Brandépítés cikksorozat: Offline, nyomtatott, print – #brand #márka #hogyan

A cikksorozat első részében megismerhetted a brandépítés alapjait. A második részben az elengedhetetlen offline, print megjelenésről lesz szó. A tartalomban megjelent információk a Minner 2017-es márciusi brandépítésről szóló olvasói találkozóján is elhangzottak, melyet közösen a Névjegykirály.hu-val tartottunk. Nézzük is, miről szól az offline.

Offline

Lassan már azt is mondhatjuk, hogy online nagyobb a reklámzaj, mint az offline térben, igaz? Az emberek szeretnek megfogni, érezni dolgokat, akár megszagolni…

Fő cél

Az offline brandépítés, megjelenés arra jó, hogy fizikai környezetben is elraktározhassák a leendő vevőink, sőt, visszatérő vevőink a színvilágunkat, formáinkat, brandünket. A print megjelenéseinknek köszönhetően akár fizikai kapcsolatba is kerülhetnek reklámanyagainkkal, ami növelheti az elköteleződést. A brandélmény eléréséhez tehát hozzátartoznak az offline megjelenések is. Minél többször találkoznak veled, a márkáddal, annál nagyobb az esélye, hogy kialakul a márkád iránt a megfelelő kép a fogyasztók fejében.

Arculat, megkülönböztetés – offline

Az offline megjelenésben még fontosabb az egységes színhasználat. Elvégre olyan benyomást kell keltenünk, hogy megkülönböztethetőek legyünk, emlékezetes legyen a brandünk, márkánk.

Minél több marketingcsatorna – ezek összekötése

A szórólapodról lehagyod a Facebook, közösségi oldalaid elérhetőségeit? Ne tedd! Kösd össze a marketingcsatornáid, hogy felfigyeljenek rá a vevőid. Használj ki minden felületet, és akkor lesz hatékonyabb a márkaépítés, ha ezeket össze tudod kapcsolni.
Például:
-Szórólapon, leporellón a közösségi oldalaid linkjei (FB.com/minnerhu)
– Hírleveledben kiküldöd, hogy kint leszel egy EXPO-n, kiállításon
– Facebookodra felteszed a kiállítói standodról készült képeket
– Használj QR kódot, vagy NFC chipet arra, hogy átnavigáld print anyagaidról az érdeklődőket a weboldaladra, online felületeidre

Legtöbbször előforduló offline megoldások

  • Szórólap
    • A Minner egyik hírlevelében olvashattad a következő 3 tippet, melyet azután írtam, hogy egy vidéki expon voltam előadó, és a kiállítók szórólapjait elemeztem.
      1. Hátoldala üres?
      Szinte a szórólapok 70%-ának a hátoldalán nem volt semmi. Pedig nem sokkal drágább rányomni a hátoldalára is. Mint kiderült, részben az ötlethiány is lehet az oka, hogy nem írnak rá semmit.
      Tehát az első tippem az volt, hogy használjuk ki a papír mindkét oldalát! Főleg azért is, mert a legtöbb ember reflexszerűen megfordítja a szórólapot. Azt a példát hoztam, hogyha még filccel rárajzolva lenne egy smile, még az is jobb, mint az üres oldal. Mi legyen hátul? Megoldás a tartalom 3. pontjában.
      2. Rajta van a logó, cím, – hiányzik a termékfotó, emberek
      A szórólapok többségén nem volt emberi arc (pedig már mindenkinek van legalább egy fotós ismerőse)… Főleg ezt a borászatoknál, pálinkafőzdéknél hiányoltam. Továbbá a probléma alapból az, hogy bár eladni akarnak a szórólappal, valójában csak logó van rajta, cím, weboldal elérése, semmi olyan, amivel meggyőzné a vásárlót, vagy felkeltené a figyelmét.
      3. Mi legyen a hátoldalán, mi legyen még a szórólapon?
      Itt jön a lényeg, ami mindkét fenti ponthoz kapcsolódik.
      A célközönségnek kell, hogy szóljon a szórólap. Legyen rajta természetesen a termék, valahol a logód is. De a lényeg az eladás. Emberi arc legyen rajta, még jobb akkor, ha a termékedet használja/fogyasztja közben.
      Mi legyen rajta még?
    • rövid tippek a termékedhez kapcsolódóan
      Pl. a Tapolca Expon egy kézműves csoki boltnak volt üres a szórólapjának a hátulja.
      Azt az ötletet adtam neki, hogy írja rá, hogy milyen alkalomra veheted meg.
      – szülinapra / névnapra
      – évfordulóra
      – nassolni
      – ajándékcsomagba
      – csakúgy
      ….
    • legnépszerűbb termékek (tudod, ezt már említettem a “Mi legyen a weboldalamon” című cikkben).
    • vevővélemények
    • érdekességek
    • célcsoportot érintő rövid történet
    • infografika (pl. vásárlás menete…), vagy pl. kézműves csokibolt esetén a csoki készítésének infografikája, vagy az, hogy kerül a műhelybe….
  • Expo
    Ha szeretnéd, hogy az iparágadban elismerjenek, és felfigyeljenek rád, akkor igenis meg kell jelenned a szektorodhoz tartozó expon, kiállításon. Erről írtam az “5 “régi” marketingcsatorna, amit újra érdemes használni!” című cikkben. Itt még fontosabb az első benyomás, aminek egyik legfontosabb eleme az egységes színvilág, a megkülönböztetés lehetősége.
  • Rollup, molinó
    Elengedhetetlen kelléke az expóknak, kiállításoknak, vagy saját eseményeidnek.
    Fontos! Használj rajta piktogramokat, ha tudsz, hogy messziről lássák, mivel is foglalkozol. Legyenek rajta röviden, tömören feltüntetve a szolgáltatásaid.
  • Leporelló: Adj át több információt a cégedről! Erre jó megoldás a leporelló. Ne az legyen rajta, hogy mióta működik a céged, kik vagytok… A többoldalúságnak köszönhetően minden oldal külön-külön célzottan vezeti az olvasó figyelmét.
    Hanem legyen rajta:

    • Miért titeket válasszon?
    • Írj le valamilyen problémát, amit megold a terméked/szolgáltatásod
    • Milyen módon juthat hozzá a termékedhez, szolgáltatásodhoz?
    • Esettanulmányt is tehetsz bele.
  • Névjegykártya
    Ezt nem részletezem, mivel rengeteg cikket olvashatsz névjegykártyáról a Minneren. Néhány ízelítő:

  • Plakát

A cikksorozat a 2017. március 29. Minner Olvasói találkozón elhangzott “Brandépítés” előadás “kivonata”, melyet közösen a Névjegykirály.hu -val szerveztem.
1. rész: Az alapok – #brand #márka #hogyan
2. rész: Offline, nyomtatott, print – #brand #márka #hogyan
3. rész:  Online marketing
+1: Márkaépítés: Erre az 5 dologra figyelj, hogy ütős márkád legyen

A cikk megjelenését a Névjegykirály.hu támogatja. Készíttesd el velük névjegykártyádat, szórólapodat, offline megjelenésed! Kattints ide!

nevjegykiraly_promo_02

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!