100 millió forint bevétel 4 darab reklámcikkel. Esettanulmány

Na? Kitalálod melyik szponzornak hozott alig 2 hónap alatt 100 millió forint bevételt a Minner szponzorált cikk? A cikk megjelenésekor pedig már ennél is többet. A Minner egy médiaoldal, így többször láthattok szponzorált cikkeket is az oldalon. Természetesen mindig az a cél, hogy a tartalom beleillik-e az oldalba, és az is, hogy ne zavarjon titeket a reklám. Egy ilyen kampány részleteit, eredményeit olvashatod most.

A cikk aktualizálva lett! 2020. január 17-én. Az eredeti cikk 2018. decemberben jelent meg. Sőt azóta 100 milliónál több!!! 

Szponzorált cikkek

A szponzorált tartalmak lehetnek olyan cikkek, amik egyébként is felkerülnének az oldalra és csak annyit teszünk, hogy hozzáírjuk a megbízó reklámját, sales szövegét. A másik megoldás, hogy cégről jelenik meg tartalom (de ott is vigyázva, hogy ne menjen át PR-ba),
+influencerkedéssel fűszerezve. A Minneren való megjelenés még annyival extrább egy normál szponzorált cikkel szemben, ami más üzleti oldalon van, hogy én (Mándó Milán) influencerként is jelen vagyok. Ez megdobja a cikkek eredményességét is.

Minner célcsoport – Kik olvasnak?

Múltkor egy cégvezető tényként mondta a következőt egy megbeszélésen: “Milán, akkor a Minnert ilyen kis kezdő vállalkozók vagy vállalkozás előtt állók olvassák, álmodozók…”
De ez hagyján! Ez pár hónapja volt, tegnap ismét valaki hasonlót szegezett hozzám.

Nem örülök, amikor valaki kívülről akarja eldönteni, hogy ki olvas. Én vagyok benne, én látom. Ha ránézek a cikkekre mindig eszembe jut, hogy nem kell változtatnom a tartalmakon, mivel látszik, hogy szélesebb rétegnek is írok. És örülök, hogy a kezdő vállalkozók megtalálnak, de az csak alig 20% az olvasóközönségemben. Igen, valószínűleg a közel 200 vállalkozás ötlet zavarja meg ilyenkor az embereket. Elárulok egy titkot, azokat 80%-ban már meglévő vállalkozók olvassák. Kicsit hosszúra sikeredett az a cikksorozat.

De azonnal ott motoszkál ilyenkor a fejemben, hogy akkor lehet egy cég azért nem keresi meg szponzorként a Minnert, mert túl alacsony jövedelműnek tekintheti az olvasókat? Meg miért gondolta az előbb említett illető, hogy vállalkozók nem olvasnak? Igazából ilyenkor legtöbbször kiderül, hogy felületesen követ csak. Pedig nem egy bulvár oldal, sőt üzleti téma, értelemszerűen jobb közönséget vonzok be (na jó, néha vannak populárisabb tartalmak is).

Aztán megnyugszom, amikor nézem a szponzorok listáját, Számlázz.hu, Bisnode, Duna House és még sorolhatnám. Mind sikeres kampányok voltak a Minneren. Illetve folyamatosan kutatom, hogy kik olvasnak, nézem a statisztikákat. Például végre a nemek aránya is jó irányba megy, egyre több nő olvas (ezen sokat kellett dolgoznom), illetve az idősebb generáció is megjelent.

A 100 milliós reklámozó – az autó kárpittisztító automatás

2018 őszi kampány: 

Amikor a Prosis vezetője, Varsányi Szilárd megkeresett, akkor ő azt mondta, hogy igazából nem akarnak egyéb marketing csatornát most csatasorba állítani. Volt tesztjük kampányuk, de úgy gondolta, a Minnernél pont megtalálja a célcsoportot. 6-8 millió forintos autó kárpittisztító automatákról van szó. Ezeket értékesítették, vagyis még mindig (a cikkek később is fennmaradnak az oldalon). Már 100 millió forint értékben adtak el készülékeket és segítették az önkiszolgáló automaták üzembe helyezését.
Reklámcikk + influencerkedés: fenn már említettem, hogy a Minner influencerként is megjelenik. Nos, itt is látszott, mert annyi kérdést kaptam tőletek a céggel kapcsolatban is, és sokan kérdeztétek, hogy “na, hol helyeztél ki Minner kárpittisztító automatát?”

Ezt a cikket azért is írtam meg, mert ebből is láthatjátok, hogy elérjük a vastagabb pénztárcával rendelkezőket. A tévhiteket akarom eloszlatni.

A megjelent szponzorált cikkek:

  1. Egy új üzleti lehetőség: Helyezz ki kárpittisztító automatákat, önkiszolgáló egységeket
  2. Megéri a kárpittisztító automatás üzlet? Mennyit hoz naponta?
  3. Ennyibe kerül egy kárpittisztító-automata, ami naponta szállítja neked a bevételt
  4. Mennyit költünk egy évben az autónkra? Statisztika
  5. A bónusz tartalom 2020 januárban: Minner olvasó kárpittisztító-automatát helyezett ki – számok

Statisztikák:

  • 19 560 összes látogatás a fenti szponzorált cikkekre
  • 2407-en kattintottak át a cég weboldalára a Minner cikkekből (ez a legjobb a Minnerben, hogy erős leadeket tudok küldeni).
  • A megjelenés ára a Minneren: bruttó 190 500 Ft – médiaajánlat
  • Látható, hogy a kampány után is folyamatosan tereltük át a látogatókat a szponzorhoz, 2020. januárban pedig felelevenítettük a korábbi kampányt (januári megugrás a cikkről a szponzor oldalára kattintás statisztikájában):
  • Képzeld el, hogy ha 4575 felhasználó tovább kattintott, akkor mennyien olvashatták a tartalmakat.

2020. januárban emlékeztető poszt

Az egyik olvasóm küldött üzenetet, hogy ők is belevágtak a kárpittisztítós vállalkozásba a Minner cikkek alapján. Ezt felhasználva készítettem egy posztot. Amit szintén több ezren láttak: Minner olvasó kárpittisztító-automatát helyezett ki – számok

Varsányi Szilárd, a Prosis vezetője a Minnerről: 

Cégvezetőként nagyon nehéz a végtelen marketing lehetőségek közül kiválasztani a legjobbat, még ha hosszú évek állnak a hátunk mögött a hirdetésekben és a marketing munkával együtt.
A választás mégis egyszerű, mert magunkból kiindulva, az általunk sűrűn látogatott oldalakat elővéve, nem futhatunk lesre.

Üzleti ötletekért, szakmai cikkekért, a Minner közösségi és webes oldalait olvastuk rendszeresen, így kézenfekvő volt, hogy a őket keressük meg elsőként az innovatív üzleti ötletünk hirdetésével, megjelenésével.
A várt eredmény nem is maradt el, ugyanis országosan rengeteg új ügyfélhez, érdeklődőhöz jutottunk el rajtuk keresztül.

Már az első projektünk végeztével a következő közös projektünkön kezdtünk gondolkodni.

Olvasóként, és hirdetőként is jó döntés a Minnert választani! – Varsányi Szilárd, Prosis.

Linkek:

Minner szponzorált cikkek – natív hirdetés

Tartalma:

  • 4 cikk a Minner.hu-n (heti 1 cikk) – A Minner írja a tartalmakat.
  • hozzájuk tartozó Facebook posztok (4db)
  • +1 extra Facebook poszt/hét
  • + extra megjelenés a hírlevélben
  • + influencer marketing, ha szabad kezet adsz a kommunikációban, akkor a csomagon belül több posztot is kapsz (pl. Instagram)
  • Ár: bruttó 254 000 Ft, mely tartalmaz 50 000 forint Facebook reklámkeretet – utóbbit teljes összegben a cikkeid promotálására költjük.
  • Várható elérés:
    Cikkolvasottság (célcsoport) 10-30 000 fő (ők azok, akik el is olvassák a tartalmat).
    Átkattintás a cikkekről: 5-8% – releváns célközönséget viszünk a tartalmakra, ezért tudjuk magasan tartani. Akik már átmennek, ők már kvalifikált olvasók.
  • Kampányaid célja: ismertség növelése / vevőlezárás / új érdeklődők generálása

Jelentkezz az alábbi űrlapon keresztül:

Adatkezelési tájékoztatót itt találod.

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozok azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!