Hogyan szerezz ügyfeleket kezdő szabadúszóként

Dátum

Megosztás

Izgalmas piac ez a szabadúszói világ, mert részben egyszemélyes hadseregként kell megváltanod a világot, ügyfeleket szerezned, közben meg ugyanazt kell csinálnod majdnem marketingben, mint egy nagyobb cég. Több éven át voltam én is szabadúszó marketinges, blogger, így át tudom érezni a helyzeted. Ezért is készítettem el ezt a cikket, ami segítségedre lesz az ügyfélszerzésben. Vágjunk bele!

Mennyi ügyfelet tudsz ellátni? Az üzleti modelled rendben? Alapok

Néhány évvel ezelőtt körbekérdeztem a szabadúszókat, hogy mennyit is lehet átlagosan keresni külsős grafikusként, weboldal készítőként (fejlesztő, WordPresses), szövegíróként, marketingesként, videósként, virtuális asszisztensként (távoli asszisztens). Tehát főleg digitális tevékenységet űzőktől kérdeztem.

A visszajelzések alapján

átlagosan havi 250 000-500 000 forint között mozog a bevételük a szabadúszóknak,

természetesen KATA adózással. A felső 10% keres 650 000 forint felett, a top 1% havi 1 000 000 forintot. Átlagosan 6 ügyféllel dolgoznak.

A sikeres szabadúszókra jellemző, hogy kidolgoztak olyan szolgáltatásokat, amivel visszatérő ügyfeleket tudnak szerezni. Nekik átlagosan 6 hónapig maradnak meg az ügyfelek.

Ami még érdekes, a napi ráfordított idő. Napi 4-5 órát dolgoznak az ügyfélprojekteken (beleértve az ügyfélszolgálatot, egyeztetéseket), és napi 1 órát foglalkoznak az ügyfélszerzéssel.

A szabadúszó piacról ebben a podcastben beszéltem részletesen: Szabadúszó tapasztalatok mindkét oldalról. Példák, lehetőségek, esettanulmányok a Minnertől [podcast]

Ügyfélszerzés szabadúszóként

Regisztrálj szabadúszó platformokra

mint amilyen a Fiverr. Ilyen itthon, hazai piacon például az Axit.hu.
Legtöbbször az ilyen oldalakon nem tudsz linket elhelyezni, de azért is érdemes használni, mert keresőoptimalizálás szempontból is számít az, ha a tevékenységedre jellemző szövegek a neved, céged mellett szintén szerepelnek több másik oldalon is. És persze azért is regisztrálj ilyenekre, mert befuthatnak projekt megrendelések, ügyfelek ezekről az oldalakról.

Igazán izgalmas tipp: menj el közösségi irodákba legalább 3 hónapon át.

Ha igazán csúcsra járatod, egyszerre kettő-háromba is jársz párhuzamosan. Meglepő, de egymást ajánlják az ottaniak, vagy bevonják egymást a saját projektjeikbe, megbízásaikba. Ha nagyot akarnék bővülni, napi egy kávézást csak ezért csinálnék ezeken a helyeken, hogy beágyazódjon az ottaniaknak, hogy én mivel is foglalkozom, sőt stratégiát alkalmaznék erre.
A Minner főhadiszállása mellett van a Hub55 coworking, ahol nap mint nap látom, hogy közösen dolgoznak a szabadúszók. Például egyik weboldal készítő a szövegírást kiadta az ottani szövegíró szabadúszónak, továbbá az ottani grafikus is kapott egy kis szeletet a projektből.

Legyen weboldalad, és hirdess aktívan Facebookon, Instagramon.

Tapasztalatunk, hogy szabadúszóként, főleg KATA-s vállalkozóként igazán megtérül a Facebook hirdetés. Több megoldás is létezik ebben:

  • Természetesen legyen kidolgozott weboldalad, legyenek aloldalaid, űrlapon keresztül kérd az ügyfelek jelentkezését (ne csak egy e-mailt tegyél ki). Érdemes minden aloldalra űrlapot tenni.
  • Mutasd be a fő szolgáltatásaidat aloldalakon, de itt érdemes ügyfélspecifikusan készíteni a szövegeket. Hiszen nem az a lényeg, hogy te mit csinálsz, hanem az, hogy a vevő mit szeretne, mi a problémája, mi az igénye. Az oldalon legyen kapcsolatfelvételi űrlap, vagy egyből megrendelés. Ezeket hirdesd a Facebookon.
  • Google Ads is érdekes lehet, de ott ezeken a piacokon nagy a verseny, és a nagyok elveszik a helyeket.
  • Készíts minta projekteket, ezekre akár hirdess is. Grafikusként könnyű, webfejlesztőként is, szövegíróként is, de akár marketingesként is könnyű példa hirdetéseket csinálni.
  • Facebook hirdetésnél amit alkalmazni szoktunk szabadúszókkal, Minner vállalkozókkal:
    • Napi 1-2 000 forint közötti folyamatos hirdetéssel heti 3-5 érdeklődő jön.
    • 1 hónap aktív hirdetés 150-200 000 forinttal. Ebből 3 hónapig elegendő érdeklődő, ügyfél jön. Mellette azért időnként remarketing hirdetés, és korábbi érdeklődőknek e-mail küldés legyen benne a pakliban.

Gyűjts adatbázist, szerezz érdeklődőket – keresd őket folyamatosan

Mindegy, milyen módon teszed ezt, akár a fenti hirdetés által szerzel e-mail címeket, telefonszámokat, vagy üzleti reggeliken veszel részt, közösségi irodákban „cápázol”. Lényege, hogy legyen egy legalább 200, de jobb esetben 250 fős adatbázisod, kapcsolati hálód, akiket folyamatosan rotálva megkeresel, e-mailben, vagy telefonon és érdeklődsz, hogy szüksége van-e neki, vagy üzleti ismerőseinek a munkádra. Tapasztalat, hogy kb.

10 ilyen újra megkeresés alkalmával horogra akad egy új projekt.

Még akkor is, ha csak érdeklődő volt, vagy éppen úgy köt össze valakivel, természetesen ügyfeleknél nagyobb az esély.

Üzleti reggelik, események

Mikor vége a pandémiának, lezárásoknak, akkor irány a kapcsolatépítés. Az üzleti reggeli kluboknál 2 üzleti reggeli ingyenes, és még nem kell letenni az éves 150-270 000 forint közötti tagsági díjat. Érdemes elmenni, kipróbálni, mennyire fekszik neked. Ha bejön, az invesztálás egyébként megtérül, mindig szüksége van az embereknek kivitelezőkre, és ilyen helyeken elég gyorsan szert lehet tenni ajánlásokból, főleg ha elő is fizetsz a reggelikre.

Linkedin

Ezt akkor javaslom, ha tudsz aktívan foglalkozni vele. 1500-2000 kapcsolatot könnyű összegyűjteni, és folyamatos napi jelenléttel, posztolással, kommenteléssel tudsz akkora ismertségre szert tenni, hogy jönnek onnan megkeresések.

Küldj DM postai levelet

Ezt anno én csináltam! 50 levelet küldtem ki és szinte mindegyik célba ért, sőt nagyon sok pozitív visszajelzést kaptam, beért a munka, megtérült, ügyfeleket is szereztem.

Elvetemült, extrém ötletnek tűnhet. De bejöhet! A cégek többsége nem kap levelet, főleg nem mondjuk a marketinges, így könnyen elé tudsz kerülni. Keresd ki LinkedIn-en a nagyobb cégek, vagy potenciális cégek vezetőit, személyesen nekik címezd, vagy másik megoldás, hogy a cégvezetőnek, ezt le tudod kérni olyan helyekről is, mint a Cégjelző, vagy a Partnerradar. Egyszerűen írj egy izgalmas levelet, próbáld az ügyfél oldaláról nézni a dolgot, az ő szemszögéből írni a szöveget. Érdemes a levél kiküldését követően 1 hétre rá felkeresni.

Kreatív megoldások

  • Szervezz minden hónap elejére a területeden kérdés / válasz napot, akár chaten, akár élőben, akár online videóban.
  • Koncentrálj a Budapesten kívüli településekre, válassz ki egy várost és kampányolj csak oda. Készíts külön aloldalt adott településnévre. Hirdesd, hogy övé lesz a városban az ugyanolyan cégek közül a legszebb weboldal / hirdetés / megjelenés / videó….

A cikk megjelenését az Axit.hu támogatta, már több Minneres szabadúszó is felkerült az egyik legújabb szabadúszó közvetítő portálra. Kattints ide és kerülj fel te is!

Szabadúszó témák a Minneren

fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Ötlettől az értékesítésig, alig 4 óra alatt – Formdealer esettanulmány 1. rész

Készült már útmutató itt a Minneren a Formdealerhez, de miért állnánk meg itt? Úgy döntöttünk egy sokkal jobb módszerrel is megpróbálunk nektek segíteni, egy...

Jövőre megfizetsz a palackodért – LifeTilt dráma – Jobb az EUR bevétel, mint a HUF #hírszemle

Balogh Tamás személyes brandje, a LifeTilt a maga szókimondó tartalmával 2022-ben átkerült a Tutti Kft-hez. Mivel Balogh Tamás személye volt maga a marketing, hogyan...
00:37:17

100 Termékötlet Kínából 9. rész – Canton Fair Phase 2 termékei: élethű plüssök, falidekoráció…

Itt már a Canton Fair-en voltak a Gáborék a kínai útjuk során. Először is a videón egy konténer berakodást is láthatunk. Egy gyűjtőraktárban járunk,...

Gyakorlati útmutató kapcsolatépítéshez. Networking tippek, trükkök

Hallottad már, hogy a kapcsolati tőke aranyat ér, de hogyan lehet tudatosan kapcsolatot építeni? Hogyan találkozz, beszélgess üzleti kapcsolataiddal anélkül hogy úgy éreznék, csak...

Hogyan veszíts el 20 millió dollárt 1 hónap alatt? – Béna márkamegújítók

Még a legnagyobb márkáknak szüksége van a rebrandingre. Gondolj bele: Netpincérből Foodpanda, majd Foodora, vagy Pannon GSM-ből Telenor, majd Yettel. Sokszor jót tesz a...

5 hiba, amit egy webshop indításakor elkövethetsz

Egy webshop elindítása kihívásokkal teli folyamat, mivel számos összetett tényezővel kell számolni. Elsőként, piackutatás és a versenytársak elemzése nélkül nehéz megállapítani, hogy van-e valódi...

Jó kedvében kell lennie a vevőnek, hogy betaláljon a hirdetésed? Gondoltál már erre?

Egy izgalmas felvetésem van, amihez természetesen kutatást is hozok továbbá egy olyan megvilágosodásban lesz részed, ami garantáltan pénzt tesz a pénztárcádba. Te is abba...

Tiktok marketing esettanulmányok, példák. Lehet vevőt szerezni TikTokról!

Te is már gondolkoztál azon, hogy a Tiktokon elkezdd a tartalomgyártást, megszerezd innen az első vásárlód? Ezek az esettanulmányok végigvezetnek azon az úton, ami...

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...