Startup ötlet: 7. ötlet – Big data biznisz, pénzre váltható adatok

A Minneren a több mint 100 könnyen kivitelezhető vállalkozás ötlet mellett elindult a startup ötlet cikksorozat is. Ezek természetesen olyan ötletek, melyek adott szektort érintenek, ezekből már ki tudsz indulni, könnyű átalakítani az ötletet. Szakértőket is bevontam, hogy az ötletek még hitelesebbek legyenek számodra. Illetve hogy még jobban rálássak az adott területre. Figyelem! Ez csak egy vázlat, ízelítő, de már ebből ki tudsz indulni, van támpontod. Tudod, egy ötlet semmi, a megvalósítás minden.

Az ötlet röviden:

Most nem konkrét startup ötletet írok, hanem inkább egy irányt mutatok be, méghozzá a Big Data-t. Bár megcélozhatod a nagyhalakat is, először érdemes lesz a KKV-k közé merítened a hálódat. 2016-ban szinte már mindent tudunk mérni, ami egy kicsit is kapcsolódhat az internetre, sőt az IoT eszközök megint egy olyan terület, ahol még inkább érdekes lehet ez. Területből rengeteg van, de ahogy olvastad fenn, főleg a KKV marketing/vállalkozás fejlesztés/vállalati pénzügyek téma az, amiről ez az ötlet most szólni fog.

Összefoglalva: A cégek a BIG DATA, és az adatok mérésével, kiértékelésével évente akár több százezer (sőt akár millió) forint marketingköltséget, piackutatási költséget megspórolhat. Sőt új szintre helyezhetné a vállalati pénzügyek eredményeit, feladatait is. Sok-sok milliót hozhat egy cégnek, sőt nagyobb növekedést, segíthet a termékfejlesztésben…

A probléma / Lehetőség felvázolása (Problem / Opportunity)

Mindig meglepődök, hogy a hazai vállalkozói réteg, sőt a cégeknél ülő marketingesek sem ismerik a remarketinget. Nos, ha ezt nem ismerik, akkor már alapból a BIG DATA is ismeretlen lehet számukra, adatvezérelt marketingről már nem is beszélve, és akkor fel se merem tenni a kérdést: És mérik az adatokat? Vásárlásokat, konverziót….?  Ez adja a piacodat 🙂

Megoldás (Solution)

A BIG DATA-t, a cégeknek, marketingeseknek fogyaszthatová kell tenned. Hasonlóan, mint a www.adatalbor.hu  Mester Tamás szó szerint mestere ennek.

Miben gondolkodhatsz?:

  • olyan weboldal, ahol egy-két kattintással be tud mindent állítani, akár api-n keresztül (Google Analytics, FB remarketing… utm kódok generálása…, hírlevél összakapcsolás…)
  • olyan weboldal, ami előfizetéses rendszeren keresztül információkat ad a cégeknek BIG Data-val kapcsolatban, beállítások, tippek-trükkök…. persze ez már inkább csak marketing “startup”
  • oktatócég létrehozása
  • olyan platform, amire felmegy valaki, és behúzva az Google Analytics adatokat, eladási adatokat, hirdetési adatokat, pénzügyi adatokat… konkrét számokat és kiértékelést kap, először gépi, grafikus kiértékelést, majd erre ráépíthetsz egy online tanácsadást (érintett területek: marketing, számvitel, pénzügy).

Piac mérete / Nyújtott előnyök, hasznok (Market Size / Benefit)

Látható, hogy ez egy növekvő piac, de ezek az adatok itthon kicsit másképp néznek ki. Valahol a 0 környékén lenne a görbe. Tehát ez a hullám még csak most fog beérni ide hozzánk!

bigdata2

Üzleti Modell (Business Model)

Miből lesz a bevétel?

Több ötletet is felsoroltam, mindegyiknél alapesetben fix díjat, vagy havidíjat kérsz a szoftverek és a tudás használatára.

Értékesítés, ügyfélszerzés:
1. Előadások szervezése, melyeken esettanulmányokat mutattok be.
2. Blog indítása, ahol szintén esettanulmányokat és módszereket mutattok be.
3. Érdemes lehet extra programok fejlesztése, amik segítik a cégeket (pl. hírlevél modul, affiliate, partnerprogram modul, CRM…), így azon keresztül jutsz be hozzájuk, és el tudod adni a BIG DATA szolgáltatásod.

Versenyelőny (Competitive Advantage)

Sztereotípia ide vagy oda, akkor is leírom. Az IT-sok nem úgy kommunikálják ezt a területet, ahogy lehetne. Amint konkrét számokat, esettanulmányokat lát a vállalkozó, ügyvezető, tulajdonos (ő a célcsoport, nem a marketinges) máris nyitja a pénztárcáját, mert látja mennyit lehet spórolni, mennyivel lesz hatékonyabb a cége.

Csapat / Új munkatársak (Team / Hires)

Szükséged lesz:

  • Ez az a terület, ahol az IT-sokat nem tudod megspórolni. Egy nem is lesz elég. Fejlesztők, fejlesztők, fejlesztők!!!
  • Kell egy jó előadó, aki otthon van a mai KKV-k világában.

Piacra lépési stratégia (Traction)

Figyelem! Az ötlet startup ötlet, mert könnyen külföldre is átvihető. Nem kell egyből startupra gondolni, és egyből felvenni mindenkit, akit felsoroltam az előbb. Ha külső tőkést is be akarsz vonni, akkor érdemes már először kicsiben elkezdeni, és úgy növekedni, majd már számokkal alátámasztva több tőkét is be tudsz vonni.

Majd nézd meg a HubSpot nevű marketing céget, érdemes inspirálódni belőlük, mivel ők is úgy szerzik az ügyfeleket, hogy még további szoftvereket is adnak.

További ötletek:
1. Említettem az extra szoftvereket, programokat, beépülő modulokat (pl. Chormeba). Ezeket le kell fejleszteni, majd ezeken felkapaszkodva el lehet adni a BIG DATA-s megoldásaitokat.
2. Havi előadások szervezése! Figyelem! Vidék is legyen célcsoport!
3. Blog, esettanulmány….

Ha további kérdésed van, akkor írjál a Minner Facebook chatjén keresztül és kérdezz az ötletről. Valósítsd meg minél előbb! Hajrá! Sok sikert!

A startup ötletek megjelenését és terjesztését a Barking közösségi parkoló mobilapplikáció támogatja. Parkolj olcsón, vagy add bérbe a parkolód és keress pénzt! Kattints ide! 

További ötletek:
Startup ötlet: 1. Affiliate rendszer üzemeltetése – cégek és weboldal/blog tulajdonosok összekapcsolása
Startup ötlet: 2. Oktató mobilapplikáció gyerekeknek
Startup ötlet: 3. Referencia kell – portál
Startup ötlet: 4. Instagram képből bevétel – instastock
Startup ötlet: 5. város/régió applikáció franchise, egyéb app franchise
Startup ötlet: 6. ötlet – 3D nyomtatás, 3Doodler/3D nyomtató toll kiegészítő + közösségi finanszírozó kampány
Startup ötlet: 7. ötlet – Big data biznisz, pénzre váltható adatok
Startup ötlet: 8. ötlet – Okos otthon, IoT eszközök a lakásban
Startup ötlet: 9. barter oldal/közvetítő, időbarter portál
Startup ötlet: 10. Online pénztárca transfer portál/online pénzváltó/küldő – Fintech startup ötlet 

Fotó: www.thebluediamondgallery.com

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később