Hogyan kezeld a trollokat? Példával is szemléltetem hogyan „működnek” a trollok

Dátum

Megosztás

Az emberek figyelemre vágynak. Sokszor ezt éppen trollkodással próbálják elérni. Mit lehet tenni az olyan negatív hozzászólásokkal, amiken látszik, hogy valaki gyűlöletből, irigységből, utálatból írta őket? Természetesen egy kritika, vélemény a termékről nem számít trollkodásnak. Bár az is igaz, hogy sokszor előfordul, hogy olyanok kommentelnek kritikát/véleményt, akik még csak a termék/szolgáltatás közelében sem jártak. Nehéz kivédeni, hogy ne írjanak. Nézzük is, mit lehet tenni, és miért is csinálják ezt az emberek!

Miért trollkodnak az emberek?

Nem biztos, hogy mindenki tudja azt, hogy éppen trollkodik, kevés a profi troll. Legtöbbször azért, mert rossz napja van, nem ismeri a témát, az ő tudása kevés, figyelmet szeretne… Amikor viszont a komment hátterében irigység, vagy utálat áll az már viszont tudatos trollkodás. Amikor valakinek a hozzászólásában káromkodás, sok nagybetű (kiabálás), fenyegetés, szitkozódás található, akkor mindenképpen trollról beszélünk. Oké, szerintem amikor meglátsz egy kommentet, te is érzed egyből. Azt el kell fogadnunk, hogy az ember véleménye különböző lehet adott témáról, hírről…

Hogyan kezeld a trollkommenteket?

Bár tény, hogy lehet törölni is, de érdemes lehet meghagyni a kommentet, vagy éppen reagálni rá. Utóbbira érdemes készülni is, egy idő után már rutinból megy. Sokan olvassák a kommenteket, valakik pont azért, mert szórakoztatja őket. Azok a posztok több emberhez jutnak el, ahol sok a hozzászólás. Hidd el, aki komment alapján nem fog vásárolni tőled, ő valójában nem is lenne vásárlód. A troll hozzászólások viszont előnyösek is lehetnek. Egyrészt ahogy már említettem több emberhez érnek el az olyan posztok, melyekben akár trollkodás is van (FB, Instagram, Youtube – az oldalak mérik az aktivitást és látják sokan állnak meg olvasni a kommenteket így még több ember elé teszik a posztod), másrészt empátiát éreznek az átlagos felhasználók a trollságban sértett fél iránt (irántad).

Nézzük meg, hogy érdemes tenned: 

  • Törölheted is: Van olyan komment, ami menthetetlen, és kár vele foglalkozni. Például, ha sok benne a trágárság, akkor azonnal törölhető, és már megyünk is tovább.
  • Lebuktatni: Ez tetszik a legjobban. Bár ez inkább profibb trolloknál használható. Még keresem az információhoz a forrást, de féléve olvastam ezt egy trollokkal kapcsolatos kutatásban, hogy amikor egy trollnak sikerül olyan kommentet írnod a hozzászólása alá, amiben szinte lebuktatod, hogy trollkodik máris abbahagyja.
  • Kérdezni: Ez a legjobb. Nem is kell teljesen figyelned a kommentjére sem, mert valójában ő csak figyelmet akart. Add meg neki és még jó színben is tűnsz fel! Szóval kérdezz tőle! Bármit a termékeddel /szolgáltatásoddal/ adott témával kapcsolatban. Nem kell folyamatosan kommentben „chatelni” vele, egy-egy újabb kommentjére elég az is, ha másnap reagálsz… hidd el egy idő után megunja, vagy látja itt nincs keresni valója.
  • Az irigy kezelése: Volt olyan felhasználó, aki bármilyen promócióm is volt, mindig trollkodott. Néha tiltottam, néha visszaengedtem, de akkor lett meg igazán az eredménye, amikor megkérdeztem, hogy mi a konkrét, valódi problémája, mert akkor keressünk rá megoldást. Vagy írtam, hogy üljünk le egy kávéra, és beszéljük meg. Ez főleg azoknál működött, akiknél látszott, hogy csak egyszerűen a Minnerrel van bajuk, nem tetszik nekik, vagy irigyek, vagy csak bele akartak kötni az oldalba.

Példa egy troll gondolkodására

A tőzsdeoktatásom egyik reklámjánál jelent meg egy troll. Tudnod kell, hogy ez a téma amúgy is eléggé meredek itthon, szóval sűrűn találkozom ilyen hozzászólásokkal. Legtöbbször tiltom/törlöm az ilyeneket, de most gondoltam, hogy kíváncsiságból végigviszem a beszélgetést.

Mit figyelj a beszélgetés olvasása közben?

  • A trágárságból azonnal tudod, hogy bizony ő troll.
  • Figyeld az én (Brokermonitor – tőzsdés oldalam) kommentjeimet is. Azért látszik, hogy néha kisült az agyam, és nem mindig jól kezeltem a beszélgetést.
  • Nézd csak, mi történik a kérdésfeltevés után! Mit kapott? (Válasz: Figyelmet, én meghallgattam.)

Ehhez kapcsolódó cikkek: 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!