A fogyasztók is várják ezt az időszakot, talán a kereskedők is, akik ilyenkor óriási is nyerhetnek, sőt akár piacot is szerezhetnek. Aztán ott vannak, akik nem akcióznak, nem is kötelező. Hozok olyan példát is, amivel úgy tudsz részt venni, hogy nem akcióval haknizol, hanem pont a bizalmat erősíted. Sőt lehet kommunikálnod, hogy: „hééé mi nem ülünk fel a black firday vonatra, de szeretnénk kedveskedni nektek”.
A Minner a Shoptet támogatásával még hasznosabb e-kereskedelmi cikkeket készít.
Érdekesség, miért is érik meg a giga akciók
Mielőtt belemennénk a részletekbe, hadd idézzek egy tavalyi igencsak átfogó cikket (Huhh tényleg jó cikkek vannak a Minneren, jó helyen vagy!):
Ebből a cikkből idézek most: Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?
NA, DE HOL A PROFIT?
Egyik legfőbb matek a volumen. Egyszerű eMag példa: éves árbevétele 90 milliárd forint, amelyből nem nehéz kiszámolni, hogy a 10 milliárd forintos Black Friday forgalom a 10%-a. 364 nap átlagosan 219 millió forint a forgalom. tételezzük fel, hogy 20%-os össz árrésel (ezt nem tudjuk, csak példa) és 1 nap 10 milliárd forint a kedvezmények miatt mindössze 7% árréssel. Tehát átlagos nap haszon 43 millió forint, Fekete Pénteken egy nap alatt pedig 700 millió forint (10 milliárd forint forgalom 7% árréssel). Érted már?
Stratégiai döntések, előnyök:
- Kiegészítő termékek iránt megnő a kereslet pl. kábelek – óriási az árrés értelemszerűen.
- Beragadt készleteket árusítanak ki cégek.
- Piacszerzés olcsóbb ilyenkor – nem ritka, hogy a cégek arra használják, hogy tudatos akcióval a jövő évi éves forgalmukat fogják meg ilyenkor, mert több szinttel lépnek előre a piacon.
- Listaépítés – ehhez persze tudatosság is kell
Kereskedőként a volumen szót jobban kell ismerned, és tudatosan használni. Ne várj azonos árrést nagyobb volumen mellett!
Black Friday kampány ötletek. Ide valami kreatív kell!
30 – 60 percenként új ajánlat
Ennek legnagyobb mestere a legutóbbi években az Amazon. 30-45% kedvezménnyel várja a vásárlókat. 30 percenként újabb és újabb ajánlatokkal áll elő. Ezzel eléri, hogy többször vissza nézzenek az emberek és mindig találjanak ott értékes ajánlatot és ezzel megoldja, hogy ne a kezdésnél tobzódjanak az emberek és elvegye a kedvüket, hanem többszörös impulzust használva, mondhatni a meglepetés erejével vissza-vissza hozza a vásárlási kedvét az embereknek, mintha csak egy casino-ban lennének. Lázban tartja őket!
Ajándék kedvezmény helyett?
Illik a karácsonyi témához is. Sőt, mondhatod azt, hogy nálad 100%-os kedvezmény van, mert ajándékot adsz. Persze itt neked kell kitalálnod, mi éri meg, és milyen csomagajánlathoz tudod ezt beletenni. Mi például így vettünk robot porszívót, ajándék járt mellé, ami szintén igazán értékes volt.
Vásárolj egyet és kapsz egyet ajándékba. Nem minden terméknél működik, de a nemzetközi piacon csak BOGO ajánlatnak hívott kedvezményt az emberek annyira szeretik, hogy 67%-uk valószínűleg ezt választaná más kedvezményeket összehasonlítva (kutatás itt).
Black Friday – vagy amit akarsz, amikor senki nem csinálja – 22:00-8:00 között
Igen tudom, van már black week, black days…. minden. Nos amit kevesen aknáznak ki, hogy 22:00 után is sokan szegeződnek a képernyő elé, ilyenkor a PPC hirdetésekben is könnyebb nyerni, kicsit olcsóbb is tud lenni a napi versenyhez képest, hiszen sok cég az optimalizálás miatt néha kikapcsolja ezt az időszakot.
Mondom ezt úgy, hogy bár nem black friday-ban, de sokszor megfogtam már ezt az időszakot. Nem láttad még? Nos lehet alszol, míg mások éppen akkor vásároltak és én akkor keresek pénzt. Jó is erre kelni!
30 napos elállás ajánlat
Az impulzus vásárlást erősítheted, ha adsz egy hosszabb 30 napos elállási ajánlatot a kötelező 14 naphoz képest. Tudom ezzel nagy kockázatot vállalsz, de gondolj bele, hogy pont a bizalmat erősíted ezzel. Vállalkozó vagy! Kockáztass!
Adj el ajándékkártyát, amiben már benne van a kedvezmény!
Például 12000 forintba kerülő ajándékkártya, de 15 000 forintot lehet levásárolni. Jó dealnek érzi a vevő is, mert ha átadja ez magasabb összeg. Jah itt nem az ajándékkártya tulajdonos nyer vele, hanem az ajándékozó. Egyébként is tudjuk, hogy nem szokták teljesen levásárolni az emberek.
Bump ajánlat
Egy igazi játékra hívod a vásárlókat. Azt mondod, hogy vásároljanak és közben kapnak óriási akciót, meglepetéseket! Tegyék kosárba a kívánt terméket és ott a pénztárnál, vagy egyéb helyen ugrik fel az akció. Így tudod megcsinálni. Kosárérték növelő megoldások webáruházaknak: Upsell, cross-sell és bump ajánlat
Játékosság
Bár már volt fent erről kis szösszenet. El lehet rejteni kedvezményeket az oldalon, mondhatni vadásszanak rá. Vagy vannak virtuális kaparós megoldások is, amit igénybe vehetsz. Vagy mondd el, hogy kattintson és a weboldalon egy idő után jön csak fel a kedvezmény. A popup szolgáltatók tudnak ilyet.
Vásároltál már nálunk? Nagyobb kedvezményt kapsz
Adj nagyobb kedvezményt a VIP vevőknek. Egyrészt küldd ki e-mailben, hirdesd hogy nálatok díjazzátok a hűséget. Ehhez jöhet még egy olyan, hogy: Nem vagy még vásárolónk? Ezt kell tenned a VIP kedvezményekért…”. Írd le, hogy vegyék meg adott terméket, majd várják e-mailben a … kedvezményt.
AI kedvezmény
„Húzd ki a kedvezményt az AI-nkból” felkiáltással indíts kampányt. Lehet olyan sales botot csinálni már, ami a ChatGPT -t használva nem megy ki a szerepéből. Garantáltan odaszegezed az embereket. Hasonlót anno a Bamba Marha csinál az AI Burger kampányában. Megoldáshoz olyan AI chat kell, mint a MyASKai.com , vagy ahhoz hasonló. AI helyzetjelentés cikk itt: AI helyzetjelentés. Ezt kell tudnod vállalkozóként az AI-ról. 2024-ben ez vár ránk
Nos igen! Mi élen járunk digitalizációban is és a kreatív ötletelésben is! Szerintem azért is, mert élvezzük ezt! Jó, hogy itt vagy! Köszönjük, hogy olvasol minket!
Kapcsolódó cikkek:
- Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?
- Kosárérték növelő megoldások webáruházaknak: Upsell, cross-sell és bump ajánlat
- Hogyan hozd ki a maximumot a saját raktárból. Üzemeltetési tippek az iLogistic vezetőjétől
A Shoptet nemcsak a Minner cikkek támogatásával segít téged kiaknázni az e-kereskedelemben rejlő lehetőségeket, hanem digitális szolgáltatásai megkönnyítik e-kereskedői mindennapjaidat. Kattints ide és fedezd fel a lehetőségeket!
Fotó: Envato License