Dancsó Péter tavaly év végén dobott piacra egy sajátmárkás pulóvert (hoodie-t) és egy órát a Hypernova márkanév alatt. Zsozeatya már korábban piacra dobta Nber energiaitalát, és most Radics Peti jelent meg a piacon a saját sörével. Nos ez a Minner 2021-es üzleti ötletei közül az egyik pontosan beletalált ebbe a piacba (nemcsak viccből kutatjuk ezeket). Méghozzá abba, hogy te lehetnél egy-egy ilyen márkának a menedzsere, háttérüzemeltetője, akár bérgyártója…. , és hogy maga a piac nőni fog. Bár már idén a 2023-as üzleti ötletek is kijöttek, én azért is nyúlnék ehhez vissza, mert főleg Dancsó igazán inspirálni fogja a többi influencert celebet, egyéb híres embert, hogy ők is alkossanak valamit, egy saját terméket, szolgáltatást. Ez pedig jó lehet a háttérpiacnak, vagyis amire az említett 2021-es üzleti ötlet épül. A trend most lép az exponenciális növekvő szakaszba. Miért, hogyan lehet kiaknázni? Erről lesz most szó.
Új üzleti modell, bevételi forrás a celebeknél, influencereknél
Van itt minden. Bérgyártás, webshop üzemeltetés, sajátmárkás termék. Sok minden piac találkozik egyszerre. Már az a téma is érdekes, hogy sajátmárkás termékeket dobnak piacra például a Youtuberek, és itt első körbe nézve Dancsó Pétert.
Eddig a bevételi forrása szponzorációkból és videós tanácsadásból (Special Effect Media), ahogy az a legtöbb Youtube-ernek. Itt lehetett Youtube platform bevétel, a videók közt bejövő hirdetésekből, hiszen megtekintése volt bőven, egészen pontosan 511 millió megtekintésnél jár. És persze ott vannak a videók szponzorációja, amiért most már 1-1,5 millió forintot is el tud kérni videónként.
És jött 2022 december, amikor is először egy pulóvert mutatott be a Hypernova márkanév alatt, ami az ő saját brandje lett. Jó választás, hogy akár külön is tudja vinni a márkát. Ez jó neki is, mert kereskedelembe, főleg akkor, ha „saját lábán is megáll a márka”, sokkal nagyobbat tud skálázni, mint szponzorációban. Utóbbinál van egy tartalommennyiség, amit ki tud tenni, és azért nézettség is felülről korlátos (főleg magyar nyelven).
Majd bemutatta a Hypernova márkához tartozó órát is, amit az Evolvens magyar óramárkával közös kollaborációs terméke. Ahogyan az űr tematika köré felhúzva hívják: jövőnavigátor.
Az óra ára 150-180 000 forint közötti ársávban mozog, ami egyébként magyar gyártású, készítésű órát nézve jól árazott termék. evolvens.com/evolvens-hypernova/
A pulóver (hoodie) 49 000 forint. Fontos megemlíteni, hogy valóban nem csak egy „feliratozott” pólóról van szó, hanem egészen kreatív pulóvert terveztek, ezt láthatod a fenti videóban is. hypernova-space.com/
Hogy jön ide a Dancsó effektus? Vagy miért emeli ki a Minner?
Nos biztosan az járhat a fejedbe, hogy miért is készül el ez a cikk. Nos Dancsó termékének piacra dobása elég sok helyen hullámokat kavart, és beletapos ennek a sajátmárkás celeb termékek gázpedáljába. Egyrészt a mi üzleti csoportunkba is bekerült, én is ott figyeltem fel rá, másrészt sokszor a piaci szereplők egymást „másolják” (majmolják) és bizony itt is felüti a fejét. Már vaskosan benne vagyunk a trendbe egyébként is, lásd Nber energiaital (Zsozéatya – nem baj, ha nem ismered, én se fogyasztom még csak a termékeit sem).
Mi ez a trend és mit kezdj vele te?
Nos már 2021-ben a szokásos éves üzleti ötlet cikkünkben felhívtuk figyelmeteket arra a trendre, hogy itthon is elkezdenek gombamód kinőni a földből a celebek, influencerek sajátmárkás termékeik.
Bemásolom a 2021-es üzleti ötletet most ide, ne kelljen átkattintanod, illetve kicsit frissítettem a szöveget.
2021-es 1. üzleti ötlet: Celebek, influencerek, Youtube-erek, híres emberek webshopját, vállalkozását üzemeltető cég, vállalkozás
Érdekes trendre lettünk figyelmesek 2020 utolsó negyedévében. A celebek, híres emberek, influencerek úgy indítanak be egy vállalkozást, hogy az üzemeltetést kiszervezik. Ezt nem véletlen teszik, hiszen a szponzorok mennyisége egy idő után elér egy korlátot a csatornáikon (Youtube, Instagram, Facebook) és rájönnek, a sajátból is nagy pénzt szerezhetnek.
#példa: Erre egy jó példa Darai Andrea (Kasza Tibor felesége) webshopja a Mankershop, amit változóan vagy a Dora Natura webshop tulajdonosa, a Dora Natura Kft. üzemeltet vagy éppen most a LifeT!LT Food Kft. (a cikk megírásakor változott), sőt azóta az említett üzemeltetőket felváltotta Kaszáék cége. De a bérgyártó például azonos volt, aki a Dora Natura vagy Lifetilt termékeit is készítette.
#példa: Így 2023-ban már írhatjuk Dancsó Péter által piacra dobott Hypernova termékeket. Ahol kiemelném az Evolvens kollaborációt, ami a magyar óramárkának is egy nagy dobás.
Nos hasonló területen (belsős információ) lesz most például egy celebnek ruhakollekciója, amit természetesen csak részben az adott celeb tervez, csak a nevét adja, de akar hozzá shopot is. Az értékesítést, gyártást, üzemeltetést, mindent egy cég végez (majd a tiéd). A marketing pedig legtöbbször a többségében „netcelebek” dolga.
Az ötlet tehát itt az, hogy mi vagyunk az üzemeltető cég, vagy akár bérgyártó. Legtöbbször kereskedelembe vágnak bele, de itt fontos tudni, hogy a profitlehetőség elég magas benne, hiszen az árakon van egy kis celebfelár. Megállapodás lehet az árrés egy része, kicsit affiliate partnerprogramhoz hasonlóan, de a celebnek biztosabb hátteret ad, hogy a weboldal az ő kezében van. Másik megoldás: közös cég alapítása vele. Ajánlom gyártó cégeknek, működő webshoppal rendelkező cégeknek, kereskedőknek. Lehet itt persze tágabban is gondolkodni, akár elővenni a bérgyártást is, lehet krémek, táplálékkiegészítők, müzli, ruha, cipő, csokoládé, ital (pl. vitaminvíz)…
A saját csatornájuk nem lesz elég. Érdekes lehet marketingügynökségeknek, marketingeseknek is megfogni ezt a piacot, mert a celebeknek, influencereknek a csatornájuk közönsége kevés lesz, hogy igazán fel tudjanak mutatni eladási számokat. Tehát nekik is kell a „rendes” marketing, sőt saját terméket nehezebb lesz eladniuk, mintha szponzorét reklámozzák.
Van másik trend, amit megfoghatok? Mi előre szólunk!
Képzeld el, hogy ezen kívül évente 7-8 ilyen trendet bemutatunk, és ezeket nem viccből írjuk, kutatunk. Mondhatni, amikor az van benned, ejj erről lemaradtam, szólhatott volna valaki előre, akkor gondolj a Minnerre! Ahogy láthatod az a jó bennük, hogy még 2-3, sőt 4 év múlva is aktuálisak, mert mi már a csírájában elkapjuk!
Az elmúlt évek üzleti ötletei: