A cikksorozat első részében megismerhetted a brandépítés alapjait. A második részben az elengedhetetlen offline, print megjelenésről lesz szó. A tartalomban megjelent információk a Minner 2017-es márciusi brandépítésről szóló olvasói találkozóján is elhangzottak, melyet közösen a Névjegykirály.hu-val tartottunk. Nézzük is, miről szól az offline.
Offline
Lassan már azt is mondhatjuk, hogy online nagyobb a reklámzaj, mint az offline térben, igaz? Az emberek szeretnek megfogni, érezni dolgokat, akár megszagolni…
Fő cél
Az offline brandépítés, megjelenés arra jó, hogy fizikai környezetben is elraktározhassák a leendő vevőink, sőt, visszatérő vevőink a színvilágunkat, formáinkat, brandünket. A print megjelenéseinknek köszönhetően akár fizikai kapcsolatba is kerülhetnek reklámanyagainkkal, ami növelheti az elköteleződést. A brandélmény eléréséhez tehát hozzátartoznak az offline megjelenések is. Minél többször találkoznak veled, a márkáddal, annál nagyobb az esélye, hogy kialakul a márkád iránt a megfelelő kép a fogyasztók fejében.
Arculat, megkülönböztetés – offline
Az offline megjelenésben még fontosabb az egységes színhasználat. Elvégre olyan benyomást kell keltenünk, hogy megkülönböztethetőek legyünk, emlékezetes legyen a brandünk, márkánk.
Minél több marketingcsatorna – ezek összekötése
A szórólapodról lehagyod a Facebook, közösségi oldalaid elérhetőségeit? Ne tedd! Kösd össze a marketingcsatornáid, hogy felfigyeljenek rá a vevőid. Használj ki minden felületet, és akkor lesz hatékonyabb a márkaépítés, ha ezeket össze tudod kapcsolni.
Például:
-Szórólapon, leporellón a közösségi oldalaid linkjei (FB.com/minnerhu)
– Hírleveledben kiküldöd, hogy kint leszel egy EXPO-n, kiállításon
– Facebookodra felteszed a kiállítói standodról készült képeket
– Használj QR kódot, vagy NFC chipet arra, hogy átnavigáld print anyagaidról az érdeklődőket a weboldaladra, online felületeidre
Legtöbbször előforduló offline megoldások
- Szórólap
- A Minner egyik hírlevelében olvashattad a következő 3 tippet, melyet azután írtam, hogy egy vidéki expon voltam előadó, és a kiállítók szórólapjait elemeztem.
1. Hátoldala üres?
Szinte a szórólapok 70%-ának a hátoldalán nem volt semmi. Pedig nem sokkal drágább rányomni a hátoldalára is. Mint kiderült, részben az ötlethiány is lehet az oka, hogy nem írnak rá semmit.
Tehát az első tippem az volt, hogy használjuk ki a papír mindkét oldalát! Főleg azért is, mert a legtöbb ember reflexszerűen megfordítja a szórólapot. Azt a példát hoztam, hogyha még filccel rárajzolva lenne egy smile, még az is jobb, mint az üres oldal. Mi legyen hátul? Megoldás a tartalom 3. pontjában.
2. Rajta van a logó, cím, – hiányzik a termékfotó, emberek
A szórólapok többségén nem volt emberi arc (pedig már mindenkinek van legalább egy fotós ismerőse)… Főleg ezt a borászatoknál, pálinkafőzdéknél hiányoltam. Továbbá a probléma alapból az, hogy bár eladni akarnak a szórólappal, valójában csak logó van rajta, cím, weboldal elérése, semmi olyan, amivel meggyőzné a vásárlót, vagy felkeltené a figyelmét.
3. Mi legyen a hátoldalán, mi legyen még a szórólapon?
Itt jön a lényeg, ami mindkét fenti ponthoz kapcsolódik.
A célközönségnek kell, hogy szóljon a szórólap. Legyen rajta természetesen a termék, valahol a logód is. De a lényeg az eladás. Emberi arc legyen rajta, még jobb akkor, ha a termékedet használja/fogyasztja közben.
Mi legyen rajta még? - rövid tippek a termékedhez kapcsolódóan
Pl. a Tapolca Expon egy kézműves csoki boltnak volt üres a szórólapjának a hátulja.
Azt az ötletet adtam neki, hogy írja rá, hogy milyen alkalomra veheted meg.
– szülinapra / névnapra
– évfordulóra
– nassolni
– ajándékcsomagba
– csakúgy
…. - legnépszerűbb termékek (tudod, ezt már említettem a „Mi legyen a weboldalamon” című cikkben).
- vevővélemények
- érdekességek
- célcsoportot érintő rövid történet
- infografika (pl. vásárlás menete…), vagy pl. kézműves csokibolt esetén a csoki készítésének infografikája, vagy az, hogy kerül a műhelybe….
- A Minner egyik hírlevelében olvashattad a következő 3 tippet, melyet azután írtam, hogy egy vidéki expon voltam előadó, és a kiállítók szórólapjait elemeztem.
- Expo
Ha szeretnéd, hogy az iparágadban elismerjenek, és felfigyeljenek rád, akkor igenis meg kell jelenned a szektorodhoz tartozó expon, kiállításon. Erről írtam az „5 “régi” marketingcsatorna, amit újra érdemes használni!” című cikkben. Itt még fontosabb az első benyomás, aminek egyik legfontosabb eleme az egységes színvilág, a megkülönböztetés lehetősége. - Rollup, molinó
Elengedhetetlen kelléke az expóknak, kiállításoknak, vagy saját eseményeidnek.
Fontos! Használj rajta piktogramokat, ha tudsz, hogy messziről lássák, mivel is foglalkozol. Legyenek rajta röviden, tömören feltüntetve a szolgáltatásaid. - Leporelló: Adj át több információt a cégedről! Erre jó megoldás a leporelló. Ne az legyen rajta, hogy mióta működik a céged, kik vagytok… A többoldalúságnak köszönhetően minden oldal külön-külön célzottan vezeti az olvasó figyelmét.
Hanem legyen rajta:- Miért titeket válasszon?
- Írj le valamilyen problémát, amit megold a terméked/szolgáltatásod
- Milyen módon juthat hozzá a termékedhez, szolgáltatásodhoz?
- Esettanulmányt is tehetsz bele.
- Névjegykártya
Ezt nem részletezem, mivel rengeteg cikket olvashatsz névjegykártyáról a Minneren. Néhány ízelítő:- Megtérül a névjegykártya? Mennyit csináltassak egy évben?
- Mennyibe kerül egy névjegykártya? Mire számíthatok?
- Mit írjak a névjegykártyára?
- további névjegykártyás cikkek eléréséhez kattints ide!
- Plakát
A cikksorozat a 2017. március 29. Minner Olvasói találkozón elhangzott „Brandépítés” előadás “kivonata”, melyet közösen a Névjegykirály.hu -val szerveztem.
1. rész: Az alapok – #brand #márka #hogyan
2. rész: Offline, nyomtatott, print – #brand #márka #hogyan
3. rész: Online marketing
+1: Márkaépítés: Erre az 5 dologra figyelj, hogy ütős márkád legyen
A cikk megjelenését a Névjegykirály.hu támogatja. Készíttesd el velük névjegykártyádat, szórólapodat, offline megjelenésed! Kattints ide!