Reneszánszát éli az e-mail marketing. Elmúlt száz üzleti tanácsadáson több mint felében szó volt az e-mail marketingről, hírlevelezésről. Az organikus marketinget (hírfolyam posztolás) a változó algoritmusok megnehezítik, a videózás költsége magas, a közösségi média és Google hirdetési árak szintén egekben. A választások most majd szintén fel fogják tolni az árakat, ezért is sokan az e-mail marketing felé kacsintgatnak. Ha már sokat fizetünk egy emberért, akkor tereljük be őket egy olyan rendszerbe, amit uralni tudunk, vagyis az e-mail marketingbe. Nem beszélve arról, hogy igazán kreatívan lehet a listánk egy-egy kis csoportját is úgy megszólítani, amit máshogy nem tudnánk (Rég láttunk – 30 napja nem vásároltál e-mail!
A Minner Cégfejlesztési cikksorozatában vagy most! A sorozat célja, hogy megértsd és megvalósítsd a kiválasztott cégfejlesztési ötleteket. Ehhez részletes útmutatót kapsz a cikkekben. Mi a 100% gyakorlatban hiszünk! A Minner vállalkozásfejlesztési ötletei egy-egy fontos cégterületre összpontosítanak, és kézzelfogható megoldásokat kínálnak. Nézz vissza gyakran, mert folyamatosan újabb és újabb ötletekkel (és megvalósítási lépésekkel) rukkolunk elő! Az ötletek külön kategóriát is kaptak a főmenüben.
26. Cégfejlesztési ötlet: E-mail marketing stratégia
A célunk egy olyan e-mail marketing stratégia létrehozása, ami folyamatosan, automatán is ontja magából napi szinten az e-maileket. Ezzel hajtva felfelé a fogalmat. Ne aggódj, olyan emberek kapják meg az e-mailt, akiknek pont az az üzenet kell, vagy nem érzi tolakodónak. A feladat az is, hogy alternatív megoldást találjunk a közösségi média alacsony eléréseire, továbbá lényegében a hírlevél egy remarketing lehetőség is, ahol újra elérjük az embereket, sőt még erős szegmentáció révén is.
A bevétel 30%-a lehet e-mail marketingből?
7,5 millió forint extra forgalom, csak mert kipróbáltad az, amit a Minner mondott?! Vajon miről maradhattál le eddig, mert nem léptél?
Péter ügyfelünk a hírleveles anyagunk után döntötte el, hogy azonnal megcsinálja, amit mondtunk. Alig egy hét alatt a különböző szegmentált listáira nagyobb mennyiségű leveleket kezdett kampányszerűen kiküldeni. Ő is úgy gondolta, hogy az emberek nem olvasnak e-mailt. Gondolta nincs veszíteni valója. Bejött neki, ahogy az alábbi képen is látod.

„Én nem tudok elérni csilliárd feliratkozót”
Nem is kell! Van olyan ügyfelünk, aki 2300 feliratkozó mellett csak hírlevélből havonta 1,6 millió forint forgalmat generál. Nem, nem ez az egész forgalma, de valljuk be eléggé hiányozna neki az a havi +1,6 millió Ft.
Csak néhány példa ügyfelektől, partnerektől:
- Mini kampány: 8000 embernek ment ki a levél, olyanoknak, akik már vásároltak, de mostanában nem. 2,2 millió forint forgalom, 3 levél került kiküldésre, csütörtök, péntek, vasárnap.
- Felugró pop-upból jönnek a feliratkozók 10%-kuponra. Egy hónap alatt 3 millió forint forgalom. 1900 fő kapta meg a leveleket (3-3 levél minden feliratkozó)
- 3 hónap alatt egy automatizmusban edukatív e-mail 1600 főnek ment ki a levél (folyamatosan), 340 000 forint forgalmat hozott. Nincs kedvezmény, csak hasznos e-mail.
A Cégfejlesztési ötletekben már volt téma az e-mail marketing, ahol főként az ügyfélélményre koncentráltunk és a vevőkkel, vásárláshoz kapcsolatos e-mailekről volt szó. Cégfejlesztési ötlet 8.: E-mail marketinggel növelni az ügyfélélményt és a forgalmat
A spambe kerülés ellen is van cikkünk: Hírlevél kézbesítési csekklista: 8 dolog, amivel javíthatod a hírleveleid megnyitási arányát
Most tovább megyünk és a vevőszerzésen, vásárlás ösztönzésen van a fókusz. Lesz ötleted, terved, stratégiád az e-mail marketinghez.
Figyelem! Ez nem vásárolt e-mail listához kapcsolódó stratégia! Az e-mail listádra te magad fogsz terelni feliratkozókat. Ebben is segítünk, hogyan építsd fel ezt a stratégiát.
Fontos! A te cégednek is lehet e-mail marketingje! Odafigyeltünk, hogy mindenki számára használható legyen így van példa akkor is, ha te B2B piaci szereplő vagy és más módon szelektálod a feliratkozókat, vagy nálad más a lead szerzés és hosszabb a sales ciklus. Természetesen webshopok könnyedén be tudják építeni, hiszen nagy számban van vásárlójuk, de akár fizikai boltod is van, akkor is hasznosítani tudod.
A cikkben, a Minner Előny tagok számára elérhető útmutatóban ezekről lesz szó: A cél, hogy tudd mit kell átbeszélned egy e-mail marketing projekt esetében, mire figyelj, mit kell csinálni.
- Listaépítés – olyan ötleteket kapsz, ami azonnal fel fog villanyozni. Nem, nem fogjuk zavarni az embereket!
- Automatizmusok kialakítása – ennek minden olyan kreatív változata, amin biztosan le fogsz döbbenni!
- E-mail, szövegezés, kiküldési ökölszabályok
- A feladat a következő: Te vagy egy munkatársad, vagy közösen, vagy a marketingesed végigmentek a Cégfejlesztési ötlet útmutatóján és összeállítjátok ez alapján a stratégiát, sőt már ötleteket is kaptok az anyagban. És indulhat is a megvalósítás a leírások alapján.
Hogy szeretnéd megvalósítani ezt a Cégfejlesztési ötletet?
Felveszed a Minnert tanácsadóként, hogy közvetlen szakmai segítséget kapj. Az üzleti tanácsadás díja 119 000 Ft. Részletek a Tanácsadás gombra kattintva
Önkiszolgáló módban a leírás alapján csatlakozva a Minner Előny előfizetéshez.
Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáféréssel a Cégfejlesztési ötletekhez, letölthető útmutatókhoz és további szakmai anyagokhoz.
A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz!
(Itt a FB, Google login is)
Kapcsolódó Cégfejlesztési ötletek:
- Cégfejlesztési ötlet 8.: E-mail marketinggel növelni az ügyfélélményt és a forgalmat
- Cégfejlesztési ötlet 10.: Marketing terv készítés. Marketing stratégia, kommunikációs terv
Fotó: Canva