Hogyan értékesíthetsz a világ bármely pontjáról úgy, hogy a termékhez hozzá sem kell érned?

Most poénosan azzal indítanék, hogy úgy, hogy alkalmazottaid vannak. Na, de nem erről lesz szó, hanem arról, hogy milyen lehetőségeid vannak az ekereskedelemben még, amit érdemes kihasználni. Ez pedig a logisztikai szolgáltatások. És most nem is a futárokra gondolok. Sokan álmodozunk arról, hogy felépít egy olyan webáruházat, amit bárhonnan tud működtetni, és ehhez csupán a laptopjára és internet kapcsolatra van szüksége.

És bizony lehet ilyet!

Azonban mondhatod, hogy de hát ahhoz sok pénzre van szükség, hogy alkalmazottakat tudj felvenni, akik helyetted elvégzik azokat a munkákat, amelyek egy olyan vállalkozáshoz szükségesek, amely online értékesít fizikai termékeket.

Gondolhatod azt is, hogy ehhez nem csak alkalmazottakra van szükség, hanem raktárra, ügyfélszolgálatra, folyamatokra, és még sorolhatnánk. Igen, ez nem kevés összeg lenne. 

Igazad is van, ezek mind szükségesek egy webáruház működéséhez, azonban manapság már vannak olyan cégek, akik leveszik ezeknek a terhét a válladról. Ezek a fulfilment cégek. Továbbá hallhattál a dropshippingről is. 

  • Fulfillment: A termékedet beküldöd a cég raktárába, és onnantól intézi a csomagolást, termék kiküldést, logisztikát. Neked kell beszerezned a terméket.
  • Dropshipping: A termék már ott van náluk. Amikor egy webáruház (kiskereskedő) a nagykereskedő árukészletét tölti fel a webáruházába, de nem raktároz egy terméket sem. Amikor befut a rendelés, akkor azt elküldi a nagykereskedőnek, aki a rendelést, a csomagot kiküldi a vevőnek úgy, hogy a vevő a webáruház adatait látja, és semmilyen utalást nem lát a nagykereskedőre (se név, se semmi). A nagyker kiállítja a számlát a kiskereskedőnek.

A fulfillmenttel foglalkozunk most.

A legtöbbnél azonos, hogy adják a logisztikát, neked csak el kell juttatni a raktárukba a termékeidet. A legnagyobb ilyen cég pedig nem más, mint az Amazon, de náluk a fulfillment tágabb szolgáltatást jelent. 

Ugyanis mára már nem csak egy webáruház az Amazon, hanem egy olyan online felület, ami leginkább egy nagy bevásárlóközponthoz hasonlít, ahol bárki létrehozhatja a saját boltját, és elkezdhet értékesíteni.

Az Amazon biztosítja a

  • felületet,
  • a vásárlókat,
  • továbbá raktározza a termékeket,
  • kiszállítja azokat,
  • valamint kezeli a visszaküldéseket,
  • és 0-24 ügyfélszolgálatot is biztosít.

Mindezeket pedig termékenként egy előre meghatározott, és kikalkulálható összegért, amit csak akkor kell kifizetned, ha valóban el is adtad az adott terméket.

Ezt a szolgáltatását az Amazon FBA-nek nevezte el, ami az angol Fulfillment By Amazon kifejezésből származik.

Fogalmazhatunk úgy is, hogy ezzel a szolgáltatással az egész logisztika terhét leveszi a válladról az Amazon.

Az egész használata pedig könnyebb, mint azt gondolnád.

Nincs más dolgod, mint regisztrálsz eladóként valamelyik Amazon piactérre, majd beküldöd az értékesíteni kívánt termékeidet a megfelelő Amazon raktárba, és onnantól kezdve kezdheted is az értékesítést.

Ez az a lehetőség, amely VALÓBAN lehetővé teszi számodra, hogy csak a laptopodra és megfelelő internetkapcsolatra van szükséged, ahhoz hogy működtesd az ekereskedelmi vállalkozásodat.

Megtanulnád az Amazon FBA -t? Értékesítenél az Amazonon?

Péter és Ádám csatlakozott a MinnerAkadémia tanári, szakértői gárdájához és az Amazon FBA Wholesale képzésükben megtanítják neked azt, amit az elmúlt időszakban megtapasztaltak. Lépésről-lépésre bemutatják, hogy te hogyan csinálhatod utánuk. Kattints ide és tanulj tőlük! És építsd fel a saját Amazon webshopod! Az első 2 videót regisztrációs és vásárlás nélkül is meg tudod nézni.
Nem véletlen, hogy ők tanítják, hiszen csinálják is. Erre odafigyelek a MinneraAkadémián, hogy igazi szakértőktől tanuljatok, akik saját maguk is benne vannak abban a területben, amit oktatnak.

Kapcsolódó cikkek: 

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Több weboldal üzemeltetőiként mi is kiemelten fontosnak tartjuk a biztonsági mentéseket, hiszen gyakran van rá példa, hogy pillanatok alatt beüt a krach, és rengeteg munkaórányi anyag válhat semmivé a másodperc törtrésze alatt. Ha nincs viszonylag friss, visszaállítható mentésed, nagy eséllyel építhetsz vissza sok mindent a nulláról, vagy egy olyan régi állapotról, ami rengeteg kapacitásodat emészti fel feleslegesen.

Az alábbi eszközöknél mindenképp szentelj nagy figyelmet a biztonsági mentésre, lehetőleg minél gyakrabban:

  • Weboldal, webshop, bővítmények, stb.
  • Szerverek, adattárolók
  • Telefon, számítógép, tablet stb.

Légy előrelátó, kíméld meg magad az elkerülhető bajlódásoktól!

MinnerInstant

Jelen küldetést különösen ajánljuk olyan vállalkozásoknak, ahol a munkatársaknak egész nap beszélniük, egyeztetniük kell egymással. A cégek belső kommunikációjukhoz leginkább telefont és email-t használnak, de gyakran előfordul a Messenger vagy Whatsapp / Viber alkalmazása is. Ezen applikációkkal csupán az a gond, hogy végeláthatatlan üzenetváltások születnek, ráadásul a csoportbeszélgetésekben sokan nem is érintettek egy-egy megbeszélnivalóban, így gyakran némítják is az értesítéseket, a nekik címzet, fontosabb üzeneteket is figyelmen kívül hagyják.

A Slack.com ezekre a problémákra kínál megoldást:

  • Míg az email-nél véget nem érő láncokon kereshetsz vissza egy-egy fontos információt, a Slack-nél minden projektedhez külön, dedikált csatornát tudsz létrehozni, így hamar megtalálod, amit keresel.
  • A Slack valahol az email és a Messenger között áll: lendületesen és gyorsan történik az üzenetváltás, de átlátható marad később is.
  • Míg az email-nél lemaradhat egy-két fontosnak vélt személy, a Slack adott csatornáiban mindenki látja az üzenetváltásokat, így későbbi konfliktusokat is el lehet vele kerülni.

De hogy kínáljunk más alternatívát is, a projektmenedzsment szoftvereken (pl. ClickUp, Trello) belül is tudsz egyeztetni, feladatokat létrehozni, ezekhez személyeket társítani, ráadásul a folyamatokat is nyomon tudod majd követni. Ha pedig nagyon ragaszkodnál a Messenger alapú üzenetváltásokhoz, a Facebook Workplace szolgáltatását érdemes lehet kipróbálnod.

MinnerInstant

Mindig csak azok a fránya kifogások… Mivel ma már sokkal tudatosabbak vagyunk – főleg az online vásárlásoknál -, sokszor „kifogásokat” keresünk, hogy lebeszéljük magunkat egy olyan termékről, amely izgatja ugyan a fantáziánkat, de nem vagyunk benne biztosak, hogy jó befektetés lesz-e, vagy megtérül-e a befektetett összeg. Biztosan te is hallottál már a saját látogatóidtól, vásárlóidtól, vagy pletykákból különböző vásárláskerülő érveket. Na de mit tudsz tenni ez ellen vállalkozóként?

Szedd össze, hogy milyen kifogásokat kereshet a te termékednél / szolgáltatásodnál egy látogató! Miután ez megvan, próbálj meg minél erősebb érveket kitalálni a kifogás ellen! Pl. egy törékeny terméknél felmerülhet az a kifogás, hogy biztosan összetöri majd a futárszolgálat, mire te érvelhetsz azzal, hogy gondosan becsomagolod minden termékedet, így emiatt nem kell aggódnia.

Ha ezzel is végeztél, építsd be ezeket a termékelírásokba, de használhatod a kommunikációdban is! Ha beválik, magasabb konverziót érhetsz el, de ha mégse lenne sikere, bizonyos tesztidőszak után egyszerűen csak eltávolítod a termékleírásból, így egyáltalán nincs veszítenivalód!

Mi is alkalmazzuk a kifogáskezelést a MinnerAkadémián, például a Személyes konzultációnál vagy a Marketing kampánykészítés minikurzus leírásában.

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek