Most poénosan azzal indítanék, hogy úgy, hogy alkalmazottaid vannak. Na, de nem erről lesz szó, hanem arról, hogy milyen lehetőségeid vannak az ekereskedelemben még, amit érdemes kihasználni. Ez pedig a logisztikai szolgáltatások. És most nem is a futárokra gondolok. Sokan álmodozunk arról, hogy felépít egy olyan webáruházat, amit bárhonnan tud működtetni, és ehhez csupán a laptopjára és internet kapcsolatra van szüksége.
És bizony lehet ilyet!
Azonban mondhatod, hogy de hát ahhoz sok pénzre van szükség, hogy alkalmazottakat tudj felvenni, akik helyetted elvégzik azokat a munkákat, amelyek egy olyan vállalkozáshoz szükségesek, amely online értékesít fizikai termékeket.
Gondolhatod azt is, hogy ehhez nem csak alkalmazottakra van szükség, hanem raktárra, ügyfélszolgálatra, folyamatokra, és még sorolhatnánk. Igen, ez nem kevés összeg lenne.
Igazad is van, ezek mind szükségesek egy webáruház működéséhez, azonban manapság már vannak olyan cégek, akik leveszik ezeknek a terhét a válladról. Ezek a fulfilment cégek. Továbbá hallhattál a dropshippingről is.
- Fulfillment: A termékedet beküldöd a cég raktárába, és onnantól intézi a csomagolást, termék kiküldést, logisztikát. Neked kell beszerezned a terméket.
- Dropshipping: A termék már ott van náluk. Amikor egy webáruház (kiskereskedő) a nagykereskedő árukészletét tölti fel a webáruházába, de nem raktároz egy terméket sem. Amikor befut a rendelés, akkor azt elküldi a nagykereskedőnek, aki a rendelést, a csomagot kiküldi a vevőnek úgy, hogy a vevő a webáruház adatait látja, és semmilyen utalást nem lát a nagykereskedőre (se név, se semmi). A nagyker kiállítja a számlát a kiskereskedőnek.
A fulfillmenttel foglalkozunk most.
A legtöbbnél azonos, hogy adják a logisztikát, neked csak el kell juttatni a raktárukba a termékeidet. A legnagyobb ilyen cég pedig nem más, mint az Amazon, de náluk a fulfillment tágabb szolgáltatást jelent.
Ugyanis mára már nem csak egy webáruház az Amazon, hanem egy olyan online felület, ami leginkább egy nagy bevásárlóközponthoz hasonlít, ahol bárki létrehozhatja a saját boltját, és elkezdhet értékesíteni.
Az Amazon biztosítja a
- felületet,
- a vásárlókat,
- továbbá raktározza a termékeket,
- kiszállítja azokat,
- valamint kezeli a visszaküldéseket,
- és 0-24 ügyfélszolgálatot is biztosít.
Mindezeket pedig termékenként egy előre meghatározott, és kikalkulálható összegért, amit csak akkor kell kifizetned, ha valóban el is adtad az adott terméket.
Ezt a szolgáltatását az Amazon FBA-nek nevezte el, ami az angol Fulfillment By Amazon kifejezésből származik.
Fogalmazhatunk úgy is, hogy ezzel a szolgáltatással az egész logisztika terhét leveszi a válladról az Amazon.
Az egész használata pedig könnyebb, mint azt gondolnád.
Nincs más dolgod, mint regisztrálsz eladóként valamelyik Amazon piactérre, majd beküldöd az értékesíteni kívánt termékeidet a megfelelő Amazon raktárba, és onnantól kezdve kezdheted is az értékesítést.
Ez az a lehetőség, amely VALÓBAN lehetővé teszi számodra, hogy csak a laptopodra és megfelelő internetkapcsolatra van szükséged, ahhoz hogy működtesd az ekereskedelmi vállalkozásodat.
Megtanulnád az Amazon FBA -t? Értékesítenél az Amazonon?
Péter és Ádám csatlakozott a MinnerAkadémia tanári, szakértői gárdájához és az Amazon FBA Wholesale képzésükben megtanítják neked azt, amit az elmúlt időszakban megtapasztaltak. Lépésről-lépésre bemutatják, hogy te hogyan csinálhatod utánuk. Kattints ide és tanulj tőlük! És építsd fel a saját Amazon webshopod! Az első 2 videót regisztrációs és vásárlás nélkül is meg tudod nézni.
Nem véletlen, hogy ők tanítják, hiszen csinálják is. Erre odafigyelek a MinneraAkadémián, hogy igazi szakértőktől tanuljatok, akik saját maguk is benne vannak abban a területben, amit oktatnak.
Kapcsolódó cikkek:
- Megéri most beszállni az ekereskedelembe? Beszéljenek a számok!
- Két magyar fiatal, akik az Amazonon már az első évben 28 millió forintért adtak…
- Napi 2 óra munka, havi 900 000 forint tiszta profit előfizetéses, havidíjas webshoppal
- Webshop indításon te is gondolkodtál már? Ki nem!? Még nem késtél el!