A programozók gazdagodnak meg legjobban a startupokon, kezdő vállalkozókon

Tudod, kedvenc példám szokott lenni, hogy az amerikai aranyláz idején nem az aranyásók gazdagodtak meg igazán, hanem az őket kiszolgáló szolgáltató, termékgyártó piac. Ilyen volt például a Levis farmer, annak az időnek köszönhette a nagy löketet, hogy nagyobbra tudott nőni. Na most a startupok piacán is igazi aranyláz figyelhető meg, mindenki a sikerre éhes. És kik szolgálják ki őket? Hát a fejlesztők, programozók. Na, de miért gazdagodnak meg rajtuk, miközben a startupok többsége úgy lép a piacra, hogy senkinek sem kell a portékája?

Igen, ahogy láttad, most főleg olyan vállalkozásokról beszélünk, akik valamilyen IT projektet indítanak, legyen az egy weboldal, vagy egy applikáció.

Programozók tárt karokkal várják az ilyen startupokat

Akár a Cápák között műsorban, akár a Befektetőkereső showban, de ezen a piacon mozogva folyamatosan találkozhatunk olyan startupokkal akik már 20 millió forintot beleöltek mondjuk az applikációjuk, weboldaluk fejlesztésébe, és még sehol sincsenek. Nincs kész, sőt még tőke kell a további fejlesztésre, az indulásra. Egyébként ennél többet is elszórnak, akár 50-100 millió forintot is.

Tipikus eset:

  • Több éve fejlesztik
  • Még nincs egy felhasználó sem
  • A startupper egyből nemzetközi piacra akarja vinni a projektet
  • Marketingre és fejlesztés befektetésére kér pénzt a befektetőktől.
  • Amikor piacra lépnek, mert valahogy még is kész lesz, akkor óriási bukás a projekt.

Képzeld el azt a fejlesztőcéget, akikhez beesik egy-két ilyen startup. Valójában nekik mindegy is, hogy az ötletgazda mikor lép a piacra, nekik az a lényeg, minél tovább fejlesszék. Igaz, ez akkor is megvalósulna, ha piacra lépnének már egy nagyon-nagyon béta verzióval, tudod folyamatosan fejleszteni kell. A Facebook is 2004-ben lépett piacra vagy a Google 1998-ban és még mindig fejlesztik.

Mi a legnagyobb probléma? Mit kerülhetsz el te is, ha ilyen online vállalkozással indulnál?

Van egy nagy tévhit a startuppereknél. Az, hogy amit kitalálunk, az biztosan kell az embereknek. Sőt úgy, ahogy mi szeretnénk, és azokkal a funkciókkal. Ez bizony nem így van. A sikeres cégek a felhasználók visszajelzései alapján fejlesztik a vállalkozásaikat, vagy éppen megfigyeléseik alapján (megnézik mit-hogy csinálnak a felhasználók). Sőt, miközben a piacon vannak már, akkor jönnek az újabb innovációk, mert jobban megismerik a piacukat.

Arról nem is beszélve, hogyha nem egyben kap meg valamit a felhasználó, hanem időnként új funkcióval találkozik, akkor sokkal trendibb, innovatívabb cégnek tartja az adott startupot. A marketing magas labdáról nem is beszélve, tudod, új funkció, arra felhúzni reklámkampányokat… Igazi marketinges álom munka.

Nincs olyan, hogy kész! Akár terméket értékesítesz, akár szolgáltatást nyújtasz, legyen az bármi is, egy biztos, soha nem lesz olyan, hogy kész lesz a terméked, weboldalad… Lépj ki a piacra szinte azonnal! A legsikeresebb vállalkozások először egyszerű termék/szolgáltatás eladásával indítottak.

Mit kell tenned, hogy jól csináld? Elkerüld ezt?

Tervezd meg jobban a piacra lépést!  Mindig legyen előtted, hogy sosincs kész, így legyél annyira lelkes, hogy nagyon-nagyon gyorsan valamivel kilépsz a piacra.
Ebben segít a Butítsd le a vállalkozás ötleted! Indulj -1ről! cikk a Minneren.
Mutatok néhány példát, amit érdemes követned, és látod ezt a valóságban, jó példákkal: Hogyan indítanék be egy …xy… startupot.

Kapcsolódó cikkek:

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozok azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!