Érdemes különböző területek jó megoldásait adaptálni a saját területedre. Én nap mint nap csinálom ezt. Nem kell, hogy üzlethez kötődjön, látod éppen mindjárt Mr. Beantől vett ötletet fogom megosztani veletek, amit például te is kamatoztatni tudsz a cégedben, akár marketingről, akár új bevételi forrás megtalálásáról legyen szó. Nem is szaporítom tovább a szót!

Így találja ki a poénjait Mr. Bean

Ez még 4-5 évvel ezelőtt volt, amikor egy ismeretterjesztő csatornán interjút adott Rowan Atkinson, azaz Mr Bean. Sok érdekességet mondott, de a legfontosabb információ akkor jött, amikor megkérdezte a riporter, amit természetesen mi is feltennénk: Hogyan találja ki ezt a sok poént?

Atkinson válasza:
,,Nem azon törjük a fejünket, hogy akkor most mi legyen a poén, hanem fogunk egy szituációt, helyzetet és azt mondjuk, na ebből milyen poénosat lehet kihozni. Így nem görcsölünk rá.” Hozott egy példát, hogy amikor az alábbi fodrászos részt csináltak, nem azon görcsöltek, hogy akkor most milyen poénok legyenek, hanem kitaláltak egy szituációt, sztorit és azon brainstormingoltak mi lenne vicces ebben. Ahogy ő fogalmazott ilyenkor nagyon sok szituáció adja magát. Látod majd az alábbi videóban, a lófarok, vagy paróka.

Cikk közben egy kis szórakozás, nézd meg, hogy mi lett belőle, aztán a videó alatt folytatom

Természetesen nem a memóriámnak köszönhető, hogy ez az információ megvan, hanem van egy kis jegyzetem sok-sok ehhez hasonló okossággal. De ez most mindegy is, most következik az, hogy én ezt hol használom. Két példát hozok:

  • nem vállalkozás ötletet találok ki, hanem azt mondom adott helyzetre milyen vállalkozást lehetne csinálni. Tehát nem azt mondom, “Hm kellene egy vállalkozók Tindere”. Hanem mondjuk találkozok egy szituációval, hogy nehéz a vállalkozóknak az üzleti kapcsolatépítés. Azt mondom magamban “Hm mivel lehetne megkönnyíteni…”
  • marketingben: Ez a kedvencem, sokszor alkalmazom. Tételezzük fel ott ülsz és nem tudod milyen posztot tegyél fel FB-ra, vagy milyen képet Instagramra (utóbbi, hogy mi legyen rajta). Azon görcsölsz, hogy mi legyen a poszt, de nem jut eszedbe semmi. Nos a Mr. Bean módszerrel azt csinálod, hogy elkezded feldobni a témákat, vagy szituációkat. És ahhoz keresel ötletet. Például: autószerelő műhelyed van. Körbenézel meglátod a műhelyben parkoló BMW-t. A feladat az ilyenkor, hogy kezdj el rajta gondolkodni.
    • Első ötlet: miért jött be, mi a kocsi baja?
    • Miről beszélgettek a BMW tulajjal
    • sztereotípiák?
    • általános hibák, problémák
    • … na és így jönnek az ötletek
  • marketing 2.: Kiegészítem az előző részt, mert Instagramhoz még nem írtam.
    • Szóval ott is nehéz kérdés mindig, hogy mit fényképezzünk. Ezentúl csináld azt, hogy nézz rá valamire. Tedd fel a kérdést, hogy kapcsolódik a te cégedhez, ha tudsz kapcsolódási pontot fotózz!
    • Van egy szituáció, éppen csinálod a napi rutin munkát. Tedd fel magadban a kérdést, ebből mit lehetne fotózni?

Remélem segítettem! Nézz rá a vállalkozás rovat cikkeire, mert sok-sok tippet kapsz, ami segíti a vállalkozásodat!