Startup ötlet: 7. ötlet – Big data biznisz, pénzre váltható adatok

A Minneren a több mint 100 könnyen kivitelezhető vállalkozás ötlet mellett elindult a startup ötlet cikksorozat is. Ezek természetesen olyan ötletek, melyek adott szektort érintenek, ezekből már ki tudsz indulni, könnyű átalakítani az ötletet. Szakértőket is bevontam, hogy az ötletek még hitelesebbek legyenek számodra. Illetve hogy még jobban rálássak az adott területre. Figyelem! Ez csak egy vázlat, ízelítő, de már ebből ki tudsz indulni, van támpontod. Tudod, egy ötlet semmi, a megvalósítás minden.

Az ötlet röviden:

Most nem konkrét startup ötletet írok, hanem inkább egy irányt mutatok be, méghozzá a Big Data-t. Bár megcélozhatod a nagyhalakat is, először érdemes lesz a KKV-k közé merítened a hálódat. 2016-ban szinte már mindent tudunk mérni, ami egy kicsit is kapcsolódhat az internetre, sőt az IoT eszközök megint egy olyan terület, ahol még inkább érdekes lehet ez. Területből rengeteg van, de ahogy olvastad fenn, főleg a KKV marketing/vállalkozás fejlesztés/vállalati pénzügyek téma az, amiről ez az ötlet most szólni fog.

Összefoglalva: A cégek a BIG DATA, és az adatok mérésével, kiértékelésével évente akár több százezer (sőt akár millió) forint marketingköltséget, piackutatási költséget megspórolhat. Sőt új szintre helyezhetné a vállalati pénzügyek eredményeit, feladatait is. Sok-sok milliót hozhat egy cégnek, sőt nagyobb növekedést, segíthet a termékfejlesztésben…

A probléma / Lehetőség felvázolása (Problem / Opportunity)

Mindig meglepődök, hogy a hazai vállalkozói réteg, sőt a cégeknél ülő marketingesek sem ismerik a remarketinget. Nos, ha ezt nem ismerik, akkor már alapból a BIG DATA is ismeretlen lehet számukra, adatvezérelt marketingről már nem is beszélve, és akkor fel se merem tenni a kérdést: És mérik az adatokat? Vásárlásokat, konverziót….?  Ez adja a piacodat 🙂

Megoldás (Solution)

A BIG DATA-t, a cégeknek, marketingeseknek fogyaszthatová kell tenned. Hasonlóan, mint a www.adatalbor.hu  Mester Tamás szó szerint mestere ennek.

Miben gondolkodhatsz?:

  • olyan weboldal, ahol egy-két kattintással be tud mindent állítani, akár api-n keresztül (Google Analytics, FB remarketing… utm kódok generálása…, hírlevél összakapcsolás…)
  • olyan weboldal, ami előfizetéses rendszeren keresztül információkat ad a cégeknek BIG Data-val kapcsolatban, beállítások, tippek-trükkök…. persze ez már inkább csak marketing “startup”
  • oktatócég létrehozása
  • olyan platform, amire felmegy valaki, és behúzva az Google Analytics adatokat, eladási adatokat, hirdetési adatokat, pénzügyi adatokat… konkrét számokat és kiértékelést kap, először gépi, grafikus kiértékelést, majd erre ráépíthetsz egy online tanácsadást (érintett területek: marketing, számvitel, pénzügy).

Piac mérete / Nyújtott előnyök, hasznok (Market Size / Benefit)

Látható, hogy ez egy növekvő piac, de ezek az adatok itthon kicsit másképp néznek ki. Valahol a 0 környékén lenne a görbe. Tehát ez a hullám még csak most fog beérni ide hozzánk!

bigdata2

Üzleti Modell (Business Model)

Miből lesz a bevétel?

Több ötletet is felsoroltam, mindegyiknél alapesetben fix díjat, vagy havidíjat kérsz a szoftverek és a tudás használatára.

Értékesítés, ügyfélszerzés:
1. Előadások szervezése, melyeken esettanulmányokat mutattok be.
2. Blog indítása, ahol szintén esettanulmányokat és módszereket mutattok be.
3. Érdemes lehet extra programok fejlesztése, amik segítik a cégeket (pl. hírlevél modul, affiliate, partnerprogram modul, CRM…), így azon keresztül jutsz be hozzájuk, és el tudod adni a BIG DATA szolgáltatásod.

Versenyelőny (Competitive Advantage)

Sztereotípia ide vagy oda, akkor is leírom. Az IT-sok nem úgy kommunikálják ezt a területet, ahogy lehetne. Amint konkrét számokat, esettanulmányokat lát a vállalkozó, ügyvezető, tulajdonos (ő a célcsoport, nem a marketinges) máris nyitja a pénztárcáját, mert látja mennyit lehet spórolni, mennyivel lesz hatékonyabb a cége.

Csapat / Új munkatársak (Team / Hires)

Szükséged lesz:

  • Ez az a terület, ahol az IT-sokat nem tudod megspórolni. Egy nem is lesz elég. Fejlesztők, fejlesztők, fejlesztők!!!
  • Kell egy jó előadó, aki otthon van a mai KKV-k világában.

Piacra lépési stratégia (Traction)

Figyelem! Az ötlet startup ötlet, mert könnyen külföldre is átvihető. Nem kell egyből startupra gondolni, és egyből felvenni mindenkit, akit felsoroltam az előbb. Ha külső tőkést is be akarsz vonni, akkor érdemes már először kicsiben elkezdeni, és úgy növekedni, majd már számokkal alátámasztva több tőkét is be tudsz vonni.

Majd nézd meg a HubSpot nevű marketing céget, érdemes inspirálódni belőlük, mivel ők is úgy szerzik az ügyfeleket, hogy még további szoftvereket is adnak.

További ötletek:
1. Említettem az extra szoftvereket, programokat, beépülő modulokat (pl. Chormeba). Ezeket le kell fejleszteni, majd ezeken felkapaszkodva el lehet adni a BIG DATA-s megoldásaitokat.
2. Havi előadások szervezése! Figyelem! Vidék is legyen célcsoport!
3. Blog, esettanulmány….

Ha további kérdésed van, akkor írjál a Minner Facebook chatjén keresztül és kérdezz az ötletről. Valósítsd meg minél előbb! Hajrá! Sok sikert!

A startup ötletek megjelenését és terjesztését a Barking közösségi parkoló mobilapplikáció támogatja. Parkolj olcsón, vagy add bérbe a parkolód és keress pénzt! Kattints ide! 

További ötletek:
Startup ötlet: 1. Affiliate rendszer üzemeltetése – cégek és weboldal/blog tulajdonosok összekapcsolása
Startup ötlet: 2. Oktató mobilapplikáció gyerekeknek
Startup ötlet: 3. Referencia kell – portál
Startup ötlet: 4. Instagram képből bevétel – instastock
Startup ötlet: 5. város/régió applikáció franchise, egyéb app franchise
Startup ötlet: 6. ötlet – 3D nyomtatás, 3Doodler/3D nyomtató toll kiegészítő + közösségi finanszírozó kampány
Startup ötlet: 7. ötlet – Big data biznisz, pénzre váltható adatok
Startup ötlet: 8. ötlet – Okos otthon, IoT eszközök a lakásban
Startup ötlet: 9. barter oldal/közvetítő, időbarter portál
Startup ötlet: 10. Online pénztárca transfer portál/online pénzváltó/küldő – Fintech startup ötlet 

Fotó: www.thebluediamondgallery.com

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek