Ezen a 4 dolgon változtass, javíts a cégedben és még jövedelmezőbb lesz

Sikeres vállalkozást szeretnél? Ezzel mindenki így van. Mik azok a fő tényezők, amiken ha változtatsz vagy javítasz, akkor még több profitod lehet? Olyan tényezőket gyűjtöttem össze, amik most 2018-ban fontosak lehetnek egy vállalkozás életében. Természetesen ha mélyebben belemegyünk, több mint 4 tényező van, de most koncentráljunk a lényegre.

1. Árazás

Tudtad, hogy a legtöbb vállalkozó belekényszerül az árversenybe? Mivel védhető ez ki, mivel tudsz kitűnni?

  • Alakíts ki olyan üzleti modellt, aminek köszönhetően összehasonlíthatatlan lesz a terméked más termékkel, vagyis megnehezíted az összehasonlítást. Hogyan alakíts ki más üzleti modellt? Tervezd újra, hogy mi a fő terméked, kiegészítő terméked, gondold át, lehet-e nagyobb vevőket bevonni, vagy éppen kicsiket, szűkítsd vagy bővítsd a célpiacodat… további ötletek a 4. pontban.
  • Mikor változtattál utoljára árat? – Ugye! Itt van a kutya elásva. Régen változtattál, igaz? Vagy éppen árversenyben vagy, amiatt nem tudsz. Erre megoldás, vissza a második pontra, ajánlatokat, csomagokat összeállítani. Sőt erre azt mondom, vedd meg ezt az árazás könyvet: Könyvajánló: Óriási Profittartalmú Árazási Stratégiák Vállalkozóknak – Dan S. Kennedy & Jason Marrs
  • Akciókkal bánj csínján!
  • Készíts ajánlatokat! (pl. VIP, időszakos…)

2. Marketing

Mindenféle részletes tipp helyett itt most a legfontosabb tippeket fogom adni!

  • Kezdj el brandet építeni!
    Ki tudsz tűnni a hazai cégek közül, amint elkezdesz foglalkozni a brandépítéssel is. Az elején költséges és csak később térül meg, na de utána fogod igazán élvezni a hozadékát. Egy valami viszont biztos: Sokkal nagyobb vásárlói bázisod lesz, sőt még a profitrátádon is meg fog látszódni. Bár itt van egy nagy hátrány. Csak azoknak a cégeknek jó a brandépítés, akiknek van olyan terméke/szolgáltatása, amit akár többször is meg tudnak venni a vásárlók, vagyis vannak visszatérő vevők.
  • Gondolkozz videókban!
    Youtube és az organikus elérés? Mindenki a Facebookkal izmozik, pedig ott a Youtube, ahol szintén lehet követőtábort építeni, kevesebb tartalom is kell, és a feliratkozók nagyobb részét fogjuk elérni. Hát még az organikus keresőből származó találatok. Itt persze mi a bibi, vagyis mi a nehézség? Hát a videókészítés! Mi legyen a videón, uhh azt legyártani… Szerencsére amennyivel többe kerül, annál olcsóbban tudunk elérni az emberekhez. Na, de erről a következő pontban.  Akár a Facebookot, akár a Youtube-ot nézzük, a videó most a legolcsóbb marketing eszköz. Rövid videókkal át tudsz adni mindent, amivel gyorsan megfogod az érdeklődőket, és mindezt fillérekért. Egy videót tovább néznek az emberek, mint egy képet. Szóval már ez az előny is mellette szól, akár már egy pár másodperces (5-20 mp) videó mellett is.Készíts időszakos kampányokat!

További marketing tippek: Még több vevő kell! Még jobb marketingre van szükségem! Mit csináljak?

3. Kommunikáció

Lépj egyet hátra és nézd meg, hogy vajon mindent megértenek, látnak-e a videódban? Kérd meg több vásárlódat, hogy írják le mit gondolnak, mit tudnak jelenleg a cégedről, termékeidről. Meg fogsz döbbenni, hogy mennyi mindent nem ismernek a vevőid. Erről itt írtam bővebben: Még néha a legelvetemültebb, legaktívabb vásárlóid, ügyfeleid sem tudják, mi mindent “árulsz”, mit csinálsz

4. Üzleti modell

Ahogyan már az 1. pontban is leírtam, az üzleti modellre érdemes rástartolni. A kedvenceim az olyan speciális üzleti modellek, amikor az egyik tevékenységed bár 0 FT profitot hoz, de megtámogatja a többit, és ettől leszel összehasonlíthatatlan.
Tervezd újra, az elejétől a végéig, hogy

  • Mit, mikor és hol vásárolhatnak a vevőid, mit ajánlasz nekik később?
  • kik lehetnek még a vevőid, vagy kiktől érdemes (kell) megválnod…?
  • Milyen ajánlatokat adsz és kinek és mikor?

További tippekre vágysz? Akkor kattints a Vállalkozás rovat tartalmaira!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek