Mi a te ajánlatod most? Kérdezné a vevőd, ügyfeled, vagy kutatja a weboldaladon. A válasz, amit talál: Az XY termék, XXY szolgáltatás. És már lép is tovább, mert úgy érzi, te csak rásózol valamit. Itt ezen a ponton jön elő az ajánlat. Olvasd el figyelmesen a cikket, mert lehet még nem alkalmaztad, kicsit idegen is lesz számodra ez a megközelítés, de nem baj. Pont azért vagy itt, hogy kapj más nézőpontot, új ihletet és persze megoldásokat az üzleti problémáidra.
A Minner Cégfejlesztési cikksorozatának egyik tartalmát olvasod most. A sorozat célja, kiválassz egy cégfejlesztési ötletet és azt megvalósítsd. Ehhez részletes cégfejlesztő útmutatót kapsz a cikkekben. Ez itt 100% gyakorlat, példákkal. A Minner vállalkozásfejlesztési ötletei egy-egy fontos cégterületre összpontosítanak, és kézzelfogható megoldásokat kínálnak. Nézz vissza gyakran, mert folyamatosan újabb és újabb ötletekkel (és megvalósítási lépésekkel) rukkolunk elő! Az ötletek külön kategóriát is kaptak a főmenüben.
19. Cégfejlesztési ötlet: Ajánlat – Ne a termékedet, szolgáltatásodat add el, hanem az ajánlatot!
A vásárlók nem csak azt nézik, hogy mit árulsz, hanem hogy milyen ajánlatot teszel eléjük. Lehet bármilyen jó a terméked vagy szolgáltatásod, ha az ajánlatod unalmas, sablonos vagy nehezen értelmezhető, nem fogják kérni. De ha jól csomagolod, kiegészíted, megerősíted, akkor ellenállhatatlan lesz.
Ebben a cégfejlesztési ötletben azon dolgozunk, hogy a meglévő termékedet vagy szolgáltatásodat ajánlattá alakítsuk, olyanná, amire rábök a vásárló: „Ez megéri! Ezt választom!”. Nem kell új terméket fejleszteni, csak máshogy tálalni – az eredmény pedig: több konverzió, több visszatérő vásárló, jobb marketinghatékonyság.
Fejlesztenünk kell:
- az értékajánlatot (mit, hogyan, miért kap a vevő),
- a vásárlás körülményeit (csomagolás, garancia, extra szolgáltatások),
- és a szövegezést, hogy a vevő érezze: ez neki szól.
#kutatás: A vásárlói döntések 95%-a tudat alatt történik, mondja Gerald Zaltman a Harvard Egyetem professzora a kutatása alapján. Ezt azt is jelenti, hogy a termékre ritkábban emlékszik vissza a fogyasztó, sőt nem azt figyeli igazán, hanem az ajánlatot, a körítést, a kommunikációt.
Valami pluszt bele kell vinnünk tehát a marketingbe, amelynek egyik eleme az ajánlat (még van pl. a kommunikáció, de azt másik Cégfejlesztési ötletben néztük meg).
Milyen helyzetekben van szükség tehát ajánlatokban gondolkodni?
- Ha a terméked nem egyedi, és sok hasonló van a piacon
- Ha drágább vagy, mint a versenytársak
- Ha új terméket vezetsz be, és edukálni kell a piacot
- Ha szezonálisan visszaesik a forgalmad
Mi az ajánlat? Nem egyenlő a termékkel.
- Ajánlat = a termék + mit kap még + hogyan kapja + milyen előnyökkel jár + milyen gyorsan + milyen kockázat nélkül.
- Az ajánlat az, amivel eladunk.
Lehet, hogy most is csak egy terméket, szolgáltatást árulsz és nem ajánlatot?
Változtassunk ezen! Lehet ez másképp! Mutatom hogyan – Minner Előny előfizetőként már konkrét példákat, lépéseket és ajánlat sablonokat is kapsz, amivel holnapra átalakítod a fő terméked ajánlattá, vagy bevezethetsz külön ajánlatokat.
Most, hogy érted a gondolkodásmódot, mutatom, hogyan tudsz te is ütős ajánlatot csinálni a saját termékedből vagy szolgáltatásodból.
Még nem tiszta, hogy lesz neked ajánlatod? Készültem olyan cégekre is megoldásokkal, akiknél nehéz így ajánlatot létrehozni. Van megoldás mindig, csak agyalni kell rajta (megoldást is kapsz!)
A cikkben szó lesz:
- Hogyan tudod átkattintani a fogyasztó fejében, hogy ne a termékre gondoljon, hanem hass a tudatalattijára is? Ahogy azt a fenti kutatásban is olvashattad? Így készítsd az ajánlatod.
- Példa ajánlatokat mutatunk.
- Azok számára is készülünk megoldásokkal, akik azt mondják most: „Nem, ez nálunk nem működhet, nem tudunk ajánlatot készíteni.”
- Cselekvési tervet, hogy már holnap alkalmazni tudd. Ahogyan ezt a többi Cégfejlesztési ötletnél is kapod.
Hogy szeretnéd megvalósítani ezt a Cégfejlesztési ötletet?
Felveszed a Minnert tanácsadóként, hogy közvetlen szakmai segítséget kapj. Az üzleti tanácsadás díja 119 000 Ft. Részletek a Tanácsadás gombra kattintva
Önkiszolgáló módban a leírás alapján csatlakozva a Minner Előny előfizetéshez.
Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáféréssel a Cégfejlesztési ötletekhez, letölthető útmutatókhoz és további szakmai anyagokhoz.
A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz!
(Itt a FB, Google login is)
Kapcsolódó Cégfejlesztési ötletek
- Cégfejlesztési ötlet 18.: Sales csapat fejlesztése, leadgenerálás, hideghívás
- Cégfejlesztési ötlet 15.: Weboldal stratégia, weboldal marketing
- Cégfejlesztési ötlet 10.: Marketing terv készítés. Marketing stratégia, kommunikációs terv
Fotó: Canva
Forrás: Geralt Zaltman Harvard Egyetem / INC