Tanácsadói óráimon vegyesen vesznek részt meglévő vállalkozók és startupperek. Az utóbbiak esetében még mázli is, hogy beszéltek velem az ötletetekről, mert egyrészt viszek bele újdonságot, kicsit tovább gyúrjuk, illetve kicsit rendbe teszem az illető gondolatait a piacról, üzleti modellekről… Na, de ennyit az önreklámból, nem ezért vagy itt 🙂 Szóval többször, akár chaten, akár konzultációkon belefutottam a következő problémába.
„Az én applikációmmal/startupommal kész állapotban lépek a piacra”
Nagyon sok ilyet hallottam már. Legtöbbször ehhez keresnek befektetőt is (erre is kérnek felkészítést…), hogy már kész az ötlet, vagy a megvalósításra a „terv”. A következő információ írd fel, jegyezd meg!
Nincs olyan, hogy egy startup, vállalkozás ötlet, applikáció kész van. Mindig fejleszteni kell.
Miért?
Nézzük is, miért mondom ezt:
- Ahogy már említettem, nincs olyan, hogy kész oldal/startup/applikáció…. Mindig alakítani kell. Sőt, közben fogod megismerni a felhasználói, vevői igényeket, kiderül, mire jó a vállalkozásod, miből jön a bevétel, milyen üzleti modell jó…
- A felhasználók szempontjából sem jó, hogy azonnal megkapnak mindent. Egyrészt nem fogják tudni azonnal felfogni az összes funkciót, továbbá…(következő pont)
- ahogy már írtam az alábbi cikkben is, érdemes folyamatosan újdonságot adni a felhasználóidnak, ügyfeleidnek, ezzel eléred, hogy még lojálisabbak lesznek irántad, nő a branded értéke.
Butítsd le a vállalkozás ötleted! Indulj -1ről! - Ha minden megvan, már előre könnyen másolható is leszel. Persze te azt gondolod, hogy attól nem lesz másolható, hogy azonnal elindulsz, de ez nem így van. Gondolj bele, te már tudod merre fogsz tovább fejleszteni, de a másolód nem. Ő mindig csak utánozni fog.
- Figyelem! A „Hogyan indítanék be egy… startupot...” című cikkemben hasonló eseteket írtam le. Olvasd át az ötleteket, és látod miről van szó.
Meg fognak enni, le fog előzni a konkurencia
Ne legyél annyira beleszerelmesedve az ötletedbe. Persze át tudom érezni, mert én is így vagyok az ötleteimmel. Viszont mindig legyen benned az a gondolat, hogy kell a folyamatos innováció, és nem kell mindent azonnal odaadni a felhasználóknak.