Szabadúszó tapasztalatok mindkét oldalról. Példák, lehetőségek, esettanulmányok a Minnertől [podcast]

Dátum

Megosztás

Tudtad, hogy 3 éven át én is szabadúszó voltam, sőt valamennyire még mind a mai napig az vagyok? A tapasztalataimról beszélek, itt főleg a legnehezebb dolgokra fókuszálva, mint a vevőszerzés, munkák szervezése, kiaknázható lehetőségek, fejlődés, bevétel skálázása. Tovább abban a helyzetben vagyok, hogy mint megbízó dolgozok együtt szabadúszókkal, freelancer-ekkel, így mindkét oldalról tudom vizsgálni ezt a piacot. 2020-ban a kényszerből bevezetett home office a cégvezetőket rávezette arra, hogy távolról is el tudják az emberek látni a feladatokat. Sokkal könnyebb ma elnyernie egy szabadúszónak a megbízó bizalmát, mint mondjuk egy évvel ezelőtt. Eljött a szabadúszók kora? Vajon mikor látjuk az állásportálokon azokat a hirdetéseket, hogy keresünk távmunkában …., vagy szabadúszót … erre a feladatra. Izgalmas! 

A podcast

Spotify-on itt éred el, Apple Podcastban- itt éred el vagy itt az alábbi lejátszón keresztül:

A podcast rövid leirata, vázlata

2020 a szabadúszóknak egy olyan lehetőséget adott, hogy nem kell már a cégvezetők előtt bizonygatni, hogy távmunkában is el tudják végezni a feladatokat. A szabadúszó a munkavállalói státusz és a vállalkozás közötti állapot. Lényegében távmunkatársai vagyunk a cégeknek. Érdekes dolog, hogy míg egy interjú több körös, addig a cégvezetők, cégek a szabadúszók kiválasztásánál ezt nem alkalmazzák. Fontos tudni: ahogyan vannak rossz munkavállalók, úgy vannak rossz szabadúszók is.

A Minner alapítója, Mándó Milán, mint szabadúszó

2014-2017 között szabadúszó online marketinges voltam. A Minner.hu elindulása utána hamar kiderült, hogy az ügyfelek többségének nincs megfelelő weboldala, marketingje, és ez megnehezíti a szponzorált cikkek megjelenését a Minneren. Ez egy probléma volt, amit úgy láttam érdemes megfognom, és így közben tudom építeni az oldalt, sőt mélyebb tapasztalatot szerzek.
Az ügyfélszerzés nehéz dolog volt, mert miközben már több cég Facebook tartalmait írtam és hirdetéseit kezeltem, közben ügyfeleket is szereznem kellett. Az ügyfeleim fele ajánlásokból jöttek, másik fele online jelentkezett, űrlapon keresztül. Természetesen Facebook reklámok által szereztem az érdeklődőket. Utóbbinál ilyenkor kezdődött a sales időszak, amikor is telefonos, vagy személyes beszélgetés, majd kezdődött a közös munka. A podcastban további tippeket hallhatsz, hogy milyen módszereket alkalmaztam, hogy elnyerjem a bizalmát a cégeknek.

A legnagyobb ilyen ügyfelem a Wella Professionals volt, akiknek több mint 1 évig láttam el külsősként a Facebook marketingjét. Továbbá például ügyfelem volt egy pókerklub is, akikkel még szorosabb együttműködésünk volt. Itt volt egy érdekes koncepcióm is, amivel összehasonlíthatatlan ajánlatot tudtam adni cégeknek. A Facebook kivitelezés mellé ajándék Minner megjelenést kaptak a cégek. Ezzel a csúcson havi több mint 1 millió forintot is kerestem, de az átlag 600-800 000 forint volt. Ezekről részletesen beszélek a podcastban! Hallgasd meg!

2017 januárjában aztán úgy döntöttem leépítem a szabadúszó tevékenységemet, és a Minner.hu -ra koncentrálok csak. Ebben az évben indítottam egyébként el a MinnerAkadémia online oktató platformot.

Szabadúszói karrier, üzleti modell, terv, mérföldkövek

Három + egy részre osztom a szabadúszói karriert. Érdemes látnod magad előtt a mérföldköveket, hogy merre tarthat majd a karriered.

A podcastban szó esik még:

  • hogyan nyerd el a megbízó bizalmát, vevőszerzésről,
  • megkereshető pénzekről, bevételekről,
  • “álláskeresési” megbízó szerzésről,
  • további tapasztalatokról, példákról. Hallgasd meg!

Kapcsolódó szabadúszós cikkek:

A podcastban említett képzések a MinnerAkadémián:

Fotó: CoWomen / Unsplash

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Hogyan szerezd meg az első ügyfeleid szabadúszó szövegíróként?

Hogyan legyél szabadúszó marketingszövegíró? Hogyan indulj el, hogy lesznek ügyfeleid, miről tanulj és hogy válj napról napra egyre jobbá? A cikkből kiderül.

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...

Ügyfélszerzés szabadúszóként. Így marketingeld magad! (digitális szabadúszó)

Legutóbbi szabadúszó találkozónkon a kezdők körében sokszor felmerülő kérdés volt az ügyfélszerzés. Megértem, hiszen az alkalmazotti létből hirtelen ott vagyunk, hogy nekünk kell cégvezetőknél...