Webáruházak figyelem! Magyar céggel akár 30 nap alatt külföldi piacokon? így csináld!

Dátum

Megosztás

Ha jön egy cégvezetőnek egy ötlete, akkor valahogy mindig tegnapra kellene megvalósulnia. Mondván: jó lenne minél előbb belevágni! Így lehetünk például az export tevékenység elindításával is. Előző cikkünkben már írtunk róla, hogy mit tehetsz, ha úgy érzed kinőtted a magyar piacot. Most azzal a felütéssel írtam az export szakértőnknek, partnerünknek, hogy én ilyen gyors export piacra lépést szeretnénk. Működhet? Hogyan? 

Az egy hónapot azért árnyalta, hogy például lehet megcsúszhat az OSS ügyintézés (erről majd később), de szerinte gyorsabban belevághatunk, mint gondolnánk. Lássuk csak mivel is kell foglalkozni. Egyáltalán magyar céggel működhet? 

A cikket Füssi Gáborral együtt készítettük, az Everigo vezetőjével. Ők segítenek a Minner vállalkozóknak beindítani az export piacra lépést. 

Magyar céggel exportálni

Egy korábbi Minner eseményen jött oda hozzám egy vállalkozó azzal a kérdéssel, hogyha ő szeretne exportálni, akkor szükséges külföldi céget alapítania? Mondtam neki, hogy erre jó példa a BiotechUSA. Nézd csak meg az eredménykimutatását! 

Az “Export értékesítés bevétele” sor igazán jól szemlélteti, hogy a cég a 60 milliárd forintnyi export forgalmát is ezen a cégen keresztül végzi.

Még a számlázás is könnyen megoldható, hiszen a népszerű hazai számlázó rendszerek a környező országok nyelvén is ki tudják állítani a számlát, így nem szükséges új partner regisztráció. 

Tűnjön helyinek a cégünk

Bár a magyar céggel csináljuk, ettől még tűnhetünk helyi piaci szereplőnek. Füssi Gábor tapasztalatai alapján a vevők amint látnak egy helyi telefonszámot, helyi domain, vagy érzik az ő nyelvükön lesz ügyfélszolgálat máris bátrabban nyitják ki a pénztárcájukat. Tudod! Látják a saját zászlójukat és máris máshogy dobban az emberek szíve (és főleg biztonságban érzi magát, a bizonytalanság rontja a konverziót).

Ahogy előző cikkünkben is említettem, nem te leszel az első, aki ezen a folyamaton végigmegy, így erre már olyan bevett szolgáltatók vannak, mint az Everigo. 

Nem lesz hátrányod a magyar ÁFÁ-val és még a cash flow-t is javítja! 

Ezért jó az EU-ban lenni, mert az EU-s törvényeknek köszönhetően magyar alapítású céggel tudsz exportálni bármelyik országba az adott helyi áfa mértékével. A világon is rekordnak számító 27%-os áfa tehát nem hátrány az exportálás során. 

Hogyan tudod ezt megtenni? A második bekezdésben említett OSS regisztrációnak köszönhetően, ami egyablakos áfafizetési módot jelent. 

#példa: A hónap végén összegyűjtöd például a romániai, vagy cseh áfával kiállított számlákat, és az OSS portálon lejelented. Segíti a cash flow-dat is, mert negyedévente fizeted majd be az áfakülönbözetet. 

OSS regisztráció lépéseit láthatod az export csekklista cikkünkben. 

Hogy kerül az áru külföldre? Ez nem lassítja a folyamatot? 

Füssi Gábor több hazai cégnek az export piacra lépésében részt vett. A tapasztalat alapján a kereskedők többsége hazai raktárból szolgálja ki a környező piacokat. Ma már Magyarországról is versenyképes árak érhetőek el a környező országokba való szállításhoz. 

Visszáru kezelés. Valószínűleg az áru eljuttatása mégcsak nem is lehet gond, de sokkal jobban aggaszthat a visszáru kezelés. Erre több megoldás is létezik, Gáborék erre főként azt javasolják, hogy egy helyi fulfillment céggel érdemes szerződni erre a folyamatra, vagy éppen a Packeta -t használjuk erre a célra (külön szolgáltatásuk van erre).

Marketing külföldön

Azt gondolom te is észrevetted, hogy ebben az esetben könnyű dolgod lesz, hiszen a marketing megoldások nem különböznek az egyes országokban. Tehát Google Facebook, TikTok, Instagram ugyanúgy elérhető és aktívan használják. 

Ha hazai piacon jelentős forgalmad származik az árukeresőből, akkor se csüggedj!  Egyrészt ott a Google Shopping, továbbá minden országnak megvannak népszerű helyi ár-összehasonlító oldalai. 

Például 

  • Szlovákia: Heureka, Najnakup, Pricemania
  • Románia:  Compari.ro (az ottani árukereső, nézd csak a dizájnt)
  • Csehország: Heureka.cz 53%, Zbozi.cz 42%, Glami.cz 30%). A heureka.cz látogatottsága 18 millió látogatás/hónap (látogatás), összehasonlításképp az Árukereső itthon havi 14,7 millió havi látogatást ér el.

Piacterek? 

Ezt azért írtam és hagytam bele a cikkben, mert itt NEM lesz meg az 1 hónap. Ennek oka például az Amazonnál a hosszas regisztrációshoz köthető jóváhagyási folyamat. Ettől függetlenül jól illeszkedhet az export stratégiádba.

Tudom, hogy kereskedőként itthon óvatosan kezeled a marketplace megoldásokat. Sajnos a jutalék sok esetben magas. Igen ám, de külföldön pont a piacra lépésedet segítheti! Ha csak belegondolunk a román eMag népszerűségébe (sokszorosa a forgalma a magyarnak), vagy éppen a Lengyel piacon ott van már az Amazon. 

Kezdd el még ma az export folyamatot! 

A cikkben említett Everigoval már több Minner vállalkozó is dolgozott, dolgozik együtt az export folyamatainak beindításán. Füssi Gábor és cége pont az a külföldi kapcsolat, aki kell neked, hogy a helyi sajátosságok ne jelentsenek akadályt. Ha szeretnél te is belevágni az export terjeszkedésbe, akkor keresd fel az Everigo-t! 

Kapcsolódó tartalom:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!