A magyar webáruházak fele nem számol, nem mér? Statisztika [podcast]

Döbbenetes friss statisztikát adott közre a Shoprenter a 2020-as webáruház felmérésében. A 644 megkérdezett webáruház 40%-a nem tudta megmondani mennyi a napi látogatószáma. 51%-a nem tudta megmondani mennyi a konverziós rátája. A kutatásban természetesen több más érdekes információ is van, de a fenti adatok mellett másra fókuszálni lehetetlen. 2020-ban ennek a százaléknak valahol 10% körül kellene lennie, de azt is sokallanám. Erről az adatról, a webáruház célokról, szintlépésekről lesz szó ebben a podcastban.

A podcast (hanganyag)

Spotfy-on itt éred el, Apple Podcast-ban itt, vagy az alábbi lejátszóban:

A hanganyag rövid leirata, vázlata:

Néhány kiemelt statisztika a Shoprenter 2020-as kutatásából:

AZ ÁTLAGOS NAPI LÁTOGATOTTSÁG 721 FŐ.

Az egy vásárlásra jutó költés (kosárérték) azt mutatja meg, hogy átlagosan egy vásárlás alkalmával mekkora összegben vásárolnak a vevők. Ennek összege 23.712 Ft, amely 2.439 Ft-tal lett magasabb, mint az előző évben. 

A vásárlók számának és a látogatók számának százalékos arányát nevezzük konverziós rátának. Az átlagos konverziós ráta 1,87% lett.

Azt is mondhatjuk, feltételezhetjük, hogy akik erre nem tudtak válaszolni, több mint 90%-os eséllyel nem jó webáruház üzemeltetők. Ez tudod mit jelent? Persze azt is, hogy nemsokára lehúzzák a rolót, de azt is, hogy ilyen versenytársakkal szemben széles vigyorral kell nap mint nap dolgoznod! Mindig számolj és mérj! 

Egy webáruház életében ha ez nem kerül bele a napi rutin részévé 1 év alatt, akkor akár már be is csukhatja a boltot. A másik fontos tényező a látogatottság. Túlbecsüljük a webáruházunk vevőszerző képességét, és alul becsüljük a kellő látogatószámot a forgalom növekedéséhez.

Miért nézzük a konverziót? Miért fontos tudnunk? Teheted fel a kérdést magadban!

Láthattad, hogy az átlagos konverziós ráta 1,87%. Ez már jó kiindulási alap. Egyrészt ha ezt kiszámolod rájössz, hogy a forgalmat növelheted már azzal is, hogy a látogatószámra rágyúrsz.

Ezekről beszélek bővebben a podcastban. HallGasd meg!

A másik pedig, hogy foglalkozz jobban a konverzió emelésével. Például

A teljes kutatás itt: Hazai webáruház statisztikák 2020 – Számok, benchmark

Fotó: Envato License

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!