Sikeres vállalkozást szeretnél? Ezzel mindenki így van. Mik azok a fő tényezők, amiken ha változtatsz vagy javítasz, akkor még több profitod lehet? Olyan tényezőket gyűjtöttem össze, amik most 2018-ban fontosak lehetnek egy vállalkozás életében. Természetesen ha mélyebben belemegyünk, több mint 4 tényező van, de most koncentráljunk a lényegre.
1. Árazás
Tudtad, hogy a legtöbb vállalkozó belekényszerül az árversenybe? Mivel védhető ez ki, mivel tudsz kitűnni?
- Alakíts ki olyan üzleti modellt, aminek köszönhetően összehasonlíthatatlan lesz a terméked más termékkel, vagyis megnehezíted az összehasonlítást. Hogyan alakíts ki más üzleti modellt? Tervezd újra, hogy mi a fő terméked, kiegészítő terméked, gondold át, lehet-e nagyobb vevőket bevonni, vagy éppen kicsiket, szűkítsd vagy bővítsd a célpiacodat… további ötletek a 4. pontban.
- Mikor változtattál utoljára árat? – Ugye! Itt van a kutya elásva. Régen változtattál, igaz? Vagy éppen árversenyben vagy, amiatt nem tudsz. Erre megoldás, vissza a második pontra, ajánlatokat, csomagokat összeállítani. Sőt erre azt mondom, vedd meg ezt az árazás könyvet: Könyvajánló: Óriási Profittartalmú Árazási Stratégiák Vállalkozóknak – Dan S. Kennedy & Jason Marrs
- Akciókkal bánj csínján!
- Készíts ajánlatokat! (pl. VIP, időszakos…)
2. Marketing
Mindenféle részletes tipp helyett itt most a legfontosabb tippeket fogom adni!
- Kezdj el brandet építeni!
Ki tudsz tűnni a hazai cégek közül, amint elkezdesz foglalkozni a brandépítéssel is. Az elején költséges és csak később térül meg, na de utána fogod igazán élvezni a hozadékát. Egy valami viszont biztos: Sokkal nagyobb vásárlói bázisod lesz, sőt még a profitrátádon is meg fog látszódni. Bár itt van egy nagy hátrány. Csak azoknak a cégeknek jó a brandépítés, akiknek van olyan terméke/szolgáltatása, amit akár többször is meg tudnak venni a vásárlók, vagyis vannak visszatérő vevők. - Gondolkozz videókban!
Youtube és az organikus elérés? Mindenki a Facebookkal izmozik, pedig ott a Youtube, ahol szintén lehet követőtábort építeni, kevesebb tartalom is kell, és a feliratkozók nagyobb részét fogjuk elérni. Hát még az organikus keresőből származó találatok. Itt persze mi a bibi, vagyis mi a nehézség? Hát a videókészítés! Mi legyen a videón, uhh azt legyártani… Szerencsére amennyivel többe kerül, annál olcsóbban tudunk elérni az emberekhez. Na, de erről a következő pontban. Akár a Facebookot, akár a Youtube-ot nézzük, a videó most a legolcsóbb marketing eszköz. Rövid videókkal át tudsz adni mindent, amivel gyorsan megfogod az érdeklődőket, és mindezt fillérekért. Egy videót tovább néznek az emberek, mint egy képet. Szóval már ez az előny is mellette szól, akár már egy pár másodperces (5-20 mp) videó mellett is.Készíts időszakos kampányokat!
További marketing tippek: Még több vevő kell! Még jobb marketingre van szükségem! Mit csináljak?
3. Kommunikáció
Lépj egyet hátra és nézd meg, hogy vajon mindent megértenek, látnak-e a videódban? Kérd meg több vásárlódat, hogy írják le mit gondolnak, mit tudnak jelenleg a cégedről, termékeidről. Meg fogsz döbbenni, hogy mennyi mindent nem ismernek a vevőid. Erről itt írtam bővebben: Még néha a legelvetemültebb, legaktívabb vásárlóid, ügyfeleid sem tudják, mi mindent “árulsz”, mit csinálsz
4. Üzleti modell
Ahogyan már az 1. pontban is leírtam, az üzleti modellre érdemes rástartolni. A kedvenceim az olyan speciális üzleti modellek, amikor az egyik tevékenységed bár 0 FT profitot hoz, de megtámogatja a többit, és ettől leszel összehasonlíthatatlan.
Tervezd újra, az elejétől a végéig, hogy
- Mit, mikor és hol vásárolhatnak a vevőid, mit ajánlasz nekik később?
- kik lehetnek még a vevőid, vagy kiktől érdemes (kell) megválnod…?
- Milyen ajánlatokat adsz és kinek és mikor?
További tippekre vágysz? Akkor kattints a Vállalkozás rovat tartalmaira!