pénztárcánkra és így tovább. Illetve a startup ötletbe részben belekerülne egy pénzváltó is. Az ügyfeleknek még így is jobban megéri, mint Paypalról >>> bankszámlára >>> aztán felutalás Skrillre. Költségszempontból is előnyös, és gyors is lehet.

Ennek a startup ötletnek a pénzváltós részét már leírtam csak Bitcoinra nézve:
Indíts vállalkozást: 88. ötlet – online pénzváltó (bitcoinnak) + ütős, extra szolgáltatások

A probléma / Lehetőség felvázolása (Problem / Opportunity)

Nem azt mondom, hogy ez napi probléma, de pont annyiszor jelent megoldást, amiből már bőven profitálhat az oldal. Én is kerestem már ilyen átjárhatóságot pl. bitcoin pénztárca és egyéb pénztárca között. Sajnos nem tudtam megoldani.

Megoldás (Solution)

Tehát egy olyan oldal, ami az online pénztárcák Transferwise-e. A Transferwise -en keresztül te úgy utalhatsz pl. Magyarországról egy Egyesült Királyságbeli számlára, hogy közbe kapcsolódik a cég. Az ő magyar bankszámlájára utalsz, majd ő a brit számlájáról továbbítja az Egyesült Királyságbeli címzettednek (kezdvezményezettednek), tehát Magyarországról el se mozdul az összeg. Ezt a megoldást csinálnád te is. Tehát pl. Paypal – Skrill közötti átvezetés: Paypalról utal az ügyfél a te Paypal accountodra, és te saját Skrilledről utalod át az ő Skrilljére a megfelelő összeget, levonva a tranzakciós költségeket. Még így is jobban jön ki időben, és költségekben is. Az elején természetesen nehéz lesz együttműködést kiharcolnod a cégek között (az online pénztárcákra értem, Paypal, Skrill…), de később, miután már megfelelő forgalom megy át rajtad, tárt karokkal várnak.

Piac mérete / Nyújtott előnyök, hasznok (Market Size / Benefit)

Az egyik legjobban mozgolódó piac startupok esetében a Fintech (így hívják a pénzügyekben tevékenykedő startupokat) szektor. Láthatod, rengeteg szereplő feltűnt a piacon, azért lesz ebből aki kihullik. És te pont jókor lépsz a piacra! Mint anno a Facebook a közösségi oldalak piacára, van kitől tanulnod, ellesni a hibákat.

fintech-finance-technology-visual-map4

Üzleti Modell (Business Model)

Miből lesz a bevétel?

Tranzakciós díjakból. Az elején nagyon keveset tudsz elkérni, ameddig nincs meg a partneri viszony az online pénztárcával rendelkezőkkel.

Értékesítés, ügyfélszerzés:
1. Ez egy olyan probléma, ami több fórumon is fenn van, így érdemes külföldi fórumokra írogatni.
2. Fura tipp lesz, de először körbe néznék MLM rendszerek kifizetési lehetőségei között, mert valószínűleg ők ilyen pénztárcákat használnak, és az ügyfelek ide-oda mozgatnák a pénzüket.
3. Blogolj, melyben mutasd be a már átjárható pénztárcákat. Azok használatát, akár több nyelven is. Tehát ne csak a te működésed mutasd be, hanem az adott online pénztárca működését is.

Versenyelőny (Competitive Advantage)

Te a már meglévő cégekre támaszkodsz, beékelődsz. Az ügyfeleid pedig spórolnak.

Piacra lépési stratégia (Traction)

Figyelem! Az ötlet startup ötlet, mert könnyen külföldre is átvihető. Nem kell egyből startupra gondolni, és egyből felvenni mindenkit, akit felsoroltam az előbb. Ha külső tőkést is be akarsz vonni, akkor érdemes már először kicsiben elkezdeni, és úgy növekedni, majd már számokkal alátámasztva több tőkét is be tudsz vonni.

Első lépés: mindenképpen kezdd el kicsiben, valószínű az elején pár tized százalékos költséget tudsz csak levonni majd a tőkéből. Pl. 1000 eurós összegnél alig 3-5 eurót. Már ki fog derülni hamar, hogy az ötlet a te megvalósításod alapján életképes-e, csak utána kezdj el tárgyalni a többi céggel.

Ha további kérdésed van, akkor írjál a Minner Facebookján chatjén keresztül és kérdezz az ötletről. Valósítsd meg minél előbb! Hajrá! Sok sikert!

A startup ötletek megjelenését és terjesztését a Barking közösségi parkoló mobilapplikáció támogatja. Parkolj olcsón, vagy add bérbe a parkolód és keress pénzt! Kattints ide! 

További ötletek:
Startup ötlet: 1. Affiliate rendszer üzemeltetése – cégek és weboldal/blog tulajdonosok összekapcsolása
Startup ötlet: 2. Oktató mobilapplikáció gyerekeknek
Startup ötlet: 3. Referencia kell – portál
Startup ötlet: 4. Instagram képből bevétel – instastock
Startup ötlet: 5. város/régió applikáció franchise, egyéb app franchise
Startup ötlet: 8. ötlet – Okos otthon, IoT eszközök a lakásban
Startup ötlet: 9. barter oldal/közvetítő, időbarter portál
Startup ötlet: 10. Online pénztárca transfer portál/online pénzváltó/küldő – Fintech startup ötlet

Flickr

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Természetesen nem a meteorológiai hőtérképre gondolunk, hanem arra, amit a weboldaladon használhatsz a látogatóid aktivitásának elemzésére. Kiderítheted, hogy meddig görgetnek le, hová kattintanak, mely paneleken töltenek el több időt. Így lényegében folyamatosan monitorozhatod őket, és ennek segítségével javíthatod a felhasználói élményt, hogy lehetőleg minél több konverziót tudj elérni.

Az adatvédelemtől egyik félnek sem kell tartania, teljesen anonim módon történik a képernyőfelvétel, és nem terjed ki más megnyitott ablakokra. Az eszköz neve hotjar, amit úgy tudsz használni, hogy a regisztráció után beágyazod a szoftver által generált egyedi kódot a weboldaladba.

Rendkívül izgalmas lesz látni a látogatók viselkedését, és arra fog sarkallni, hogy addig fejleszd a weboldalad, amíg nem kínálod a lehető legjobb élményt számukra, hiszen ez a bizniszedet is befolyásolja.

MinnerInstant

Biztosan jártál már úgy, hogy egy érdeklődő valamilyen módon (telefonon, email-ben, Facebook üzenetben) megkeresett, és feltett milliónyi kérdést a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban. Ha ez viszonylag sokszor megesik, akkor valószínűleg nagyobb figyelmet kell szentelned a GY.I.K.-re, azaz a „Gyakran Ismételt Kérdések”-re (angolul F.A.Q.). Alapvetően a látogatók bizalmatlanok, ezért többféle módon is meg kell győzni őket arról, hogy téged válasszanak; de nem úgy, hogy rengeteg időt vesztegetsz el azzal, hogy mindenkinek egyesével válaszolsz. Tedd fel az összes olyan kérdést, amely felmerülhet a leendő vásárlód fejében! Mit, miért, mikor, mennyiért, hogyan…? Hozz létre egy ilyen oldalt a weboldaladon belül, és töltsd fel ide az összes kérdést, a válaszaiddal együtt. Ha ezután valaki újabb kérdéssel traktál, frissítsd a listát, így elkerülve azt, hogy állandóan felesleges kérdésekkel bombázzanak. Ha pedig a kérdések inkább a terméked / szolgáltatásod specifikációra irányulnak, bővítsd ki a termékleírásokat!

MinnerInstant

A linktr.ee nevű interaktív linkfáról már írtunk a Digitális Ninja hetek alkalmával, és ha akkor nem próbáltad ki, most itt az ideje! Röviden a lényeg: ha van Instagram fiókod, korlátozott karaktert tudsz a profilodon megjeleníteni. Egy linkcsokor lehetőséget ad, hogy a látogatót bármilyen felületre navigáld anélkül, hogy kettőnél többet kelljen kattintania. Így, ha bárhol – mondjuk egy rögzített közösségi média posztban – megosztod a linkcsokrod, onnan átirányíthatod a látogatót más platformokra, de akár közvetlenül a webshopodba is, ezáltal magasabb konverziót érhetsz el.

Az ingyenes verzió is tökéletesen ellátja a feladatát; az előfizetéssel több statisztikához férhetsz hozzá, eltüntetheted a linktr.ee logót, valamint feliratkozókat gyűjthetsz.

Nézd meg a Minner linkcsokrot ide kattintva!

Ebben a cikkben részletesebben olvashatsz erről az interaktív megoldásról: Linkből menü például Instagram-on. Interaktív online linkcsokor – linktr.ee

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek