Döbbenetes friss statisztikát adott közre a Shoprenter a 2020-as webáruház felmérésében. A 644 megkérdezett webáruház 40%-a nem tudta megmondani mennyi a napi látogatószáma. 51%-a nem tudta megmondani mennyi a konverziós rátája. A kutatásban természetesen több más érdekes információ is van, de a fenti adatok mellett másra fókuszálni lehetetlen. 2020-ban ennek a százaléknak valahol 10% körül kellene lennie, de azt is sokallanám. Erről az adatról, a webáruház célokról, szintlépésekről lesz szó ebben a podcastban.
A Shoprenterrel együttműködve az e-kereskedelem rovatban olyan tartalmakat készítünk, amivel a webáruházad az első lépéstől profin működhet. Ahogy a Minnertől megszokhattad, azt keressük, hogyan lehet jobban csinálni!
A podcast (hanganyag)
Spotfy-on itt éred el, Apple Podcast-ban itt, vagy az alábbi lejátszóban:
A hanganyag rövid leirata, vázlata:
Néhány kiemelt statisztika a Shoprenter 2020-as kutatásából:
AZ ÁTLAGOS NAPI LÁTOGATOTTSÁG 721 FŐ.
Az egy vásárlásra jutó költés (kosárérték) azt mutatja meg, hogy átlagosan egy vásárlás alkalmával mekkora összegben vásárolnak a vevők. Ennek összege 23.712 Ft, amely 2.439 Ft-tal lett magasabb, mint az előző évben.
A vásárlók számának és a látogatók számának százalékos arányát nevezzük konverziós rátának. Az átlagos konverziós ráta 1,87% lett.
Azt is mondhatjuk, feltételezhetjük, hogy akik erre nem tudtak válaszolni, több mint 90%-os eséllyel nem jó webáruház üzemeltetők. Ez tudod mit jelent? Persze azt is, hogy nemsokára lehúzzák a rolót, de azt is, hogy ilyen versenytársakkal szemben széles vigyorral kell nap mint nap dolgoznod! Mindig számolj és mérj!
Egy webáruház életében ha ez nem kerül bele a napi rutin részévé 1 év alatt, akkor akár már be is csukhatja a boltot. A másik fontos tényező a látogatottság. Túlbecsüljük a webáruházunk vevőszerző képességét, és alul becsüljük a kellő látogatószámot a forgalom növekedéséhez.
Miért nézzük a konverziót? Miért fontos tudnunk? Teheted fel a kérdést magadban!
Láthattad, hogy az átlagos konverziós ráta 1,87%. Ez már jó kiindulási alap. Egyrészt ha ezt kiszámolod rájössz, hogy a forgalmat növelheted már azzal is, hogy a látogatószámra rágyúrsz.
- Ezt meg tudod tenni, hogy erősíted a SEO-ban magadat. Itt van néhány leírás ezzel kapcsolatban:
- És persze jobb marketing. Ebben segít ez a cikkgyűjtemény: Marketing képzések online. Ingyenes tanfolyamoktól a fizetősökig
- Továbbá a CRM rendszer segíthet abban, hogy a meglévő vevőkből még több rendelést szerezz.
Ezekről beszélek bővebben a podcastban. HallGasd meg!
–
A másik pedig, hogy foglalkozz jobban a konverzió emelésével. Például
- vélemények gyűjtése, azok megjelenítése – Ebből a cikkből kiderül mennyire fontos: A vásárlók 95%-a elolvassa az értékeléseket vásárlás előtt [kutatás]
- jobb leírások, főleg a kiemelt termékeidnél – Erre itt látsz példákat
A teljes kutatás itt: Hazai webáruház statisztikák 2020 – Számok, benchmark
Fotó: Envato License