Értékesíts ajándékkártyát! 20-30%-kal növelheti a forgalmad! + üzleti ötlet

Dátum

Megosztás

Igazi magas labda, amit le kell tudnod csapni! Az ajándékkártya bevezetése egy vállalkozásba igencsak gyorsan megtörténhet, és ünnepi időszak (de ezen kívüli is) alatt meg tudjuk emelni a forgalmunkat, miközben termékmozgás, szolgáltatás nyújtás még nem történt. Az online ajándékkártyák értékesítése pedig még egy offline boltnak is hozhat online forgalmat. Tudni kell, hogy a fizikai ajándékkártyák piaca csökken, ellenben az online ajándékkártyák forgalma, piaca évről-évre bővül. Lássuk is hogyan tudod beépíteni a cégedbe! Továbbá a végén még üzleti ötletet is adunk.

A Minner a Shoptet támogatásával még hasznosabb e-kereskedelmi cikkeket készít.

A covid hozta előtérbe az ajándékkártyákat, és annak is az online értékesítési formáját. Míg az offline értékesítési számok csökkennek, addig az online adatok kilőttek. 2021-ben óriási boom volt nemzetközi szinten a piacon. A National Retail Federation felmérése alapján csak 2021-ben 50%-kal nőtt az ajándékkártyák piaca – hazai adatok lejjebb.

A bővülés a pandémia idején nagy volt természetesen, de ez most elkezd stabilizálódni. A Reportlinker friss globális kutatása éves átlagos 8,3%-os bővülést jelez előre az ajándékkártya piacon, ami egyébként a hazai statisztikák is alátámasztanak. 2022-ben 10-12%-kal bővült Magyarországon az ajándékkártyák iránti fogyasztói kereslet.

Sok tényező közre játszik, természetesen egyrészt az, hogy gyorsan letudja a vásárló az ajándék vásárlást. Egyik legfontosabb talán, hogy nehéz már jó ajándékot kitalálni, így az ajándékozott maga döntheti el mit vesz. A cégeknek is előnyös ez, egyrészt 100%-ban nem költik el a vásárlók, előre beszedik a vásárlás összegét, de csak később van termékmozgás, szolgálatás mozgás, így minden tervezhetőbb.

Magyar statisztikák

A Google-ben az ünnepi időszak alatt (november-december) 95 000-en keresnek rá az ajándékkártya szóra. Ami azt jelenti, hogy ünnepi időszakbban napi 1583 -szor, ami már jól jelzi, hogy van rá kereslet, sőt akár más hirdetésben is kapóak lehetnek rá az emberek, például Facebook, vagy Instagram hirdetésben. Ahogy láthatod itt is nőtt 2022-ben az előző éves adathoz képest a keresések száma.

Webshopom van. Mit csináljak?

Nektek a legkönnyebb a helyzetetek, mert a legnépszerűbb webshop rendszerek képesek kezelni az ajándékkártyát (gift card), és van ilyen funkciójuk. Ha nincs akkor egy fokkal nehezebb a helyzet, de termékként is fel tudod vinni és hozzákapcsolsz egy egyedi kupont, amit levásárolhat a vásárló. Vagy összekészíti a rendelést és mintegy utalást beváltja. Ezt vezetned kell, de valljuk megéri egy plusz adminisztrációt. Például bevezetsz egy új fizetési módot, ami lekezeli ezt. Egyébként is érdemes guide-ot készíteni ajándékkártya beváltáshoz.;

Offline, helyi boltom van, vagy szolgáltató vagyok. Online értékesítenék ajándékkártyát. Mit tegyek?

Először is készülj fel, hogy kell legalább 3-4 nap mire ezt lezongorázod, sőt lehet be kell vonnod plusz szakit.

Ha nincs weboldalad, akkor ezt is át kell hidalni, de egyébként neked amire szükséged van az a rendelési űrlap, fizetési űrlap (ilyen szolgáltató a Formdealer). Lényegében amikor rákattint az ajándékkártya vásárlásra a vevő, akkor egy rendelési felületre lép át.

Lényegében olyan, mint egy webshop pénztár modul – anélkül, hogy az egész weboldal egy komplex webáruház lenne. Ezt látod az alábbi képen, tehát ha a vásárlás, rendelés gombra kattint a vevő, vagy akár egy linkre a közösségi média posztunkból akár egyből jöhet erre a rendelési felületre is (nem nevetni a példa termékeken, szolgáltatáson!, biztosan lenne kereslet rá a megfáradt vállalkozók célcsoportban).

Itt írtunk róla bővebben: Így adj el online, akkor is, ha nem vagy kereskedő! Azonnali bevétel online

Mit mondjak a könyvelőnek?

Fontos! Erről azért kérdezd meg könyvelődet, de ezt mi már lezongoráztuk saját cégen belül is.

Az ajándékkártya összegét egyéb, rövid lejáratú követelés soron tatjuk számon. Amennyiben vásárlás történik a kártyával, ajándékutalvánnyal innen egyenlíti ki és kerül át bevételi sorra. A saját ÁSZF-edben meghatározott elévülési időn túli dátum után pedig egyéb bevétel soron bevételként tarjuk számon.

Az áfát az utalvány értékesítésekor fel kell számítani, a beváltásakor már nem. A beváltáskor bizonylat készítési kötelezettség sincs. Ha úgy fizet a vevő, hogy X mennyiséget utalvánnyal, Y mennyiséget pénzzel (mert többért vásárol), akkor Y-ról kell bizonylatot kiállítani.

Na várjunk csak! Erre egy startup? Ajándékkártya gyűjtő oldal? Hm

Láthattad fent, hogy bár meg lehet oldani technikailag, de azért vannak / lehetnek elakadások a cégek részéről.

Ahol probléma van, ott egy üzleti lehetőség!

Csak egy kósza gondolat persze, azért ez több felmérést igényelne, de ugye akkor kell élni a lehetőséggel, amikor az épp ott van. Na, ezen elgondolkodok! De akkor már cégeknek ilyen beváltási rendszert is csinálni…

  • Volt is az egyik cikkben szó a Govalo cégről, akik szintén érzik ennek a piacnak a növekedését, mert pont azzal foglalkoznak, hogy a webshopoknak adnak olyan rendszert ami segíti levezényelni az ajándékkártya értékesítést, beváltást.
  • Most jutott eszembe, hogy a BónuszBrigád csődjénél valami hasonló ötletem támad. De erre is át lehet tenni, tehát adjuk a rendszert és közben össze is gyűjtjük az ajánlatokat és ha rajtunk keresztül veszik X pénzt kapunk a partnertől. Lásd cikk Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

Shoptet nemcsak a Minner cikkek támogatásával segít téged kiaknázni az e-kereskedelemben rejlő lehetőségeket, hanem digitális szolgáltatásai megkönnyítik e-kereskedői mindennapjaidat. Kattints ide és fedezd fel a lehetőségeket!

Ez jó volt Van még ilyen?

Forrás: https://www.morningbrew.comchainstoreage.com, reportlinker.com/

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!