Top 10 legtöbb pénzt összegyűjtő közösségi finanszírozó kampány – repkednek a millió dollárok

A közösségi finanszírozó kampányt remélem nem kell bemutatnom. Ha mégis, röviden annyi, hogy főleg startupok gyűjthetnek itt olyan előleget, amiből meg tudják valósítani az adott terméket/szolgáltatást. A támogatók (vevők) pedig meghatározott összeggel támogatják a projekteket, amiért cserébe általában a kész terméket kapják. Nem véletlen írtam egy régebbi cikkem címében, hogy Soha nem volt ilyen könnyű beindítani egy vállalkozást, mint most! Ingyen pénzt szerezhetsz?!

Egy-egy jó ötlettel, és kampány oldallal már több millió dollárt is össze lehet gyűjteni. Nézd csak meg a top 10 legtöbb pénzt összegyűjtött Kickstarter kampányt. A Kickstarter mellett az Indiegogo a másik nagy közösségi finanszírozó oldal (a lista alatt folytatom):

  1. Pebble Time (20.3 millió dollár) Szorozd meg a dollár/forint árral, vagyis 285 forinttal, ledöbbensz az összegen!
  2. Coolest Cooler (13.3 millió dollár)
  3. Pebble 2, Time 2 & Pebble Core (12.8 millió dollár)
  4. Original Pebble (10.3 millió dollár)
  5. The world’s best travel jacket (9.2 millió dollár)
  6. Exploding Kittens (8.8 millió dollár)
  7. OUYA ($8.6 millió dollár)
  8. Shenmue 3 (6.3 millió dollár)
  9. Pono Music (6.2 millió dollár)
  10. Bring back MST3K (5.8 millió dollár)

Természetesen nem mindig sikerül a megvalósított pénzből legyártani, elkészíteni a terméket, így több befektető is hoppon maradhat. A fenti listában például a Coolest Cooler volt nehéz helyzetben, és már arról szóltak a hírek, hogy nem tudja leszállítani az okos hűtőtáskákat, aztán mégis. Átlagosan a projektek 9-10%-a nem jut el addig, hogy kiküldje a megfelelő terméket a támogatóknak. Erről itt írtam: Amiről senki nem beszél, a közösségi finanszírozás árnyoldala – magyar startupok is érintettek!!

Tehát okos tervezés szükséges, de már hazai cégek is fel tudnak mutatni sikereket, így érdemes lehet  elgondolkodnod a közösségi finanszírozó kampányon. A fenn belinkelt cikkeket érdemes elolvasnod!

Forrás: Techcrunch

Kipróbált módszereket mutatunk be videókon keresztül. Ha ennyi mindent kapsz ingyen a Minneren, képzeld milyen izgalmas anyagok vannak a fizetős képzésekben! Nézd meg legújabb anyagainkat a MinnerAkadémián! Kattints ide!
Avatar
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ezen nagyot mosolyogtam, tényleg zseniális húzás! 1 eurót fektettek cégekbe egészen alacsony részesedésért cserébe, 500 startupba fektetett így be a Unicor VC kockázati tőke társaság. Viszont ezzel elérte, hogy többször is egy lapon említsék őket nagyobb tőketársaságokkal, mert ezek a média egyébként is szeret írni, főleg ha unikornisok (gigantikus startup) lettek adott cégekből. És felsorolják kik is nyertek az üzleten.

A Unicor VC-től nem lehet azt a tényt elvenni, hogy olyan vállalatokba fektet, amelyek rövid időn belül 1 milliárd euróst értékelést érnek el. A Top kockázati tőkebefektetők között említik a céget mindig. Ez megnyitotta a kaput nekik már több helyen is.

Imádom az ilyet! És most ez többszörös hatású volt, mert márkaépítést is sikerült elérniük, nem csak figyelmet kapniuk.

Gerillamarketingről itt olvashatsz, sőt podcast is egyben: Emlékszel a Minner wifis gerillamarketingjére? És a kávésra? Gerillamarketing példák [podcast]

Forrás: Haszon

MinnerInstant

Ahogy már tavaly felreppent a hír, a cég megváltoztatja a nevét. Főleg a politikai korrektség miatt. Ezt írják oldalukon:

Meghallgattunk. És tanultunk. Bár ez soha nem állt szándékunkban, megértjük, hogy a csomagoláson szereplő ember képe szolgasághoz kapcsolódó képeket idéz, és azt is, hogy az Egyesült Államokban az “Uncle” szó bizonyos időkben fekete emberekre utaló pejoratív kifejezésként élt. A nevünket Ben’s OriginalTM -ra cseréljük, és többé nem szerepeltetjük a képet a csomagolásunkon, hogy még befogadóbbá tegyük a márkánk arculatát.

Továbbiak erről a témáról A politikai korrektség akkor is érték, ha beleszól a vállalkozásunk életébe?

MinnerInstant

Most a pandémia alatt sokan csinálják, pedig nem szabályos, és nem felel meg az írásbeliség szabályának az e-mailben elküldött, majd aláírt és bescannelt szerződés. Persze keveset találkozunk ilyen bírósági üggyel, vagy nem érint minket, kisebb KKV-kat.

Megoldás lehet, ha áttérsz online, e-szerződésre, e-aláírásra. Körbejártuk és bemutattuk a témát: Így működik az online szerződés, aláírás. E-szerződéskötés útmutató

MinnerInstant

Nem rendelnék a nyár környékén! Július 1-től már vámoltatni kell a 22 euró alatti rendeléseket is. Kb. 40 millió csomag érkezik így harmadik országból melyek 3/4-e 22 euró alatti csomag. Persze pont azért is hozták be a szabályt, mert lehetséges nem is annyi a csomag értéke, mint amennyi rá van írva. Nos nincs még álláshirdetési dömping a postánál vámügyintézésre, vagy logisztikai munkásra. Pedig ennyi csomagot végigvinni, nem lesz egyszerű, főleg a vevőnek is be kell kapcsolódnia a vámeljárásba, ahogy azt nagyobb értékű rendeléseknél megszoktuk.

Erről cikk: 2021-től vége a 22 euró alatti áfamentességnek. Például a kínai rendeléseknél és még vámkezelés…

Forrás: MTI


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek