Aki egy ilyen applikációt sikerre visz, több száz milliót kereshet

Mennyi, de mennyi vállalkozó, startup nekifutott már az ún. “adatbázisra” épülő applikációknak.  Legyen az egy étterem- vagy boltkereső, vagy valamilyen kuponos applikáció. Még senkinek sem sikerült egy olyat letennie az asztalra, ami tényleg sikeres lenne. Mintha valami hiányozna belőlük – pont az a dolog, amitől sikerre lehetne vinni. A Minner Befektetőkereső showján is több adatbázisra épülő applikációt mutattak be. A befektetők elé sokszor kerül hasonló applikáció és látják is benne a fantáziát, de még senkinek nem sikerült ezt tényleg megvalósítania. Nézd meg mit mondott erről egy befektető! A videó alatt folytatom.

Minden héten jön legalább egy ember, vagy csapat, aki szalonkereső applikációt, vagy étteremkeresőt, vagy ..XY.. boltkeresőt akar elindítani, és erre akar tőkét szerezni. /Szugyiczki András/

Mindenki “bolt” keresőt akar – Miért nem lesznek sikeresek? Mik a buktatók?

Miért? Mert az ilyen igényt hamar felfedezzük magunkon, mikor éppen keresnénk valamit. András mondta is, hogy például ilyen területen kiemelkedő applikációt még senkinek nem sikerült letennie az asztalra. Furcsa, nem? Sokan ötletelnek, indítanak ilyen startupot, és mégsem. Nem véletlen, mert az első akadály a melyik legyen előbb, a tyúk vagy a tojás, vagyis a felhasználó vagy az üzletek. Egyik se mozdul meg a másik nélkül. Ha nincs elég cég, nem használja elég felhasználó, ha nincs elég felhasználó, nem mozdulnak a cégek… Nézzük végig, mik azok a problémák, amit egy ilyen applikációnál le kell küzdenünk:

  1. Tyúk-tojás probléma, amit fent írtam.

    Fotó: Knowband

  2. Ez jó az üzleteknek, éttermeknek… és majd ők feltöltik az adatokat. Ahha… Hát nem! 
    A legtöbben úgy indulnak neki, hogy elkészítik az applikációt, feltöltenek néhány demo helyet, majd jön a következő lépés. Azt mondják, majd a helyek feltöltik saját magukat, sőt, a menüjüket elküldik (feltöltik) mindig, az étlapjukat frissítik…
    Nos, ez még az elején talán lehet is, hogy működni fog, az első 10-50 hely esetében (példa alapján). Egy probléma van vele, hogy a helyeknek:
    a, Nincs meg a megfelelő motivációjuk, hogy feltöltsék az adatokat
    b, Még új vagy, így még (elég) felhasználód sincsen, megint abba ütköztél, hogy a helyek motivációja ettől nem fog nőni
    c, Kell nekik egy ember, aki feltöltögeti az adatokat, frissíti azt. Még az elején megteszik, de aztán elmaradozik. Lásd a Facebookjukat sem töltögetik rendesen, azt is nehezen oldják meg, hogy ki csinálja, ki foglalkozzon vele. Akkor szerinted a te applikációddal foglalkoznának?. Egyébként érdekesség, hogy a wooww fejlesztőinek én adtam a tippet, hogy húzzák be a Google Maps api-n keresztül az összes fent lévő hely, üzlet, bolt cég adatát, sőt, események esetében a Facebook api-n keresztül az eseményeket. És voila! Máris van elég adat. 
  3. Legyen egyből országos vagy nemzetközi. Hát igen, itt szoktak elbukni a legtöbben. Én mindig azt javaslom, hogy először elég egy nagyobb város, vagy például Budapest.
  4. Alábecsülik a marketingköltséget. – Meg kell venned majd a figyelmet! 
    Természetesen üzleti modelltől is függ, de egy nagyon fontos dolog: az applikáció használatára rá kell venned a felhasználókat. Ha jól kitanulod a marketinget és mész utána…, akkor tudsz szerezni partnereket, akik bekerülnek az adatbázisba – még talán ezt könnyebb megoldani. Ami  inkább bedöntheti az egészet, az az, hogy a felhasználók nem maradnak, és nem használják aktívan. Erre kell nagyon fókuszálnod, és bizony ez sok-sok marketingköltséget fel fog emészteni. Mert az, hogy jó az appod, és kell nekik, még nem jelenti azt, hogy használják is majd.

Ezek a legfontosabb dolgok amiket számításba kell venned! Gondold tovább a már valamennyire működő ötleteket, vagy adaptálj másik szektorból!

Még van jó pár dolog, ami ehhez kapcsolódik, fusd át ezeket a cikkeket:

[adrotate banner=”5″]

 

Fotó: Pexels

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később