Így kötötte le a nézők figyelmét több, mint 10.000 órára egy pizza a TikTokon [esettanulmány]

Dátum

Megosztás

A Pizza Italia Pomáz egy pomázi étterem, aminek a fő profilja az étel házhoz szállítás. A környező 13 településre szállítják ki a pizzáikat, hamburgereiket és frissensült ételeiket rendeléstől számítva 65 percen belül. Több hónapja dolgozunk már együtt a TikTok jelenlétükön, aminek a célja elsősorban az ismertségnövelés. Lássuk, egy kreatív kampánnyal hogyan értünk el 1,6+ millió megtekintést és 5000 új követőt!

Az alábbi cikk vendégszerzője Márton Viktor, TikTok szakértő, a MinnerAkadémia TikTok videós kurzus oktatója.

A legjobb ötlet a célcsoporttól jön

A kreatív TikTok, vagy bármilyen kampányokra gondolva felmerülhet benned, hogy honnan lesznek nyerő ötleteid. Van, akinek könnyen megy az ötletgenerálás, van akinek kevésbé – de nincs mindig szükség erre. Az alábbi esettanulmány kiindulási pontját maguk a nézők, követők találták ki, nekünk csak észre kellett venni a lehetőséget.

Korábbi tapasztalatunk már volt azzal, hogy az 57cm-es pizzáról készült videók kiemelkedően teljesítenek, 1,1 milliós, illetve 650 ezres megtekintéseket generálnak. A kommenteket folyamatosan figyeltük a videók alatt, és mindenki dicsekedett azzal, hogy ő egyedül is meg tudná enni a legnagyobb pizzát…

Kapva kaptunk az alkalmon és kitaláltuk, hogy csináljunk egy versenyt. 

Az ötlet egyszerű volt, több vendéglátóhelyen van ilyen lehetőség: aki megeszi 30 perc alatt a pizzát, az ingyen megkapja. Illetve, egy további csavarral a résztvevők nem csak a 30 perces timer, de egymás ellen is versenyezhettek, a leggyorsabban teljesítőnek egy 10 000 Ft értékű ajándékutalványt ajánlottunk fel.

A TikTok kampány célja itt az volt, hogy elvigye a verseny hírét minél több pizzakedvelőhöz, minél nagyobb megtekintéseket érjünk el, illetve néhány ember azért eljöjjön élőben is megkóstolni a pizzát. A versenyhez kellett vásárlókat konvertálni, de nem sales fókuszú videók készültek, a minél nagyobb ismertségre és új potenciális ügyfelek elérésére mentünk.

Milyen videókat készítettünk? 

1: A verseny meghirdetése

Először is meghirdettük a versenyt. Adott volt egy remek hook, ami megállította a görgetést és felkeltette a nézők figyelmét:

Ingyen 57-es pizza érdekel? 

Ezután ismertettük röviden a szabályokat és buzdítottuk a nézőket, hogy jelöljék meg azt az ismerősüket aki képes lenne rá. A beharangozó videót meg is nézheted:

https://www.tiktok.com/@www.pizzaitaliapomaz.hu/video/7266699044674719008?_r=1&_t=8gjIT9qtgaP

2: Ilyen pizzát kell megenned

A sorozatba belecsempésztünk egy termékes videót, aminek 2 célja volt: érdekes formában bemutatni a terméket a nézőknek, és emlékeztetni őket a versenyre.

https://www.tiktok.com/@www.pizzaitaliapomaz.hu/video/7272765185650216224?_r=1&_t=8gjIR96UVlo

3: A verseny 1. napja

A versenyt 3 különböző videóban vlogszerűen megörökítettük. Pár apró sarokpontot előre elterveztünk, például az elején legyen egy rövid beköszönés, a végén egy lezárás, közben kérjük ki a résztvevők véleményét, a végén a résztvevők mondjanak véleményt. Plusz a verseny közben alkalmanként bejelentkeztünk, hogy lássák a nézők a folyamatot.

https://www.tiktok.com/@www.pizzaitaliapomaz.hu/video/7277097293998869793?_r=1&_t=8gjHgsBYbi5

4: A verseny 2. napja

https://www.tiktok.com/@www.pizzaitaliapomaz.hu/video/7278696891011927329?_r=1&_t=8gjHmi3pQCu

5: A verseny 3. napja

https://www.tiktok.com/@www.pizzaitaliapomaz.hu/video/7279319260164541728?_r=1&_t=8gjH9qiu8BN

6: Újra versenyt hirdettünk, de most kicsit másképpen…

Rátaláltunk egy működő formulára, ami kellően érdekes, folyamatos tartalmat tud biztosítani a nézőknek, valamint újra megvalósítható. Emellett eddig senkinek nem sikerült megennie az 57cm-es pizzát egyben, így keressük azt a személyt, akinek először sikerül.

https://www.tiktok.com/@www.pizzaitaliapomaz.hu/video/7290079002885131553?_r=1&_t=8gjH8A1jbuL

További videókat is tervezünk a témában: aki elsőnek megtudja enni, az egy külön nyereményt is kap. Egy egy próbálkozást pedig a jövőben is dokumentálunk. 

Eredmények?

Hoztam neked pár számadatot, amin láthatod a verseny sikerességét:

  • A 6 videónak több mint 5000 új követőt köszönhetünk
  • A 6 videót összesen 1.639.000-szor látták
  • 64.500 lájkot gyűjtöttünk be együttesen
  • 10.000 órán keresztül nézték a felhasználók a videóinkat, ami azt jelenti, hogy a márka logója és a pizzák ennyi ideig voltak a jövőbeni potenciális vásárlók szeme előtt.
  • Az 1. nap dokumentálása hosszabb videó lett, az átlagos videómegtekintés kiemelkedő volt: 38mp-ig nézték a videót.
  • A 3 nap alatt 5 ember próbálkozott megenni a pizzát, de több mint 60-an jelentkeztek.
MegtekintésLikeKommentKedvencek
1 – vereny hirdetés411e17,6e6081897
2 – ilyen pizzát kell megenned48,8e1,7e90190
3 – 1. nap263,7e12,1e2841257
4 – 2. nap428,816,7e1761365
5 – 3. nap358,8e10,7e156743
6 – újra verseny155,55,7e273697
Ezek a videónkénti nyilvános adatok, amiket te is megtalálsz a @pizzaitaliapomaz TikTok profilján.

Miért működött ez az ötlet?

Mire volt szükség a megvalósításhoz? Mi az amit te tudsz tanulni ebből?

  • Először is, korábban az ügyféllel nem féltünk kísérletezni abban a témában, hogy mire van szükségük a nézőknek.
  • Ugyan nem csak pizzát árulnak, de a nevük erre utal és a leghatékonyabb videók az 57cm-esek voltak. Ezt a havi rendszeres elemzéseknek köszönhetően pontosan tudtuk. Így ennek tudatában tudtunk egy olyan kampányt kitalálni, ami megmozgatja a nézőket.
  • Előkészületek tekintetében: a videók forgatókönyve előre elkészült, a versenynapokra előre felkészültünk, hogy mi az amit mindenképp fel akarunk venni.
  • Egy olyan eseményt találtunk ki, ami magában is érdekes, ha pedig jól tálaljuk a videókban akkor több ezer embernek felkeltjük az érdeklődését.
  • A videókat nem csak TikTokon posztoltuk, más social media platformon is hatékonyan tudjuk használni.
  • A videók forgatókönyveit én készítettem, viszont a videófelvételben már csak különleges esetekben veszek részt. A pizzéria dolgozóinak a videózási tudásom fortélyait már átadtam, így rugalmasan tudják felvenni a videókat, ahogyan idejük engedi.

Amikor ezt a cikket írom, már zajlanak az újabb próbálkozások arra, hogy 30 perc alatt megegyék az 57cm-es pizzát.

Az a célunk, hogy több ember megismerje a Pizza Itália Pomázt teljesült:

Az egyik versenyző több mint 30 km-t utazott csak azért hogy próbára tehesse magát! 

Ez jó volt, van még ilyen tartalom?

Kiemelt kép: Canva, képernyőfotó: @pizzaitaliapomaz