A magyar webáruházak fele nem számol, nem mér? Statisztika [podcast]

Dátum

Megosztás

Döbbenetes friss statisztikát adott közre a Shoprenter a 2020-as webáruház felmérésében. A 644 megkérdezett webáruház 40%-a nem tudta megmondani mennyi a napi látogatószáma. 51%-a nem tudta megmondani mennyi a konverziós rátája. A kutatásban természetesen több más érdekes információ is van, de a fenti adatok mellett másra fókuszálni lehetetlen. 2020-ban ennek a százaléknak valahol 10% körül kellene lennie, de azt is sokallanám. Erről az adatról, a webáruház célokról, szintlépésekről lesz szó ebben a podcastban.

A Shoprenterrel együttműködve az e-kereskedelem rovatban olyan tartalmakat készítünk, amivel a webáruházad az első lépéstől profin működhet. Ahogy a Minnertől megszokhattad, azt keressük, hogyan lehet jobban csinálni!

A podcast (hanganyag)

Spotfy-on itt éred el, Apple Podcast-ban itt, vagy az alábbi lejátszóban:

A hanganyag rövid leirata, vázlata:

Néhány kiemelt statisztika a Shoprenter 2020-as kutatásából:

AZ ÁTLAGOS NAPI LÁTOGATOTTSÁG 721 FŐ.

Az egy vásárlásra jutó költés (kosárérték) azt mutatja meg, hogy átlagosan egy vásárlás alkalmával mekkora összegben vásárolnak a vevők. Ennek összege 23.712 Ft, amely 2.439 Ft-tal lett magasabb, mint az előző évben. 

A vásárlók számának és a látogatók számának százalékos arányát nevezzük konverziós rátának. Az átlagos konverziós ráta 1,87% lett.

Azt is mondhatjuk, feltételezhetjük, hogy akik erre nem tudtak válaszolni, több mint 90%-os eséllyel nem jó webáruház üzemeltetők. Ez tudod mit jelent? Persze azt is, hogy nemsokára lehúzzák a rolót, de azt is, hogy ilyen versenytársakkal szemben széles vigyorral kell nap mint nap dolgoznod! Mindig számolj és mérj! 

Egy webáruház életében ha ez nem kerül bele a napi rutin részévé 1 év alatt, akkor akár már be is csukhatja a boltot. A másik fontos tényező a látogatottság. Túlbecsüljük a webáruházunk vevőszerző képességét, és alul becsüljük a kellő látogatószámot a forgalom növekedéséhez.

Miért nézzük a konverziót? Miért fontos tudnunk? Teheted fel a kérdést magadban!

Láthattad, hogy az átlagos konverziós ráta 1,87%. Ez már jó kiindulási alap. Egyrészt ha ezt kiszámolod rájössz, hogy a forgalmat növelheted már azzal is, hogy a látogatószámra rágyúrsz.

Ezekről beszélek bővebben a podcastban. HallGasd meg!

A másik pedig, hogy foglalkozz jobban a konverzió emelésével. Például

A teljes kutatás itt: Hazai webáruház statisztikák 2020 – Számok, benchmark

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A Lego így hekkelte be magát a vevői e-mailjébe. Pedig nehezebb helyzetben van

Egy nagy márkától ki szeretne e-maileket kapni, vagy hírlevelet? Képzeld el, hogy a Coca-Cola hírlevelét olvasod hétfőn, vagy a példaként felhozott Legoét. Ezek a...

Az AI elveszi a munkád, de tehetsz ellene! Mire használják már most is? – Hírszemle

Sok helyen rémisztgetnek minket, hogy az AI, a gépek elveszik a munkánkat, ám kevés helyen foglalkoznak azzal, hogy mit tudunk ellene tenni. Megkerestük, hogy...

Az interjún túl: milyen podcast formátumot válassz?

Az elmúlt években a magyar piacon is berobbant a podcast láz, sorra bukkannak fel az új műsorok, egyre színesebb a hazai podcast paletta. A...

Mégsem vagyunk boldogtalanok? – A legkedveltebb márkák – Ügyvédnek nem kell weboldal – Hírszemle

Még mindig nem érzik a hazai cégek a weboldalak jelentőségét? Ha nem is hiszel az online-ban, akkor is van mire figyelned a vevőszerzésben, így...
00:31:42

A Youtube is egy közösségi média oldal?! Youtube marketing – Minner meeting szerda (felvételről)

A Facebook gyengébb elérései után sokan kacsintgatnak más közösségi média oldal iránt is. A Youtube igazán speciális eset, és jó alternatíva is lehet. A...

Miért nem tud a marketingesed eredményeket szállítani?

Ismerős a következő szituáció? Megbízol egy marketingest vagy marketinges csapatot, ügynökséget az online marketinged kezelésével. A szerződést követően aztán egy olyan szituációval találkozol, mint...

A fiataloknak NEM ELÉG egy munkahely – Vigyázz töröl a Gmail – Kövesd az IKEA példáját – Hírszemle

Az IKEA szülőket ünneplő, "büszkén második legjobb" kampányával kezdjük a Hírszemle adást. Beszéltünk a hírről, ami szerint a Gmail hamarosan törölni fogja a 2...

Ugyanazt árulom. Miért fog engem választani a vevő? – Vállalkozói attitűd 3. rész

Konkurencia mindig lesz, na de mi alapján érhető el, hogy minket válasszon a vevő a másik cég helyett, miközben ugyanazt áruljuk? Ahogy más üzleti...