Tavaly az NFT burgerükkel fogták meg ügyesen a kriptó körüli hypeot a Bamba Marha Burger Bárosok. Erről szintén beszámoltunk itt a Minneren, sőt podcast interjút is készítettünk a burgerező vezetőjével és a marketingcsapattal. Múlt héten megcsörrent a telefonom, hogy menjek el egy sajtótájékoztatóra mert most AI Burgerüket mutatják be. Gondoltam is magamban, hogy: „Héé na ők aztán jól meg fogják ezeket a trendeket!”. Na, de csak ámultam és bámultam, mert nem csak annyi volt, hogy az AI-ra bízták a recept kitalálását, igazán tovább mentek a játékosságban. A marketingügynökség is belement, hogy az AI tervezze meg a marketingkampányt, a hozzá kapcsolódó szövegeket, képeket, hirdetéseket. Nem úgy van, hogy az AI elveszi a munkájukat?
Mi lett az NFT burger sorsa? Nos az örökéletre ingyen hambi NFT tulajdonosa egy hölgy lett, aki havonta jön az NFT-hez járó havi egy burgeréért. NFT-s burger interjú itt a Bambásokkal: Túlterhelt weboldal, tömegek a burgerezőben. A Bamba Marha NFT burger kampánya belülről
AI Burger – AI találta ki a receptet, és még a marketinget is, sőt beszélgetni is lehet vele!
a burgert természetesen emberi kéz készítette
Jancsa Jani-hoz köthető a hamburgerek kialakítása, új ízek kidolgozása a Bambánál. Jött az ötlet, hogy ők lehetnének az elsők, akik AI tervezte burgert raknak a fogyasztók elé. Nos első próbálkozások persze nem a legjobb eredményt hozták. Feltöltve az étlapjukat a ChatGPT még pörköltes hamburgert is javasolt. Nos igen, érzékelte Magyarországot.
Weboldal: A Bamba ismét kihasználja a weboldal adta lehetőségeket. Külön kampányoldlat késztettek ennek az ideiglenes menünek is.
Kampány oldaluk: https://www.bambamarha.hu/ai-burger/
A burger:
“A burger receptjét a Chat GPT alkotta meg, és a kérés egyszerűen annyi volt program felé, hogy alkosson meg egy, az étlapunkon még nem szereplő különleges és ízletes burger receptet, amely illeszkedik a kínálatunkba is.” – meséli Jancsa Jani, a Bamba Marha Burger Bár alapító-tulajdonosa. – “Nagyon izgalmas kihívás volt az MI alkalmazása a hamburger elkészítése során. Célunk az volt, hogy összekapcsoljuk a virtuális világot a gasztronómia világával és megalkossunk egy nem mindennapi és finom hamburgert. A fizikai burger verzióban – ami csak májusban elérhető – többek között fokhagymás majonéz, grillezett gomba és ementáli sajt is megtalálható. Szóval igazán merész receptet alkotott a ChatGPT” –
A marketingje:
Na ez érdekes szituáció! Egy marketingcsapat, aki belemegy, hogy az AI lényegében elvégezze helyettük a munkát?
“Az AI vezérelte marketing megoldások még ritkaságnak számítanak a hazai piacon. A stratégia és a kreatív koncepció megalkotását is az MI-re bíztuk. Örülünk, hogy a Bamba Marha ügynökségeként évről évre innovatív kampányokat alkothatunk.” – tette hozzá a Contented Marketing Ügynökség alapító-tulajdonosa, Csordás Marcell.
Na nem eszik olyan forrón a kását! Már az elején látszott, hogy bizony a marketingeseknek sokat kell felügyelnie az AI-t. Rengeteg prompt változatot, vagyis utasítás változatot elkészíteni, finomhangolni.
A feliratokkal például bajban van az AI, de ez a kép sem a világ legtökéletesebb képe.
AI rejtvény nyereményjáték + csevegés az AI-val a kampányoldalon:
A nyereményjáték felhívás is izgalmas, hogy belevittek egy kis játékosságot. De az AI Burger aloldalon még egy chat is megvalósult, ahol lehet kérdezni az AI-tól és frappáns válaszokat ad. Kíváncsi vagyok mennyien írják be a chatre a konkurencia nevét, és várják mit reagál rá. Kommentekben láttam már, hogy természetesen sokan játszadoztak vele. Pont ettől lesz érdekes a Bamba, és emiatt épül a márka. Igazán jó kis szurkálódás, kis gag. Próbáld ki te is! https://www.bambamarha.hu/ai-burger/
A hamburger finom volt. Minner által is tesztelve.
Mégegyszer leírom: Örülök, hogy nem csak egy AI burgert dobtak piacra, hanem a beépített AI chat és az AI marketing megfűszerezte az egész kampányt.
Mire volt ez jó? Mit nyer vele a Bamba?
Azért az AI még nem veszi el sem a marketingesek, sem a burgerpápa pozíciót (Jancsa Janitól). Főleg nem tudja megkóstolni mit is alkotott. Amit nyernek vele:
- természetesen a figyelem. Most mindenki az AI téma körül pörög, a mainstream média is, szakértők is. Könnyű a média figyelmét is felkelteni, sőt a fogyasztók is jól reagálnak rá.
- Elkezdték az AI-t használni a cégben. Igen, valahol itt kezdődik a kísérletezés. Hamarosan az AI a cégek életében több területen is felbukkan, sőt aktívan használni fogják. Ezek a cégek ezt már előbb elkezdik, így később is gyorsabban tudnak reagálni az AI fejlődésére.