Nem talált gyerekágyat, belevágott mellékállásban a gyártásába

Dátum

Megosztás

Balázs egy olyan üzletbe kezdett bele mellékesként, amely számára korábban ismeretlen volt. Óvatos ember lévén nem hagyta ott fizetett állását, de úgy tűnik, jó úton halad afelé, hogy teljesen átalakuljon az élete. Az új vállalkozás, amelybe belekezdett, a gyerekbútor gyártás. Ez az ő álommegvalósító projektje. Hogyan indult el munka mellett? Ebben a cikkben ezt mutatjuk be!

Kiemelném már az elején, hogy ezt munka mellett csinálja, munka után, hétvégén építi az üzletét. Te is ebben a cipőben jársz, vagy ezt tervezed? Akkor a Mellékes cikkek, videók támpontot adhatnak neked itt a Minneren.

Mielőtt belevágott ebbe a mellékesbe

Oláh Balázs már korábban is mindig „mókolt” valamit, főleg fával dolgozott, például egy időben rétegelt lemezre kézi égetéssel készített képeket és dobozokat. Ő mesélte, hogy az alkotás mindig kikapcsolja. A másik ok, ami miatt érezte a késztetést, az az, hogy jó érzés örömet szerezni másoknak. Úgy gondolja, hogy maradandót alkot.

Korábban nem igazán volt saját vállalkozása; szakközépiskolában házilag ízesített, töltött cigarettát árult a nagyobb diákoknak. Ekkor még nem teljesen a legális utat választotta, de később, amikor már tisztában volt az etikus és legális működéssel, belevágott az úgynevezett „lengyelezésbe”. Ebben a tevékenységben mások által behozott árukat részhaszonnal átvett, majd meghatározott áron továbbértékesítette.

Ebben az időszakban üzleti partnerei többnyire hallgattak rá, de úgy érezte, az ő vállalkozása is attól függ, hogy ők hogyan teljesítenek. A saját családja hívta fel a figyelmét arra, hogy van egy alapvető rálátása a sikeres üzletépítésre, és fejlesztéssel akár komoly eredményeket is elérhet. Ekkor keresett egy olyan piacot, terméket, amiben ezt megmutathatja.

A mellékes biznisz:

Fő tevékenységként gyermek ágyakat, játszótereket tároló dobozokat, polcokat készítenek. Webáruházban árulják a termékeiket.

Weboldal: https://www.baliwood.hu/

Az első vásárlók

„Az első vásárlókat Facebookon szereztük és azóta is onnan van a legtöbb megkeresés, marketplace hirdetések vannak és benne vagyunk pár csoportban. Ezeket főleg a feleségem végzi, illetve már sok az ajánlásunk is és idén novemberben elindult a webshopunk is.” – mondta Balázs.

Amit kiemelt, hogy fontos számára már az első megrendeléstől kezdve a hivatalos ajánlat, megrendelés véglegesítés és az elején az átvételi elismervény az előlegről! Ez mindkét félt védi, a vevőt is a garancia miatt, őt pedig, hogy a pénzénél legyen. Ezzel is ki tud emelkedni a piacon,,mert sok a feketén dolgozó piaci szereplő ezen a területen. És ő azt a réteget akarja elérni, aki nem akar ilyenbe belemenni, aki minőséget akar.

Marketing ügyileg mást nem használ jelenleg, de tervben vannak új dolgok. Például Plázákban kiállítani a termékeket,, flash mob illetve a TikTokon való megjelenésben látja még a potenciált.

Nincsenek kihívások?

„Kihívásnak nem éreztem semmit, szinte azonnal felvettem a kapcsolatot egy könyvelővel akivel azóta is együtt dolgozunk. Kifizettem nála egy konzultációt, majd egyéni vállalkozó lettem. Minden annyira természetesnek tűnik, persze sok podcast-et hallgatok (Mint a Minner podcast), nézek és igyekszem informálódni, ha szükséges nem félek befizetni egy-egy üzleti tanácsadásra vagy épp kurzusra annak érdekében, hogy jobb legyek holnap mint ma voltam.” – mesélte Balázs.

A célja, stratégiája a következő:

2023-ban indult, 2024-ben már négyszerezte az árbevételt, és a tavalyit szeretné 2025-ben legalább duplázni. Hogy éri ezt el?

Amit most látsz tehát elindult egy webshop főként háziókóágyakra fókuszálva, ami mondhatni slágerterméként is felfogható. A vásárlók keresik, tehát megvan a kereslet rá, ezzel jó beindítható egy új márka. Egy vagy két termék köré is építhető üzleti stratégia, sőt sokszor ezzel jársz a legjobban, hogy innen építkezel és nem egyszerre 20-50 termékkel, üzletággal. Még ehhez az első éves stratágiákhoz tarotozik, hogy 2025 év elején egy egyedi szolgáltatást tervez bevezetni, amellyel még nem találkozhattunk itthon a házikóágy piacon. Ez január/február környékén indul a Brancs közösségi finanszírozó oldalon (elővásárlókat tudsz gyűjteni).

A következő években bővül a BaliWood. A célja Balázsnak, hogy ne csak egy házikóágy készítő apukát juttasson az emberek eszébe a márkáról. 2025-re a terve egy szauna tervezése és építése. Továbbá a 2024-ben megvásárolt telek kitakarítása, hogy elkezdhessék az első Balihouse-t, amelyet kiadásra szánnak, illetve további terveik lesznek majd ezzel kapcsolatban.

Nem lehet elég nagyot álmodni?! „Megkerülhetetlen brand szeretnék lenni a faipari piacon, ezért folyamatosan tanulok/tanulunk a csapattal, mert immár 3-an vagyunk!”

Szeretne több sajtóban megjelenést generálni. További több felajánlást is tenni, hogy megkönnyítsék mások helyzetét is. – Itt azért megjegyzem, mint szakember, hogy először a vállalkozás legyen rendben és csak utána jótékonykodjunk!

Érdekel a mellékes téma? Vagy még csak ötletet keresel?

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!