Ügyfelek, leadek szerzése. Így csináld online. Példa

Dátum

Megosztás

Sales megbízást kaptál, ügyfeleket kell felhajtanod, leadeket szerezned? Nem könnyű az tény, de könnyebb ez mint néhány éve volt. Azt is mondhatom, hogy első körben telefont sem kell ragadnod, vagyis maximum azokkal kell majd beszélned, akik már elő vannak melegítve. Kezdjük egy sztorival, ami akár veled is megtörténhetett.

Egy gyakornok, aki kapott egy feladatot, hogy keressen ügyfeleket a cégnek. Ismerős igaz? De most a cégvezető szerencsére nem kiosztotta a feladatot, hanem a 22 éves Minner olvasónknak egy ajánlatott tett. Ha szerez ügyfeleket a pályázatíró cégnek, akkor kap érte jutalékot. Végülis nem rossz deal. Lássuk mi történt, de előbb egy támogatói rész:

Összefogott a Minner és a Billingo, hogy a digitalizáció igazán kézzelfogható legyen egy magyar vállalkozás számára. Legyél Te is innovátor! Használd a digitális megoldásokat! Mutatjuk, hogyan kell.  

Ádám, a fiatal olvasónk írt nekem chatüzenetet, amiben segítséget kért, hogy hogyan is tudna ügyfeleket szerezni. Tanácsot kért, hogy most akkor írjon rá a pályázatos csoportokban a tagokra, vagy csak tegyek ki posztot, vagy esetleg telefonáljon cégeknek? És akkor jöttem én, leírtam azt, hogy én mit csinálnék a helyébe. 

Chaten segítettem, sokszor segítünk ott is az olvasóinknak. 

Azt javasoltam neki, hogy ahelyett, hogy zaklatná az embereket forduljunk az online felé. Az ötletem az volt, hogy készítsen egy landing page-t (promóciós oldalt), amihez egyébként is kap egy egyedi linket még első körben domain sem kell, de az sem a világ vége (könnyű bekötni). Tehát a promóciós oldalon legyenek rajta a fontosabb informácók az adott pályázattal kapcsolatban. Belinkeltem neki a cikkeket, ahol leírom hogyan is kell létrehozni. Majd leírtam, hogy hozzon létre egy saját Facebook oldalt, és persze űrlap is legyen ahová az érdeklődök jönnek. És természetesen hirdesse ezt a promóciós oldalt. Ezt írtam neki a tanács után:

“Tudom nehéz, és tudom kell vele foglalkozni, de szerintem még nehezebb vadidegeneknek írni, őket hívni.” 

A válasz egyébként az volt, hogy gondolt erre is, de mások azt tanácsolták, hogy ne használjon űrlapot, mert nehezebben töltik ki. Mondtam neki, a marketing alapszabálya, hogy hogy tesztelünk. Jó mert kis pénzből megvan, és ha működik akkor nyomjuk neki. Azt mondta megpróbálja akkor, és már azt kérdezte, hogy mennyit költsön hirdetésre. Megköszönte a segítséget. Én szurkoltam, hogy nekifusson a hétvégén. És bámm! Jött 6 nap múlva a chatüzenet. Kész a promóciós oldal, elküldte. Leokéztam, mondtam neki javítani mindig lehet, hadd szóljon induljon a hirdetés. És gratuláltam neki, hogy ezt így ilyen agilisen megcsinálta. Én nagyon megörültem, hogy ezt így megcsinálta. 

Az általunk javasolt Mailerlite nevű megoldással készítette el, amihez tartozik egy promócios oldal, landing page készítő. Nem kell hozzá programozói tudás (itt éred el az útmutatót). Az elkészített érdeklődő gyűjtő landing oldala így néz ki:

Közben Facebook nem fogadta el a PayPal-ját, aztán valamiért letiltotta a hirdetést. De ezeket hamar megoldotta egyedül, csak közben beszámolt róla. Jött is a hirdetés első 24 órája után az üzenet tőle: “Eddig 1900 embert ért el, ebből 22 kattintott a linkre, és 5 ember töltötte ki a kérdőívet, ebből 1 ember jogosult indulni elég jó ponttal, de még 24 órája sincs, hogy elindult a hirdetés és a pályázat beadási határidejének közelettével egyre nagyobb lesz az érdeklődők száma tapasztalataim alapján 😀” – majd kérek tőle friss információkat is. 

A hét egyik fénypontja volt számomra! Fiatal, agilis! Csak így tovább! Hajrá Ádám!

Mi kell hozzá, hogy neked is lead generáló, érdeklődő generáló oldalad legyen

Tehát a végeredmény az lesz, hogy van egy weboldal (aloldal, promóciós oldal), ahol megadják az emberek az elérhetőségeiket. Az érdeklődők a promóciós oldalra Facebook és Google hirdetés által találnak rá. Elolvassák azt, hogy te / ti miben tudtok nekik segíteni, milyen problémát oldotok meg. Megadják a telefonszámukat, e-mail címűket, és persze nevüket. Majd te már úgy hívod fel őket, hogy valóban érdeklődnek, tudják miről van szó.

Az anyagiakhoz / hirdetésköltséghez támpontok

Csak hozzávetőlegesen. 300-1500 Ft között mozog egy lead, érdeklődő megszerzésének átlagos költsége. Függ a területtől, függ a promóciós oldal szövegétől, az ajánlattól. Az érdeklődők viszont magas minőségű leadnek tekinthető, tehát nem 100-ből 1 lesz ügyfél, hanem tapasztalataink alapján 100 leadből 15-30. Ez jelenleg olcsóbb, mint időt belefektetni a telefonos zaklatásba, vagy a reménytelen telefonhívásokba.

A lépések nagy vonalakban, ez vár rád:

  1. Először is az első lépés, hogy eldöntsd, hogy az időd helyett lehet a saját pénzedet fekteted be a leadgenerálásba. Ahogy írtam feljebb lesz egy fájdalmas munka, hogy picit megismerd azt, hogy miként tudsz létrehozni egy promóciós oldalt (útmutató alapján nem nehéz). Ez körülbelül egy hétvége alatt egyébként teljesíthető, ha neki ül az ember akár 8 óra alatt is. Sok új dolgot tanulsz majd közben, ami picit idegen lehet számodra, de nem kell majd zaklatnod az embereket.
  2. Ez akkor is működik, ha te saját magad külön akarod vinni az érdeklődő gyűjtést egy saját weboldalra. A fenti útmutatóban említett promóciós oldalnál kapsz egy egyedi linket, amihez még domaint sem kell első körben kapcsolni, már mehet is vele a hirdetés. Később persze érdemes akár saját domaint, .hu-s domaint regisztrálni és rákapcsolni. Keress egy webest, vagy kérd meg a tárhelyszolgáltatót, néhány ezerért megcsinálják.
  3. Hozz létre Facebook oldalt, aminek a nevében hirdeted. Tedd ki posztként is, már. itt is rá tudsz nyomni a bejegyzés kiemelésre. De másik megoldás a hirdetéstárból feladni hirdetést. Napi költségként ez a napi 2-5000 forintot lődd be.
  4. Figyeld mennyi az átlagos lead. Ha nem vagy elégedett a számokkal, akkor változtass a szövegen, javítsd a probléma felütést (mintha hideghívás lenne, csak szövegben). Utóbbihoz tippek: Online szórólap. Így tudsz ilyet csinálni. Ez legyen rajta
  5. Ha még tovább bővítenéd digitális tudásokat, akkor javaslom a Minner videós képzéseit:

A Billingo a Digitális Ninja rovat támogatásával is sokat segített, hogy kiaknázd a digitalizációban rejlő lehetőségeket. Ha már rákanyarodtál erre az útra, ne állj meg – nézz körül Billingo digitális megoldásai között, és kezdd el őket használni! Digitalizációra, innovációra fel! Kattints ide

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

A Shoprenternek kihívója akadt? Próbáljuk ki a Shoptetet!

Bevallom még soha életemben nem készítettem webáruházat, így azt hiszem jó alanya vagyok egy ilyen próbakörnek. Ugyan nem tudok a Shoprenterhez viszonyítani, de ez...

4 tipp, amivel félrevezetnek a TikTok guruk – és mit csinálj helyette

Ahogy az emberek egyre jobban megismerik a TikTokot és az organikus elérésben rejlő üzleti lehetőségeket, úgy terjednek a téves információk, “tuti trükkök” az algoritmus...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...