Dancsó Péter saját termékeket dobott piacra. Rendesen beletaposott ebbe a trendbe

Dátum

Megosztás

Dancsó Péter tavaly év végén dobott piacra egy sajátmárkás pulóvert (hoodie-t) és egy órát a Hypernova márkanév alatt. Zsozeatya már korábban piacra dobta Nber energiaitalát, és most Radics Peti jelent meg a piacon a saját sörével. Nos ez a Minner 2021-es üzleti ötletei közül az egyik pontosan beletalált ebbe a piacba (nemcsak viccből kutatjuk ezeket). Méghozzá abba, hogy te lehetnél egy-egy ilyen márkának a menedzsere, háttérüzemeltetője, akár bérgyártója…. , és hogy maga a piac nőni fog. Bár már idén a 2023-as üzleti ötletek is kijöttek, én azért is nyúlnék ehhez vissza, mert főleg Dancsó igazán inspirálni fogja a többi influencert celebet, egyéb híres embert, hogy ők is alkossanak valamit, egy saját terméket, szolgáltatást. Ez pedig jó lehet a háttérpiacnak, vagyis amire az említett 2021-es üzleti ötlet épül. A trend most lép az exponenciális növekvő szakaszba. Miért, hogyan lehet kiaknázni? Erről lesz most szó.

Új üzleti modell, bevételi forrás a celebeknél, influencereknél

Van itt minden. Bérgyártás, webshop üzemeltetés, sajátmárkás termék. Sok minden piac találkozik egyszerre. Már az a téma is érdekes, hogy sajátmárkás termékeket dobnak piacra például a Youtuberek, és itt első körbe nézve Dancsó Pétert.

Eddig a bevételi forrása szponzorációkból és videós tanácsadásból (Special Effect Media), ahogy az a legtöbb Youtube-ernek. Itt lehetett Youtube platform bevétel, a videók közt bejövő hirdetésekből, hiszen megtekintése volt bőven, egészen pontosan 511 millió megtekintésnél jár. És persze ott vannak a videók szponzorációja, amiért most már 1-1,5 millió forintot is el tud kérni videónként.

És jött 2022 december, amikor is először egy pulóvert mutatott be a Hypernova márkanév alatt, ami az ő saját brandje lett. Jó választás, hogy akár külön is tudja vinni a márkát. Ez jó neki is, mert kereskedelembe, főleg akkor, ha “saját lábán is megáll a márka”, sokkal nagyobbat tud skálázni, mint szponzorációban. Utóbbinál van egy tartalommennyiség, amit ki tud tenni, és azért nézettség is felülről korlátos (főleg magyar nyelven).

Majd bemutatta a Hypernova márkához tartozó órát is, amit az Evolvens magyar óramárkával közös kollaborációs terméke. Ahogyan az űr tematika köré felhúzva hívják: jövőnavigátor.

Az óra ára 150-180 000 forint közötti ársávban mozog, ami egyébként magyar gyártású, készítésű órát nézve jól árazott termék. evolvens.com/evolvens-hypernova/

A pulóver (hoodie) 49 000 forint. Fontos megemlíteni, hogy valóban nem csak egy “feliratozott” pólóról van szó, hanem egészen kreatív pulóvert terveztek, ezt láthatod a fenti videóban is. hypernova-space.com/

Hogy jön ide a Dancsó effektus? Vagy miért emeli ki a Minner?

Nos biztosan az járhat a fejedbe, hogy miért is készül el ez a cikk. Nos Dancsó termékének piacra dobása elég sok helyen hullámokat kavart, és beletapos ennek a sajátmárkás celeb termékek gázpedáljába. Egyrészt a mi üzleti csoportunkba is bekerült, én is ott figyeltem fel rá, másrészt sokszor a piaci szereplők egymást “másolják” (majmolják) és bizony itt is felüti a fejét. Már vaskosan benne vagyunk a trendbe egyébként is, lásd Nber energiaital (Zsozéatya – nem baj, ha nem ismered, én se fogyasztom még csak a termékeit sem).

Mi ez a trend és mit kezdj vele te?

Nos már 2021-ben a szokásos éves üzleti ötlet cikkünkben felhívtuk figyelmeteket arra a trendre, hogy itthon is elkezdenek gombamód kinőni a földből a celebek, influencerek sajátmárkás termékeik.

Bemásolom a 2021-es üzleti ötletet most ide, ne kelljen átkattintanod, illetve kicsit frissítettem a szöveget.

2021-es 1. üzleti ötlet: Celebek, influencerek, Youtube-erek, híres emberek webshopját, vállalkozását üzemeltető cég, vállalkozás 

Érdekes trendre lettünk figyelmesek 2020 utolsó negyedévében. A celebek, híres emberek, influencerek úgy indítanak be egy vállalkozást, hogy az üzemeltetést kiszervezik. Ezt nem véletlen teszik, hiszen a szponzorok mennyisége egy idő után elér egy korlátot a csatornáikon (Youtube, Instagram, Facebook) és rájönnek, a sajátból is nagy pénzt szerezhetnek.

#példa: Erre egy jó példa Darai Andrea (Kasza Tibor felesége) webshopja a Mankershop, amit változóan vagy a Dora Natura webshop tulajdonosa, a Dora Natura Kft. üzemeltet vagy éppen most a LifeT!LT Food Kft. (a cikk megírásakor változott), sőt azóta az említett üzemeltetőket felváltotta Kaszáék cége. De a bérgyártó például azonos volt, aki a Dora Natura vagy Lifetilt termékeit is készítette.

#példa: Így 2023-ban már írhatjuk Dancsó Péter által piacra dobott Hypernova termékeket. Ahol kiemelném az Evolvens kollaborációt, ami a magyar óramárkának is egy nagy dobás.

Nos hasonló területen (belsős információ) lesz most például egy celebnek ruhakollekciója, amit természetesen csak részben az adott celeb tervez, csak a nevét adja, de akar hozzá shopot is. Az értékesítést, gyártást, üzemeltetést, mindent egy cég végez (majd a tiéd). A marketing pedig legtöbbször a többségében “netcelebek” dolga. 

Az ötlet tehát itt az, hogy mi vagyunk az üzemeltető cég, vagy akár bérgyártó. Legtöbbször kereskedelembe vágnak bele, de itt fontos tudni, hogy a profitlehetőség elég magas benne, hiszen az árakon van egy kis celebfelár. Megállapodás lehet az árrés egy része, kicsit affiliate partnerprogramhoz hasonlóan, de a celebnek biztosabb hátteret ad, hogy a weboldal az ő kezében van. Másik megoldás: közös cég alapítása vele. Ajánlom gyártó cégeknek, működő webshoppal rendelkező cégeknek, kereskedőknek. Lehet itt persze tágabban is gondolkodni, akár elővenni a bérgyártást is, lehet krémek, táplálékkiegészítők, müzli, ruha, cipő, csokoládé, ital (pl. vitaminvíz)…

A saját csatornájuk nem lesz elég. Érdekes lehet marketingügynökségeknek, marketingeseknek is megfogni ezt a piacot, mert a celebeknek, influencereknek a csatornájuk közönsége kevés lesz, hogy igazán fel tudjanak mutatni eladási számokat. Tehát nekik is kell a “rendes” marketing, sőt saját terméket nehezebb lesz eladniuk, mintha szponzorét reklámozzák.

Van másik trend, amit megfoghatok? Mi előre szólunk!

Képzeld el, hogy ezen kívül évente 7-8 ilyen trendet bemutatunk, és ezeket nem viccből írjuk, kutatunk. Mondhatni, amikor az van benned, ejj erről lemaradtam, szólhatott volna valaki előre, akkor gondolj a Minnerre! Ahogy láthatod az a jó bennük, hogy még 2-3, sőt 4 év múlva is aktuálisak, mert mi már a csírájában elkapjuk!

Az elmúlt évek üzleti ötletei:

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Cápák között 5. évad 5. rész: A szendvics nem jó biznisz? De a táska workshop igen?

Hiába nyered meg a Konyhafőnököt, ettől a befektetőknél nem indulsz nagyobb előnnyel, sőt lehet nagyobbak is az elvárásaik? A műsorban szendvics üzlettel jött a...

A vevőszerző Facebook hirdetések 5 kötelező eleme

Te is szeretnél olyan Facebook hirdetéseket indítani, amik pénz égetése helyett bevételt, és ami még fontosabb profitot termelnek? Ez sajnos nem olyan egyszerű, hogy...

Meki reklám, amiben nem szerepel hamburger – Hírszemle #38

Az emberek pont azért beszélnek a McDonald's reklámjáról, mert hiányzik belőle a hamburger, vagy éppen a Mekis színek. Ez kreatív marketing! Közben egy másik...

Marketing stratégiák, szemléletek röviden, összegyűjtve

Mikor a listát készítettem jöttem rá én is, hogy mennyi lehetőség van előttünk, hogy igazán csúcsra vigyük a marketingünket. Csak válogatni kell! Most a...

Itt az év legkevésbé produktív időszaka. Szerezz most előnyt a konkurenciával szemben!

Új év új lehetőségek! Bár kicsit lassan készült el ez a cikk, megérkezett 2023 és bízunk benne hatalmas lendülettel álltál neki a munkának az...

Cápák között 5. évad 4. rész: Import vállalkozás, mese biznisz, diák kuponozás

Hoppá hoppá! Mennyi pénz, mindenki kedves volt, nagy dráma nem volt. Ez jó adás! És megint a Tiktok, megint egy projekt, ami a Tiktok...

5 másodperces trükk, amivel több követőt szerezhetsz TikTokon [esettanulmány]

Van gyakorlati haszna a cselekvésre ösztönzésnek, CTA-nak a TikTok videókban? - kérdezte tőlem Milán az őszi tiktokos Minner eseményen, és ezzel elültette a bogarat...

Interjú a ChatGPT-vel. Mire használjuk a cégben az Ai-t? Aggódnunk kell? – podcast

Azon gondolkodtam, hogy miként tudom legjobban bemutatni a ChatGPT-t. És közben, ahogy a Minnertől megszokhattad, inspiráljalak is. Így erre a videós, podcastos interjúváltozatra esett...