A Pizza Italia Pomáz egy pomázi étterem, aminek a fő profilja az étel házhoz szállítás. A környező 13 településre szállítják ki a pizzáikat, hamburgereiket és frissensült ételeiket rendeléstől számítva 65 percen belül. Több hónapja dolgozunk már együtt a TikTok jelenlétükön, aminek a célja elsősorban az ismertségnövelés. Lássuk, egy kreatív kampánnyal hogyan értünk el 1,6+ millió megtekintést és 5000 új követőt!
Az alábbi cikk vendégszerzője Márton Viktor, TikTok szakértő, a MinnerAkadémia TikTok videós kurzus oktatója.
A legjobb ötlet a célcsoporttól jön
A kreatív TikTok, vagy bármilyen kampányokra gondolva felmerülhet benned, hogy honnan lesznek nyerő ötleteid. Van, akinek könnyen megy az ötletgenerálás, van akinek kevésbé – de nincs mindig szükség erre. Az alábbi esettanulmány kiindulási pontját maguk a nézők, követők találták ki, nekünk csak észre kellett venni a lehetőséget.
Korábbi tapasztalatunk már volt azzal, hogy az 57cm-es pizzáról készült videók kiemelkedően teljesítenek, 1,1 milliós, illetve 650 ezres megtekintéseket generálnak. A kommenteket folyamatosan figyeltük a videók alatt, és mindenki dicsekedett azzal, hogy ő egyedül is meg tudná enni a legnagyobb pizzát…
Kapva kaptunk az alkalmon és kitaláltuk, hogy csináljunk egy versenyt.
Az ötlet egyszerű volt, több vendéglátóhelyen van ilyen lehetőség: aki megeszi 30 perc alatt a pizzát, az ingyen megkapja. Illetve, egy további csavarral a résztvevők nem csak a 30 perces timer, de egymás ellen is versenyezhettek, a leggyorsabban teljesítőnek egy 10 000 Ft értékű ajándékutalványt ajánlottunk fel.
A TikTok kampány célja itt az volt, hogy elvigye a verseny hírét minél több pizzakedvelőhöz, minél nagyobb megtekintéseket érjünk el, illetve néhány ember azért eljöjjön élőben is megkóstolni a pizzát. A versenyhez kellett vásárlókat konvertálni, de nem sales fókuszú videók készültek, a minél nagyobb ismertségre és új potenciális ügyfelek elérésére mentünk.
Milyen videókat készítettünk?
1: A verseny meghirdetése
Először is meghirdettük a versenyt. Adott volt egy remek hook, ami megállította a görgetést és felkeltette a nézők figyelmét:
Ingyen 57-es pizza érdekel?
Ezután ismertettük röviden a szabályokat és buzdítottuk a nézőket, hogy jelöljék meg azt az ismerősüket aki képes lenne rá. A beharangozó videót meg is nézheted:
2: Ilyen pizzát kell megenned
A sorozatba belecsempésztünk egy termékes videót, aminek 2 célja volt: érdekes formában bemutatni a terméket a nézőknek, és emlékeztetni őket a versenyre.
3: A verseny 1. napja
A versenyt 3 különböző videóban vlogszerűen megörökítettük. Pár apró sarokpontot előre elterveztünk, például az elején legyen egy rövid beköszönés, a végén egy lezárás, közben kérjük ki a résztvevők véleményét, a végén a résztvevők mondjanak véleményt. Plusz a verseny közben alkalmanként bejelentkeztünk, hogy lássák a nézők a folyamatot.
4: A verseny 2. napja
5: A verseny 3. napja
6: Újra versenyt hirdettünk, de most kicsit másképpen…
Rátaláltunk egy működő formulára, ami kellően érdekes, folyamatos tartalmat tud biztosítani a nézőknek, valamint újra megvalósítható. Emellett eddig senkinek nem sikerült megennie az 57cm-es pizzát egyben, így keressük azt a személyt, akinek először sikerül.
További videókat is tervezünk a témában: aki elsőnek megtudja enni, az egy külön nyereményt is kap. Egy egy próbálkozást pedig a jövőben is dokumentálunk.
Eredmények?
Hoztam neked pár számadatot, amin láthatod a verseny sikerességét:
- A 6 videónak több mint 5000 új követőt köszönhetünk
- A 6 videót összesen 1.639.000-szor látták
- 64.500 lájkot gyűjtöttünk be együttesen
- 10.000 órán keresztül nézték a felhasználók a videóinkat, ami azt jelenti, hogy a márka logója és a pizzák ennyi ideig voltak a jövőbeni potenciális vásárlók szeme előtt.
- Az 1. nap dokumentálása hosszabb videó lett, az átlagos videómegtekintés kiemelkedő volt: 38mp-ig nézték a videót.
- A 3 nap alatt 5 ember próbálkozott megenni a pizzát, de több mint 60-an jelentkeztek.
Megtekintés | Like | Komment | Kedvencek | |
1 – vereny hirdetés | 411e | 17,6e | 608 | 1897 |
2 – ilyen pizzát kell megenned | 48,8e | 1,7e | 90 | 190 |
3 – 1. nap | 263,7e | 12,1e | 284 | 1257 |
4 – 2. nap | 428,8 | 16,7e | 176 | 1365 |
5 – 3. nap | 358,8e | 10,7e | 156 | 743 |
6 – újra verseny | 155,5 | 5,7e | 273 | 697 |
Miért működött ez az ötlet?
Mire volt szükség a megvalósításhoz? Mi az amit te tudsz tanulni ebből?
- Először is, korábban az ügyféllel nem féltünk kísérletezni abban a témában, hogy mire van szükségük a nézőknek.
- Ugyan nem csak pizzát árulnak, de a nevük erre utal és a leghatékonyabb videók az 57cm-esek voltak. Ezt a havi rendszeres elemzéseknek köszönhetően pontosan tudtuk. Így ennek tudatában tudtunk egy olyan kampányt kitalálni, ami megmozgatja a nézőket.
- Előkészületek tekintetében: a videók forgatókönyve előre elkészült, a versenynapokra előre felkészültünk, hogy mi az amit mindenképp fel akarunk venni.
- Egy olyan eseményt találtunk ki, ami magában is érdekes, ha pedig jól tálaljuk a videókban akkor több ezer embernek felkeltjük az érdeklődését.
- A videókat nem csak TikTokon posztoltuk, más social media platformon is hatékonyan tudjuk használni.
- A videók forgatókönyveit én készítettem, viszont a videófelvételben már csak különleges esetekben veszek részt. A pizzéria dolgozóinak a videózási tudásom fortélyait már átadtam, így rugalmasan tudják felvenni a videókat, ahogyan idejük engedi.
Amikor ezt a cikket írom, már zajlanak az újabb próbálkozások arra, hogy 30 perc alatt megegyék az 57cm-es pizzát.
Az a célunk, hogy több ember megismerje a Pizza Itália Pomázt teljesült:
Az egyik versenyző több mint 30 km-t utazott csak azért hogy próbára tehesse magát!
Ez jó volt, van még ilyen tartalom?
- Viktor TikTokos tudását, fortélyait te is elsajátíthatod: TikTok képzés az első videódtól a 10 000. követőig
- Hirdetésből eladni a TikTokon? A bluedigital.hu TikTok Ads kampánya [esettanulmány]
- Így kampányolj a TikTokon 2. rész: TikTok Ads tanulságok [esettanulmány]
- Hogyan indítsd be a Tiktok marketinged akkor is, ha nem a te világod?
- Mobilfox Member vagy? Regisztráltál már a Woltra? A Tiktok Alza.huuuu-i. Mi ez az egész?
Kiemelt kép: Canva, képernyőfotó: @pizzaitaliapomaz