Érezted már azt, hogy egyhelyben toporgsz és mindig ugyanazokat a köröket futod a cégben? Ugyanazok a problémák merülnek fel, a kedved is alábbhagy akár több napig is, alkalmazottaknál a monológjaid egyik fülükön be a másikon ki. Próbáltad így-úgy megoldani, vagy kivárni, hogy jobb lesz, mondjuk mert jön be egy nagyobb rendelés. Jobb lett? Nem lett jobb. És akkor ott a produktivitás, teljesítmény… Mintha mások háromszor gyorsabban haladnának ugyanannyi idővel. Lehet a naptárad lesz a megoldás? Ez jó hír is egyben, mert kézzelfogható és megváltoztatható. Ebben a cikkben szeretnék rávilágítani, hogy egy cégvezető, vállalkozó naptárja miben lehet még hatékonyabb úgy, hogy a vállalkozás jobban fog haladni, megszűnnek azok a gondok, amik az egyhelyben toporgást okozták és emelett végre fellégezhetsz. Lehet ezt élvezni is!
Figyelem! NEM produktivitási téma ez, amit most feldolgozunk! Ez más lesz! A Minner célja, hogy átalakítsa a hazai cégvezetők, vállalkozók naptárját, heti munkaidejét úgy, hogy az valódi NAGY DOBÁS legyen.
Magadra ismersz az alábbi szituációkban, amelyeket ügyfeleinktől gyűjtöttük össze?
- „Mindent is csinálok, egyszerre. Napi teendők, akkor eszembe jut egy projekt, belekapok. Úgy érezem semerre nem haladok”.
- „Tudom, hogy kellene foglalkozni még a marketinggel és még sok minden mással, de a napi feladatok minden időmet elviszik”
- „Rákérdezek az alkalmazottnál a múlt héten leadott feladatra. És mondja: Jah nem mondtad, hogy sürgős…”
- „Ha én nem csinálom meg, akkor senki!”
- „Belevágunk egy új projektbe, el is jutunk egy darabig, aztán megfeneklik.”
- „Ezt nekem kellett volna megcsinálni? Kérdezi az alkalmazott. Pedig elmondtam… „
Ha valamelyik igaz rád, akkor mindenképpen olvasd tovább!
És ezt meg fogjuk oldani? Az ehhez hasonló szituációkat? Igen! A kulcs az egészben az, hogy szervezzük a céget, ennek központi eleme a cégvezető, vállalkozó naptárja. Nem a te vagy a cégért, hanem a cég lesz érted.
A sikervállalkozó heti naptára
Tavaly óta kutatom azt, hogy mi az ideális naptárja, teendő listája egy kiegyensúlyozott cégvezetőnek, vállalkozónak. Ekkor találtam rá egy olyan külföldi cégvezetőre, aki úgy tízszer hatékonyabb 24 óra alatt bármelyikünknél. Egyszerre annyi mindent csinál és ér el sikereket, hogy azt mondtam, ez kell nekem! Először nézzük meg az ő naptárját, aztán térjünk rá a mi kis magyar valóságunkra. Tudod néha kellenek az extrém ötletek, megoldások, hogy abból kapjunk egy új irányt, pont azt, ami sikerre visz.
Michael Karnjanaprakorn startupper, író, befektető, futó, szülő… sikeres igencsak sok területen. A Skillshare alapítója (500 millió dollárt ér a cég), sőt közben egy online tőzsdei céget is alapított, amit felvásárolt egy másik piaci szereplő (startup nyelven mondva: Exitelt).
Még abból az időből van az alábbi heti időbeosztása (2017), amikor az igazi NAGY DOBÁS-on dolgozott, amikor neki is tűzoltásból állt a napja, ahogy neked is most (csak neki nem olyan mértékben). Fontos! Nem a mostani 2025-ös naptárját nézzük az alábbi képen, hanem ahogy említettem abból az időből, amikor még hasonló cipőben járt, mint te. Azt tudjuk hová jutott! Pont az kell nekünk! Tudod a Minneren vagy, mi figyelünk a részletekre!
Figyelem! Ez nem egy alkalmazott naptára! Az alábbi naptár, heti munkaidő terv egy top vezetőé! Van gyereke, családja! Nem, nem kell 100%-ban lemásolni! Figyeld a struktúrát, hogy miként épül fel és meríts belőle ihletet! Lejjebb segítek benne!
Ha neked van minimum 3 fő alkalmazottad és nem közelít ehhez a naptárad, akkor valójában alkalmazotti naptárad van. 3 fő alatt természetesen, hogy a feladatok nagy részét te csinálod. A kérdés, ha növekedni akarsz, akkor el kell kezdeni ehhez hasonló struktúrában gondolkodni.

Mit látsz a képen?
- Morning routine – reggeli, gyerekek, család….. Persze a nap első részében van minden, meditáció (érdemes kipróbálni, heti egyszer is elég), kis testmozgás…. Talán amit kiemelnék az a reggel a hírek átnézése, saját célok, napi, prioritások, fókusz átnézése.
- Hétfőn és szerdán csakis megbeszélései voltak (vezetői megbeszélés, 1-on-1 meeting (személyesen munkatársakkal beszélgetés), szerdán mások tudtak oda szervezni megbeszélést (projekt megbeszélés, elakadás…). vagy éppen ő szervezett, tehát meeting szerdája volt.
Tudod, erről volt szó a Havonta 1,5 milliónál nem tudsz többet keresni cikkben, ha a saját idődet adod el cikkben.. – Ott ezt írtam: A megfigyelt cégvezetők hetente 30+ órát személyes találkozókkal töltöttek (munkatársakkal való egyeztetés). - Task work – vagyis napi teendők, e-mailek, olyan feladatok, ami rajta múlik, döntések, egyeztetések másokkal…. Ezek amiket egymás után felfalsz, egyik sem több mint 30 perc. Kedden és csütörtökön.
- Deep work – elmélyült munka. Olyan feladat, amire 3 órán át fókuszál. Ez lehet projekt, főként ez szokott lenni. Tételezzük fel a közösségi média marketinged megújítására fókuszálsz. Nincs telefon csörgés, minden néma, nem kereshet senki ad hoc feladattal. Tudatos cégvezető vagy! Átnézed a régi kampányokat, megnézed az állandó kommunikációt rendben működik-e, új ötleteken dolgozol, megnézed a konkurencia mit csinál (vagy átnézed amit összegyűjtöttek a munkatársak) – Lásd: Cégfejlesztési ötlet 10.: Marketing terv készítés. Marketing stratégia, kommunikációs terv
- Review Company Vision & Strategy – Pénteken átnézi az üzleti tervben található nagyobb átfogó stratégiáját, jó úton haladnak-e. Néha emlékeztetni is kell magunkat, másik pedig itt merítesz erőt. Amikor valaki ki van égve a cégvezetésben, mindig eszembe jut, hogy egészen biztosan nincs ilyen terve, stratégiája. Persze sok tényezős a kiégés, de sokan erre legyintenek, és még mennyi mindenre! Eközben a siker is legyint rájuk.
- Weekly review – „Mi történt a héten?” Michael elemzi a hetet mindössze egy órában. Mi történt, mi kulcskérdések, elmaradások…
Elgondolkodtató igaz? Michaelnek ekkor már 50 fős cége volt, és 3 millió felhasználó használta a Skillshare-t. Persze ez egy nagy szervezet! Egy kisebb magyar KKV-nál mást kell csinálni, de jó látni merre érdemes keresgélni!
Akár 6 órában akár 8 órában vagy éppen 10 -ben dolgozol a cégeden, ezt fogadd meg
A fenti naptár minden elemét nem kell átvenned, hiszen ő 50 főnél kellett mindenkivel is meetingelnie. Neked kicsit mások lesznek az arányok, de remélem figyelted azt, hogy
- NEM kell mindig ennyire feszített tempót csinálni! Lehet te csak 2 évig csinálod, vagy időszakosan 3 hónapig. Sőt Sárospataki Albert mondta, hogy ha igazán növekedni akarsz ennél még strukturáltabb és időben is hosszabb napjaid lennének.
- kell beszélni a munkatársakkal, egyeztetni, utánkövetni a cég
- írd le a prioritásokat, vezesd, és nap elején nézd át,
- legyen elmélyült munkád (deep work), amikor egy fő dolog köré tartozó dolgokat nézed át, döntesz, elemzel, vagy éppen cselekszel
- legyen fixen olyan időszak, amikor csakis a 10-60 perc alatt megoldandó feladatokat csinálod egymás után
- pénteken nézd át az üzleti stratégiád, terved, ez azért is kell, mert ez tart majd flowban, lázban, emiatt nem fogsz kiégni
A NAGY DOBÁS cikkben láthattad (alább ábra) a sikeres cégvezető munkanapjában kódolva van a cégfejlesztés, az is a napi feladatok része, ahogy az e-mail olvasás, ügyfélkezelés, kiszolgálás…. Ahogy a kutatásban is volt: A sikeres cégvezetők a munkaidejük 32%-ában a cég stratégiai dolgaival foglalkoznak, vagyis tervezés, elemzés, növekedési stratégia kitalálása (a megtorpanó cégeknél ez 5-10%).

Alakítsd át a naptárad a Minnerrel még a nyáron!
A magyar cégekre vonatkozó heti naptárt, feladatokkal, teendő listákkal, ideális beosztással a Minner Előny tagok kapják meg. Tudod, így fogsz ELŐNYBE kerülni.
A fenti felütésben szeretnél haladni, és végre fellélegezni, új sikereket elérni? Akkor két irányba indulhatsz el a Minner által:
Felveszed a Minnert tanácsadóként, hogy közvetlen szakmai segítséget kapj. Az üzleti tanácsadás díja 119 000 Ft (összesen 2 óra + felkészülés). Részletek ide kattintva: Minner üzleti tanácsadás, konzultáció.
Másik megoldás, hogy mindezt önkiszolgáló módban meg tudod oldani, vagyis nem kell több százezret kifizetned, igazán hibrid módot találtunk erre neked! A Minner Előny előfizetésben a tagokkal idén a cégvezetői, naptárat módosítjuk úgy, hogy azzal sikert érjenek el.
Hogyan? A Minner Előnyben:
- A több mint 20 Cégfejlesztési ötlet segít, hogy tudd mit kell beépíteni a naptáradba.
- E-mailben kapott instrukciókat.
- Közvetlen kapcsolat a Minnerhez. Elküldöd ezzel kapcsolatos kérdéseid, és segítünk, hogy félév alatt elérd a céljaid!
- A Minner-féle üzleti terv sablon az aktív tervezésben lesz segítségedre.
- További üzleti cikkek a Minner Előny oldalon, amelyeket csak azok olvashatnak, akik Minner Előny tagok. (tudod, mint Michael, ezeket reggel olvasod)
- Letölthető guideok, útmutatók toborzástól a Facebook hirdetés útmutatóig.
Szerezd be az előfizetés félévre! 34 500 Ft-ba (6 hónap) kerül az ÚJ NAPTÁRAD, a NAGY DOBÁSOD! Így érjük el a legjobb eredményt!
Fotó: Canva