Az Pesten Hallottam (és hasonló városos) FB csoportokon, 9gag-en, Redditen felbuzdulva egy nemzetközi startupot indítottak magyarok

Dátum

Megosztás

Több tíz ezer felhasználója van az ….XY …Városban Hallottam (pl. Debrecenben Hallottam) névre keresztelt Facebook csoportnak, sőt, a Pesten Hallottam csoport 450 000 fővel büszkélkedik. Szinte minden nagyobb városnak, Budapestnek (Pest), Debrecennek, Győrnek van ilyen csoportja, de például napi 50 millió látogatója van a Redditnek is, akik hasonló piacon működnek. A felhasználók, csoporttagok imádják  a rövid vagy hosszabb sztorikat és nem egy poszt/cikk/fórum hozzászólás került már ki a médiába. Lényege az, hogy valami érdekességet, megtörtént sztorit, történetet írnak le a felhasználók, vagy töltenek fel róla egy képet. Az XY városokban FB csoportok létszámát bármelyik hazai média oldal, szórakoztató újság megirigyelne, de a külföldi példák is mind virálisan nőtték ki magukat.  Sőt, ez maga a user generated content, vagyis a felhasználók gyártják a tartalmakat. Erre építene most egy nemzetközi startupot egy magyar csapat.

Figyelem! A Pesten Hallottam csoportra vonatkozik a cikk. A Pesten Hallottam FB oldalra nem, mert az egyébként bár a csoporthoz tartozik, de elég rossz irányba ment el.

Hasonló oldalak

A fent említett FB csoportoknak megfelelője nemzetközi szinten az  Imgur, Reddit, 9gag. Ezek hasonló elven működnek, a célcsoport szinte ugyanaz. A urstory.io viszont főleg a sztorikra, történetekre lett kitalálva. Az alapító szerint főleg szövegekre. Néhány példa, aztán jöjjön a többi információ:

Legtöbbször olyan oldalakon lelhetők fel az élet vidám percei, mint a Reddit, 9gag, Imgur vagy Twitter, noha ezek a közösségi médiák egyáltalán nem ezeknek a történeteknek lettek kitalálva. Ez meg is látszik a felhasználóik viselkedésén; ezeket a közösségeket nem azért keresik fel, hogy az élet szürke hétköznapjait megtörő eseményekről olvassanak. Egy-egy vicces kép, videó vagy aktualitás sokkal nagyobb szerepet kap. Emellett azonban nem tűnt el a mostani generáció olvasás iránti igénye sem, csak sokkal inkább lerövidült az az idő, amit olvasásra akarnak fordítani. Ennek egészen egyszerűen az az oka, hogy egy videóval akár pár másodperc alatt is fel lehet kelteni a figyelmet, szemben egy írott szöveggel. A Urstory alapítóinak elsőként a különböző …XY…város Hallottam Facebook csoportok hatalmas országos sikere tűnt fel; úgy tűnik egy rövid, vicces történet hasonlóan virális tud lenni a mai fiatalok körében is, mint egy videó. Nem kellett nagyon messzire menniük, hogy belássák, ez az USA-ban sincs másként, csak ott a Reddit, Imgur és társai próbálják kiszolgálni ezt az igényt.

A Urstory elképzelése az, hogy tombolják ki egyetlen applikációban ezt a vágyukat a storytellerek. Kicsit több, mint 2 éve merült fel, de az alapítóknak másfél évig várniuk kellett a befektetésre. „Azért a tőkével sem gyerekjáték egy fejlesztés. Neked kell a teljes projektmenedzsmentet, marketingstratégiát, HR-t vinned, különben 2-3 hónap alatt a fenekére nézel a teljes összegnek. Szerencsére egy Turbó nevű fejlesztő öregbítette nevét a projekttel, mert minden elképzelésemet felülmúlta.” – nyilatkozta Áron a Urstory CEO-ja.

Később influencerek is csatlakoztak a projekthez – köztük például olyan gigászok is, mint Dan Rue – akik óriási forgalmat hoztak az oldara. „Egy ilyen projektet nem lehet influencer marketing nélkül virálissá tenni, bármilyen jók is a történetek, hiszen 2018-at írunk, egy minden eddiginél zajosabb évet. Az influencerek azért kellenek, mert azok, akiket rajtuk keresztül el lehet érni, sokkal nagyobb valószínűséggel fogják letölteni az appot, mint olyanok, akik csak rákattintanának egy hirdetésre, hogy nesze töltsd le.” – érvel a CEO.

Mivel a konkurencia a videókra és képekre hajt, így az alapítók abban bíznak, hogy nem lesz nehéz elcsalogatni tőlük a storytellereket. A weboldal már régóta működik, most élesedik az applikációjuk. A célcsoport nem a magyarok, hanem a nemzetközi piac.

Minner vélemény a Urstoryról

Az ötlet jó! A Reddit vagy az …xy város… Hallottam csoportok vonalát megfogni jó ötlet volt. Az viszont már eléggé kockázatos, hogy csak a szövegekre helyezik a hangsúlyt. Igenis akár több képben, gifben vagy rövid videóban elmondható a sztori, főleg illusztrálva. Ha a Urstory egy ilyen eszközt adna még a felhasználók kezébe, sokkal nagyobb lenne az esély rá, hogy sikeresek lesznek. Így, csak szövegben nem látok akkora fantáziát. Persze-persze van egy réteg, aki szeret olvasni…, de ez még nem érv arra, hogy pont egy popularitásra hajtó startupnál kihagyják a képi világot. A Redditen is azok a posztok futnak a legjobban, ahol van egy kis illusztráció. Legalább egy pici. Hasonló megoldást láttam több profibb Instagram felhasználónál, akik a Stories (történet) funkcióba tettek bele történeteket úgy, hogy egy-egy kép egymáshoz kapcsolódott. És csak lapoztál, olvastad, lapoztál, olvastad… lekötött, és még kreatív is volt. A urstory.io Facebook oldalán például látszik, hogy bizony a szórakoztatáshoz elengedhetetlen a képek használata. Szurkolok nekik, remélem A/B tesztelik a képes vagy videós posztokat. 

Hasonló üzleti ötletek a Minneren: 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!