Már most tudod, mire költenéd a havi plusz 150–200 ezer forintot, igaz? Egy kis mozgástér, valami extra. A fizetésed a mai gazdasági körülmények között pont nem adja ezt a kis játékteret. Most a Minneren vagy. Igen, legtöbbször vállalkozóknak írunk. De ez a cikk neked szól, ha még alkalmazott vagy, és csak valami mellékesben gondolkodsz.
Nem kell vállalkozónak nevezned magad. Nem kell elmondani senkinek. Ismerjük az embereket, még a végén azt mondanák, ne butáskodj! Most arra koncentrálunk, hogy csak csinálni valamit, ami pénzt hoz. Olyan sztorikat hozunk, ahol mások ezt már megtették. Nulláról. Mellékesen. Nem értettek ehhez az egész világhoz. Te tudnád követni őket? Meg tudnád csinálni amit ők? Nem is tudom miért kérdezem, hiszen pont azért írom, mert a válaszod az lesz:
igen, naná, hogyne! Vágjunk bele!
Amikor a főnök rádtol egy feladatot, mert neki is kellemetlen, majd szó szerint „kifosztod”
Ez egy kicsit erős alcím lett. A sztori a következő: Egyik olvasónk diákként dolgozott egy pályázatíró cégnél. A főnöke azt mondta, hogy kap 5000 forintot minden új pályázat iránt érdeklődő cégért. Azt mondták neki, hogy hát keressen vállalkozásokat, írjon nekik chaten, e-mailben, vagy ahol tud. Így szokták….
A srác mondta, hogy nagyon rosszak az eredmények és fél, hogy a Facebook letiltja a chatelés miatt, e-mailekre nehezen válaszolnak, persze céges e-mailről nem küldhet semmit. Mit csináljon?
Azt javasoltam neki, hogy ahelyett, hogy zaklatná az embereket forduljunk az online felé. Az ötletem az volt, hogy készítsen egy olyan weboldalt, amit landing page-nek hívunk (vagy promóciós oldalnak), amihez egyébként is kap egy egyedi linket még első körben domain sem kell, de az sem a világ vége (könnyű bekötni).
- Tehát a promóciós oldalon legyenek rajta a fontosabb információk az adott pályázattal kapcsolatban.
- Belinkeltem neki a cikkeket, ahol leírom hogyan is kell létrehozni.
- Majd leírtam, hogy hozzon létre egy saját Facebook oldalt, és persze űrlap is legyen ahová az érdeklődök jönnek.
- Ezután következik az, hogy tereljünk embereket az oldalra. Ezt hirdetéssel oldjuk meg. Ezt írtam neki a tanács után:
„Tudom nehéz, és tudom kell vele foglalkozni, de szerintem még nehezebb vadidegeneknek írni, őket hívni.”
A válasz egyébként az volt, hogy gondolt erre is, de mások azt tanácsolták, hogy ne használjon űrlapot, mert nehezebben töltik ki. Mondtam neki, a marketing alapszabálya, hogy tesztelünk. Jó mert kis pénzből megvan, és ha működik akkor nyomjuk neki. Azt mondta megpróbálja akkor, és már azt kérdezte, hogy mennyit költsön hirdetésre. Megköszönte a segítséget.
Én szurkoltam, hogy nekifusson a hétvégén. És bámm! Jött 6 nap múlva a chatüzenet. Kész a promóciós oldal, elküldte. Leokéztam, mondtam neki javítani mindig lehet, hadd szóljon induljon a hirdetés. És gratuláltam neki, hogy ezt így ilyen agilisen megcsinálta.
Az általunk javasolt Mailerlite nevű megoldással készítette el, amihez tartozik egy promóciós oldal, landing page készítő. Nem kell hozzá programozói tudás (itt éred el az útmutatót). Az elkészített érdeklődő gyűjtő landing oldala így néz ki:

„Ezzel most mit kezdjek Milán?”
Kérdezheted jogosan, hiszen bele lehet látni valamit, a példa is istencsászár, de jó lenne egy kis magyarázat még.
Apropó! Keresett egy kis mellékest a fiatal diák, a végén 95 000 forint jött össze neki és 23 000 forintot költött el, tehát 72 ezer forint profitja lett (heti 15 órát volt ott, ez még kis plusz volt neki).
Azt gondolom, hogy a főnöke utána sem tudta volna csinálni azt, amit a srác csinált. Büszke voltam rá, és remélem büszke lehetek majd rád is, aki hipp-hopp úgy keres néhány százezer forintot. Mert lehetséges!
Mit is láthatunk ebből?
- Nem kell mindenáron nyomulni.
A zaklatós megkeresések helyett ma már sokkal hatékonyabb, ha az érdeklődő jön hozzád, például egy jól felépített oldalon keresztül. Online van minden, és bárhol lehet csinálni. Azt még hozzá kell tenni, hogy sok piacon azért van lehetőség, mert az adott vállalkozók, cégvezetők le vannak maradva digitálisan (de nagyon!) - A marketing nem bonyolult, hanem logikus. Egy jó landing oldal + egyszerű űrlap + néhány ezer forintos Facebook hirdetés, ennyi kellett az induláshoz. Nem kellett programozó, nem kellett cég, nem kellett tapasztalat.
- Merj majd költeni marketingre! Ha erre rááll az agyad, megszokod, akkor kinyílik előtted a világ.
- A mellékes nem mindig ötletkérdés. Sokszor nem a világmegváltó ötlet hiányzik, csak egy kis módszer, rendszer, vagy az első lökés. Nem smash burgerezőt kell nyitni!
- A 150 000 forint nem álom, hanem matek. 95 000 forint bevétele volt, 72 ezer forint profitja volt első próbálkozásból, diákként. Nem passzív, nem varázslat, hanem konkrét munka, de elérhető eredmény. Egy kis skálázással ott a címben feltett 150 000 forint.
Miből lehet pénzt csinálni a fentiekből kiindulva?
- Akár ilyen landing page-eket csinálni fix áron,
- vagy akkor megkeresni cégeket, akiknél letesztelted, hogy olcsón tudsz érdeklődőt szerezni és nekik eladni, fix pénzt fizessenek (sikerdíjas), ahogy a pályázatíró cég csinálta. Hm ez már majdnem szolgáltatás bróker, értékesítő?!
- Vagy másik irány digitális ninja leszel és cégeknek űrlapokat építesz, vagy valami más automatizmusokat, lehet lesz a beugró. Gyorsan meg lehet tanulni (Mailerlite, Faceobook leads, Zapier vagy Make.com, 10web.io – ezek lesznek a segítségeid).
Nem talált házikós gyerekágyat, csinált magának, erre mi történt?
Ezt most rövidebben fogom meg, mert ha érdekel úgy is le tudod olvasni a sztorit egy másik nagy cikkben.
Oláh Balázs mérnökként dolgozott egy multi cégben. Apuka lett és hát ahogy lenni szokott az anyukának jöttek egyedi igényei a gyerekszobába. Egy házikóágyat szeretett volna, de nem találtak megfelelőt, vagy árban vagy minőségben mindig gond volt. Balázs úgy gondolta megcsinálja saját maga.
Elkészült és a 2 éves kislány már használatba is vette. Amikor barátaik, ismerőseik náluk voltak mindenki rácsodálkozott és jött is egy megrendelés, majd még egy, majd még egy már ismeretlentől is.

Balázs még mindig a multiban dolgozott és így mellékes vállalkozást indított. Kitalált egy márkanevet, ami Baliwood lett, készített egy Facebook oldalt. Szépen be is jött az üzlet, már heti 1-2 ágyat el tudott adni, lett alkalmazottja is, mindezt úgy, hogy közben még alkalmazott volt.
Beindította a webshopját, hogy online el tudjon adni, online fizetést is beállította…. Megtanulta a marketinget, természetesen sokat olvasgatta a Minnert is, nézte videóinkat. Mindezt gyerekek mellet, főállás mellett! Számomra Balázs is egy igazi példakép, így kell csinálni!
Csakhogy lásd: 110 000 – 200 000 forint egy ilyen ágy.
Most, amikor ezt a cikket írom, egy hónapja már, hogy felmondott és már nem mellékesként viszi az üzletet, hanem „teljesállásban” vállalkozó. Ezt azért is tette, mert már nem bírt két helyen helytállni, ma már 7 ágyat elad hetente!!!
Mit is láthatunk ebből?
- Nem az időhiány a legnagyobb akadály, hanem a kezdeti lépések halogatása. Ha valaki gyerekek mellett is belevág, akkor ott nem kifogás, hanem döntés született. Balázs is aprólékosan haladt előre, nem kell kapkodni. Sőt dönthetett volna még úgy is, hogy lassítja a marketinget, de ő inkább beletaposott a gázba!
- A mellékes projekt lehet az ugródeszka. Nem kell rögtön felmondani, elég, ha valamit elkezdesz csinálni, az út majd közben alakul.
- Az álomvállalkozás nem mindig nagy ötlettel indul. Hanem pici lépésekből, egy próbálkozásból, amit hétvégén, altatás után, vagy hajnalban raksz össze.
- A marketinget, digitális dolgokat ma rövid időn belül magadra tudod szedni, megtanulni.
- Az igazi „side hustle”, mellékes nem a pénzről szól elsőként, hanem arról, hogy magadhoz veszed az irányítást.
Miből lehet pénzt csinálni a fentiekből kiindulva?
- Gyerekszobás dekorációk, kiegészítők készítése vagy forgalmazása
Balázs a nagy bútort csinálta. Más viszont csinálhat falmatricát, polcot, névtáblát, baldachint, akár kézzel, akár beszállítót keresve. - 3D nyomtatott névtáblák, ajtódíszek
Könnyen személyre szabhatók, pici helyen elfér a gyártás, és már 150–200 ezer forintos géppel elindítható. Az is jó, hogy ajándék piac, ez óriási!
Kulcsszó: névre szóló, baba ajándék, kisgyerek szoba - Falmatricák, nyomtatható poszterek (digitális termékként is)
Digitális formában is eladható, de gyártható is.
Pl.: állatos poszterszett, házikó forma, betűk, évszámok, növekedésmérő skála. - Gyerekszoba világítás
Pl.: LED-es „neon” nevek, 3D nyomtatott formák (hold, csillag, házikó), éjjeli lámpák újragondolva. Na jó, megyek is….
Ez engem érdekel!
Ha a fenti felismerésed lett és szeretnél te is mellékes üzletbe belevágni, akkor
- Kövesd a Minnert Instagramon, mert ott most csak ezzel a témával foglalkozunk. Kattints ide!
- Nézd meg a többi mellékes cikket a Minneren: https://minner.hu/category/mellekes/
- Pénzkeresés munka mellett. Üzleti ötletek mindenkinek 1. rész – Mellékes by Minner
- Balázs teljes sztorija: Nem talált gyerekágyat, belevágott mellékállásban a gyártásába
Fotó: Canva