Cégfejlesztési ötlet 25.: Napi káoszból heti rendszer. Munkaszervezés Minner-módra

Dátum

Megosztás

A céges munkaszervezés nemcsak álom! A céged teljesítménye dupla akkora is lehetne! A legtöbb cégnél a munkavállalóra fizetjük ki a legnagyobb költséget, mégis az ezzel kapcsolatos teendők, munkaszervezés kerül háttérbe. Mi történik? A vállakozó, cégvezető inkább megcsinálja a munkavállaló helyett a feladatot, vagy sok a csúszás a projekteknél, és mintha a cégben folyamatos lenne a tűzoltás. És mi a helyzet a hirtelen felbukkanó feladatokkal, problémákkal? Hogy lehet így tervezni a cégben? Csúszik minden. Erre is találunk megoldást! Ettől még nem kell szívrohamot kapni sem az alkalmazottaknak, sem neked, lesz elég rugalmasság a munkaidőben, működésben.

Nem hagyjuk, hogy a hirtelen jött feladatok szétszedjék a fókuszt.

A Minner Cégfejlesztési cikksorozatát olvasod most! A sorozat célja, hogy megértsd és megvalósítsd a kiválasztott cégfejlesztési ötleteket. Ehhez részletes útmutatót kapsz a cikkekben. Mi a 100% gyakorlatban hiszünk! A Minner vállalkozásfejlesztési ötletei egy-egy fontos cégterületre összpontosítanak, és kézzelfogható megoldásokat kínálnak. Nézz vissza gyakran, mert folyamatosan újabb és újabb ötletekkel (és megvalósítási lépésekkel) rukkolunk elő! Az ötletek külön kategóriát is kaptak a főmenüben.

25. Cégfejlesztési ötlet: Céges munkaszervezés – Osszuk be mindenki idejét

Hatékonyság. Mindenhol ezt harsogják, de használható módszertanról senki nem beszél, vagy csak ködösítenek. A célunk ennél az ötletnél az, hogy a napi/heti működés legyen sokkal tervezettebb, sőt legyünk felkészülve a hirtelen jött feladatokra is. Őrült ötlet igaz? Ha tudjuk, hogy vannak ilyen ad-hoc feladatok, akkor lényegében ezeket is állandósítva be lehet tervezni. Igaz? Na, de nem állunk meg itt! A tűzoltás egyik következménye, hogy soha nem tudunk belevágni egyéb projektekbe, vagy éppen befejezni azokat. Ne sodródjunk az árral, építsünk gátat! Néhány cégfejlesztési projekt ötlet:

Idehoznám egy korábbi cikkben már említett kutatást:

#kutatás: A Gallup friss felmérése alapján a munkavállalók 40%-a nem érti, hogy mit várnak el a munkahelyen. Bemegy reggel és nem találja meg a munkát, mert nem kapja meg a kereteket, szabályokat, nem tudja mitől fog ő jól teljesíteni. Nem, nem várhatod el, hogy ő ezen agyaljon. Miért? Nem az ő cége, nem az ő vállalkozása. Itt jövünk mi, megmutatjuk hogyan tudod elérni, hogy mégis rendesen „felvegye” a munkát és a teljesítményük a kívánt mértékű legyen.

És két másikat, ami itt fontos!

A Wellingtone tanácsadócég felmérése alapján a cégek 54%-a nem tudja teljesíteni a kitűzött célokat, KPI-okat, mert Excel vagy papír alapon, vagy fejben (!!!) vezeti napi teendőit, projektjeit. A Project Management Institute felmérése alapján azok a cégek, akik NEM tudatosan kezelik a fejlesztéseket, ott a projektek 2/3-a meghiúsul.

A legtöbb esetben a projektek nincsenek jól követve. Én már csak tudom, nemrég én is belefuttam ilyen hibába, hiába vannak a kisujjamban a projektmenedzsment módszertanok, egy valami hiányzott. Erről is lesz szó még a cikkben!

Hol is állunk most a szervezetfejlesztésben, ha a Cégfejlesztési cikksorozatot nézzük?

És most egy heti működést modellezünk le úgy, hogy mindenre is gondolunk, még a hirtelen felmerülő feladatokra, problémákra is.

A cikk további részében példaként hozok egy olyan szituációt, hogy: jelenleg tűzoltásban vagy, heti 2 órád van csak a Facebook marketinged megújítására. Mit csinálj úgy, hogy 4 hét múlva már kimagasló eredményeket látsz! Mindezt tűzoltás közben?! És még tovább mélyítjük, hogy ezt máshol hogy tudod használni, továbbá az említett hírtelen jött feladatokra is találunk megoldást.

Oldd fel a Minner Előny tartalmait, csatlakozz tagként!

Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáféréssel a Cégfejlesztési ötletekhez, letölthető útmutatókhoz és további szakmai anyagokhoz.
A tagság díja: 7900 Ft/hó

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz!
(Itt a FB, Google login is)

Kapcsolódó Cégfejlesztési ötletek:

Fotó: Canva

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!