Startup kudarcok – Miért buktak be itthon az ebédmenü applikációk? Mit csináltak rosszul? 12. rész

Egy vállalkozás, applikáció sikeressége sok mindentől függ, egy bukást természetesen sok tényező okozhat. Most azokról a tényezőkről olvashatsz, amit a legtöbb ilyen startup, kezdő vállalkozás egyszerűen nem tudott megugrani, megoldani. Hiába voltak jó fejlesztők, jó vállalkozók, egyszerűen ezért nem látsz nagyon sikeres ebédmenü applikációt. Az ilyen cikkeket azért is készítem el, hogy adaptálni tudd más területre is, illetve tudod, a kudarcokból tanulunk a legtöbbet. Nézzük is mik voltak a sikertelenség okai!

Mi az ebédmenü app?

Még 2014 és 2015 között több ilyen applikációt is indítottak. A lényeg az, hogy az olyan éttermek, akik ebédmenüt is adnak, fel tudják tölteni az éppen aktuális heti étlapjukat, és a felhasználók ezt látják, kereshetnek, értesítéseket kaphatnak… Természetesen nagyon jó ötlet, mármint így gondolták általában az alkotók. Azonnal használni fogja mindenki…

A kudarc okai

Nézzük az okokat, hogy miért buktak be:
(Ezeket az információkat több volt applikáció tulajdonostól szereztem be.)

1. Biztos kell az embereknek? 
Mennyi ember használta volna őket? Pár ezres felhasználói bázist gyorsan összegyűjtöttek (a legtöbb 1000 alatt elhasalt), de az kevés ahhoz, hogy egy menüzőnek megérje mindig felpakolni az aktuális étlapjukat. Vagy szponzorokat tenni bele, mondjuk  ételfutár cégeket…Beismerték, hogy piackutatást az ebédmenüs app tulajdonosok ritkán alkalmaztak, mondván ez majd úgy is kell az embereknek, látszik, hiszen más is fejleszt hasonlót.

Tudom, te is azt mondanád egy piackutatásnál, hogy igen kell nekem. De az nem piackutatás, hogy megkérdezed valakitől, hogy kell-e neki. Az a piackutatás, hogy megkérdezed hol és mikor szokott enni, milyen messze megy, hol keresi az étlapot (Faceobook, weboldal)…

Gondolj bele! A legtöbb ember általában a közelükben lévő menüzőkbe megy, és valójában ott helyben választ ételt. Bizony ez volt az egyik ok, hogy bár tényleg jó dolog volt, de mégsem kellett az embereknek.

2. Tyúk vagy a tojás problémája

Ez egy klasszikus probléma, ami előkerül az olyan applikációknál, ahol közvetítő szerepet tölt be az applikáció, startup, online megoldás. Vagyis ebben az esetben melyik legyen előbb,

  • éttermekkel töltsük fel az applikációt,
  • vagy felhasználókkal?

Egyik sem mozdul meg a másik nélkül. Ha a felhasználó beregisztrál, elveszi a kedvét az app használatától, hogy nincs elég menüző fent, a menüzők pedig nem ugranak a lehetőségre, mert nincs elég felhasználó.

3. Túlbecsülték az éttermek kapacitását, motivációját

Másik érdekes probléma, amire elsőre nem is gondolnál. Az éttermeknek kell valaki, aki mindig feltölti az adott hét étlapját. Na, de ki fogja feltölteni? Persze startupperként mondhatod, de az app annyira jó, feltöltik majd, hiszen mennyire egyszerű. Sajnos a valóság ennél rosszabb. Gondolj bele, hogy még a Facebookra se töltögetik fel rendszeresen, nemhogy az adott hét menüjét, még más posztokat sem. Szóval, ha elvesztik a motivációjukat az étterem tulajdonosok, vagy nem könnyíted meg a feltöltésüket, akkor bizony elmaradoznak, ami az applikáció vesztét okozza.
Érdekes ötlet ehhez: Azon gondolkodtam, hogy ezt a hármas pontot mivel lehetne felturbózni, áthidalni. Én a Facebook api-ját kihasználva azt csinálnám, hogy az étterem feltölti az applikációba az adott étlapot, és az automatikusan feltöltődik a cég Facebook oldalára. Ezt például nem olyan nehéz megcsinálni. És máris örül, hogy egy helyen megoldja mindkettőt.  Ezt a tippet leírtam, bár úgy gondolom, az ebédmenü appnak nem sok értelme van, viszont ezt a megoldást máshol is lehet használni.

Szorosan a témához kapcsolódó cikkek: 

Startup kudarcok cikksorozat – Mit csináltak rosszul? – Olvasd el a többit is! 

Minden kudarc egyrészt tanulás is, és nem csak az adott startuppernek. Inspiráló ötletek bukott projektekhez.

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később