Kezdőlap Gazdaság és üzlet Az About You a versenytársad? Így alakítsd ki a marketing stratégiádat -...

Az About You a versenytársad? Így alakítsd ki a marketing stratégiádat – esettanulmány

-

A cikket vendégszerzőnk, Bartos Dávid írta, az Adlab marketingügynökség vezetője: Nem is tudom, hogy van-e olyan piac, ahol ne lennének meghatározó piaci szereplők? Biztos a te iparágadban is vannak ilyen “cápák”. Az utóbbi pár évben a ruházati termékek piacán ilyen lett az About You. Biztos találkoztál már te is velük – rengeteg pénzből marketingeznek, király szolgáltatást nyújtanak és temérdek márkát és terméket forgalmaznak. Egyszerűen megkerülhetetlenek.

Megkerülhetetlen volt az Adlab ügyfelének is, a Sportmániának. A Sportmánia egy fiatalos, agilis sportruházatokat és kiegészítőket forgalmazó webáruház és offline értékesítési helyszín.

 A cikket vendégszerző írta, Bartos Dávid, az Adlab marketingügynökség vezetője. 

Együttműködés és célok

Amikor elkezdtük a közös munkát néhány hónappal ezelőtt, akkor a Google Ads és Facebook hirdetésének kezelésére szerződtünk velük. A kérés az volt, hogy legyünk gyorsak, agilisek, proaktívak és természetesen hozzuk a kitűzött célokat. Ezen elvek mentén vágtunk neki a közös munkának.

Az első nagy felismerés a Google Ads fiókjukat böngészve az volt, hogy viszonylag alacsony a hirdetések megjelenési aránya és viszonylag nagy az átfedés az About You hirdetéseivel bizonyos kampányokban, amik fontosak a Sportmánia számára, pl.: NFL szurkolói termékek. Ami azt jelenti, hogy sokszor jelenik meg a Sportmánia hirdetése akkor is, amikor az About You hirdetése. 

A stratégia

Ha nagyon őszinte akarok lenni, akkor az About You jelenléte nem is maga a probléma, inkább a jele egy problémának. Egy jel azzal kapcsolatban, hogy a hirdetéseknél alkalmazott stratégia nem az igazi. Nem kellene ennyit és ilyen mértékben találkoznunk egy olyan webshop hirdetéseivel, ami a szó szoros értelmében véve nem is igazi konkurenciája az ügyfélnek, inkább csak bizonyos termékekben van átfedés.

Elkezdtünk hát kidolgozni egy megfelelőbb marketing stratégiát a Sportmánia részére. Egy másik Minner cikkben már írtunk hasonlóról.

Hogy miből állt a stratégia? Röviden…

  1. Megvizsgáltuk, hogy mik azok a húzó termékek, amik a bevétel és profit nagy részét alkotják.
  2. Megvizsgáltuk, hogy mik a konkurenciák erősségei, gyengeségei?
  3. Megvizsgáltuk, hogy a Sportmánia miben erős? Hol lehet piaci előnye?
  4. Meghatároztuk a célcsoportot.
  5. És létrehoztunk egy új marketing stratégiát ezek alapján, amit elkezdtünk felépíteni a Sportmánia Google Ads és Facebook kampányaiban.

A lényeg az volt, hogy azon termékek kapják a hangsúlyt, azon erősségek és azon célcsoportok, amiből a profit nagy részét lehet generálni. 

Ilyenek például a Sportmániánál az NFL szurkolói termékek. Ők ugyanis Magyarország egyik, ha nem a legnagyobb NFL szurkolói termékeket kínáló webáruháza. Biztos, hogy ebben a szegmensben verhető az About You. Sőt nemcsak ők, szinte az összes többi webshop is, akivel versenyezni kell.

Ezután kialakítottunk még egyéb termékportfóliókat is, hasonló metódus alapján. Ezekre dedikált Google Shopping hirdetéseket, Keresési hirdetéseket, DSA hirdetéseket, valamint Facebookon DPA katalógus hirdetéseket futtatunk és árgus szemekkel figyeljük, hogy hogyan alakulnak az egyes kampányok, illetve a webshop teljes bevétele.

Nyilván fontosak egy ilyen webáruházas marketingstratégia kialakításánál az apró részletek is. Gondolok itt a Google Ads és Facebook Ads kampányok apró beállításaira, célzásaira… és a többi. Ha ezekben nem vagy otthon, vagy nincs időd rá, akkor érdemes inkább profikra bízni a kivitelezést, mert sok múlik a részleteken! 

Az eredmény…

A Sportmánia az NFL termékekre futtatott hirdetéseivel jelenleg dominálja a piacot és visszaverte az About You-t!

Szinte minden mutató nagyot változott pozitív irányba, ahogy az a képen is látszik.

De van ennél egy sokkal fontosabb eredmény is. A Sportmánia a fenti stratégia alkalmazásának köszönhetően a 2021 július és 2021 augusztusi időszakban, az előző évhez viszonyítva megduplázta, az előző három hónaphoz viszonyítva pedig 50%-kal növelte a bevételét. Ennek nagy része pedig a Google Ads és a Facebook hirdetések forgalmának köszönhető.

De mondok egy ennél is jobbat. Ahogy az a fenti képen is látszik, mindezeket az eredményeket úgy értük el, hogy nem tereltünk több felhasználót az oldalra. Sőt! Inkább kevesebbet, így nem is költöttünk többet marketingre, mégis nőttek a bevételek, így a megtérülési mutatók is! Egyszerűen több a profit és végső soron ez a célja minden webáruháznak a nap végére.

Tanulság

Nem igazán számít, hogy kivel kell versenyezned. A fontos, hogy tudd, hogy miben vagy jó, miben vagy jobb mint a versenytársaid és ezekre az erősségeidre építs! Ismerd a célközönségedet és ezen infók alapján hozz létre egy olyan stratégiát, ami a célod elérésében segít.

Itt részletesen írtam arról, hogyan is kell létrehozni egy működő webshop marketingstratégiát.

Ha pedig, úgy gondolod, hogy a te webáruházad is képes lenne ilyen szép eredményeket elérni, de nem tudod hogyan kell az apró részleteket beállítanod, akkor keress magadnak egy jó marketing ügynökséget aki segít neked ebben, például az Adlabot! Sok sikert kívánok hozzá! 🙂

“A legjobb üzleti döntéseink egyike, hogy elkezdtük a közös munkát az Adlabbal. Az eredmények magukért beszélnek, emellett napi szinten tartjuk a kapcsolatot, mindenben segítőkészek, csak pozitívan tudok róluk nyilatkozni. Remélem a konkurenciáink nem keresik fel őket!” – Szilágyi Balázs, Sportmania.hu

Kapcsolódó cikkek

Fotó: Envato License

Üzleti képzések - Tudásrészvény

Fektess a tudásba a MinnerAkadémia üzleti képzésein keresztül! Azonnal használható tudást adunk a kezedbe videókon és letölthető útmutatókon keresztül. Megnézed és használod. És így lesz a tudásból profit.

Vendégszerző
Szakértőket hívunk, hogy még hitelesebb információkat kapj különböző területekről. Ezt a cikket egy vendégszerző írta, de természetesen átment a Minner rostán, így a leghasznosabb információkat kapod most is.

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek