Sok esetben a cégek legyintenek arra, hogy milyen vizuális útvonalon viszik végig az vevőt. Mondván: vásárol ő így is! Eközben maga a döntéshozó is mikor éppen a 1,5 millió forintos kerékpárját választja ki, akkor aprólékosan a 12. képet is átvizslatja, hogy biztos az a fék van rajta, ami a leírásban. A felújított mobilkészülékek piaca berobbant itthon, mondhatni onlineba költöztek az új generációs GSM boltok. A Rejoy ebben itthon a piacvezető és a versenyben olyan tényezőket is bevetnek, mint a termékfotózás.
Valahol logikus is, hiszen egy használt készüléknél kíváncsi vagy a karcokra, sérülésekre, kopásra. A Rejoy exkluzív betekintést adott a Minnernek a belsős termékfotózásukkal kapcsolatba. És mennyire jól tették! A tudásmegosztás fontos, és piaci szereplőként nemes gesztus, ha hozzájárulsz a többi cég fejlődéséhez.
Közel dupla konverzió?
Már az Airbnb sikere óta tudjuk, hogy a jó minőségi képek „birodalmak” építését is eredményezheti. Rájöttek anno, hogy a profin befotózott lakásokat többszörös eséllyel fogják lefoglalni. Máris exponenciális pályára állította az Airbnb ismertségét, eredményességét.
Most kanyarodjunk az e-kereskedelemre!
#kutatás: A BusinessDasher amerikai tanácsadócég elemzése szerint a kiváló minőségű termékfotókkal rendelkező termékek az alacsony minőségűvel illusztráltakhoz képest 94 százalékkal nagyobb konverziós arányt produkálnak, és azok az online áruházak, amelyek termékeiket fényképekkel illusztrálják, 95 százalékkal több organikus forgalmat generálnak.
A Rejoy a terület egyik szakértőjének számít, hiszen a felújított mobil eszközökkel foglalkozó cégnél nem csupán az egyes terméktípusokat, hanem minden egyes beérkező eszközt külön-külön körbefotóznak – így a felhasználók rendelés előtt a termék adatlapján minden irányból, nagyfelbontásban megvizsgálhatják a készüléket, hogy eldöntsék, az adott példány esztétikai állapota jó választás-e számukra.
A Rejoy látogatói között minden ötödik kattintgatja végig az adott termékről készült termékfotókat. Néhány éves modelleknél (például az iPhone 11-12-13) ez még hangsúlyosabb, mert úgy gondolhatják az ügyfelek, hogy régebbi készülékeknél nagyobb a lehetőség esztétikai hibákra – mondta el nekünk Blaumann Bence, a Rejoy ügyvezetője.
Ez nem véletlen, hiszen bár a Rejoy 2 év garanciát vállal, egy akár több évig is használt készüléknél nagyobb eséllyel fordulnak elő karcok a kijelzőn vagy a hátlapon. Az újabb modelleknél, például az iPhone 14 és 15 esetében, a vásárlók általában kevésbé nézik meg alaposan a képeket, mert jobban bíznak abban, hogy a készülékek állapota megfelelő lesz számukra.
Minden ötödik. Elsőre kevésnek tűnik, igaz? Az átlagos ecommerce konverzió itthon 1,95%, vagyis 100 látogatóból 1,95 vásárol, ha csak azt nézzük, hogy 100-ból 20 végigkattintgatja a képeket máris nagyobbnak tűnik az a minden ötödik szám.
A Rejoy szervizlaborjában már napi akár 800-1000 készüléket vizsgálnak be, és jellemzően egy-két fős stúdiócsapat dolgozik a fényképek elkészítésén. Kezdetben körülbelül 8, mostanra átlagosan 3 percet vesz igénybe egy termék körbefotózása és feltöltése a weboldalra. A Rejoy anyacégének saját fejlesztésű szoftvere automatikusan végzi a megfelelő termékfotók összekapcsolását és a termékadatlapra való feltöltését, a megfelelő beállítások, bevilágítás révén pedig digitális utómunkára sincs szükség. Ez azért fontos, mert 2025-ben várhatóan közel 280 ezer darab fotót fog elkészülni a beérkező készülékek adatlapjára.


Hogyan lehet “nagyüzemben” végezni a normál méretű termékek (a Rejoynál jelenleg laptopok a legnagyobb fotózandó eszközök) fényképezését? Bence elmondta, hogy a fehér háttér és tárgyfotós stúdióvilágítás mellett egy fotós állomáson három-három darab, számítógépről vezérelt DSLR-kamerát alkalmaznak, így 6 darab fotó is készül két exponálással egy-egy irányból.
Saját példájuk alapján a Rejoy szerint egy normál méretű termékek gyors befotózását biztosító ministúdió mintegy néhány százezer forintból összeállítható. Ez az összeg nem tartalmazza a saját fejlesztésű képfeldolgozó rendszer árát, de ezek használatára is elérhetők készen elérhető megoldások. Tipp: Használj RPA (robotizált folyamatautomatizáció) megoldásokat erre + egy kis AI-val fűszerezve. Egy ilyen workflow-t ma már össze lehet rakni alap digitális tudással is, vagy ha kevés időtök van keresni RPA-val foglalkozó céget.
Egy tipikus webáruház esetében nem is elvárás minden egyes eladásra kerülő terméket körbefotózni (ahogy a Rejoy-nál szükséges a szektor miatt), elegendő egy-egy példányról képet készíteni, így egy kevésbé szofisztikált megoldás alkalmazásával is jelentős sikereket érhetnek el.