Instant: A Tesla már nem a legnagyobb EV értékesítő? De igen, még…

Dátum

Megosztás

Több befektetői oldalon és FB csoportban is nagyot ment a hír, hogy már nem a Tesla adja el a legtöbb elektromos autót. Egy friss jelentés szerint a kínai BYD 641.350 darab ilyen meghajtású kocsit adott el. Ezalatt a Tesla “csak” 564.000-et (2022 első félév). A BYD-nél ez egy több mint 300%-os növekedés és sokan arról beszélnek, hogy a Tesla épp most veszíti el a piaci előnyét és első helyét.

A képet árnyalja, hogy Kínában a plug-in hibridek is teljes értékű 0 emissziós autónak számítanak, így jegyezzük meg csalnak ezek a számok. 323.500 darab teljesen elektromos meghajtású kocsit adott el a BYD, az értékesítésük fele valójában hibrid volt. Ettől függetlenül a Tesla piaci előnye valóban egyre gyengül.

Ahogy azt több elemző is kiemelte, az utóbbi években nem történt valódi frissítés a modellek terén. A Cybertruck komoly csúszásban van, elmaradt a sokak által várt még olcsóbb modell bejelentése, miközben a nagy gyártók kezdik dominálni ezt a piaci szegmenst (Nissan Leaf, Volkswagen e-up!). A meglévő modellek terén fejlődik a gyártás kapacitás, de közel sem olyan ütemben, mint ahogy a nagy autógyártók növelik a gyártásukat.

A legnagyobb probléma viszont, hogy a Tesla csak nemrég kezdett el profitot termelni, miközben

…olyan gigacégek ellen kell versenyeznie a következő évtizedben, akik brutális mennyiségű készpénzen ülnek.

Sokkal többet tudnak költeni kutatásra és fejlesztésre, új gyártósorokra, ráadául áramvonalasabb és költséghatékonyabb beszerzési ÉS értékesítési csatornákkal rendelkeznek. A Tesla üzleti modellje újszerű volt, de például a saját dealershipek sok extra költséget vagy akár veszteséget jelentenek, míg a “régi” márkák kereskedők milliót érik el világ szerte egy pillanat alatt

Ha a nagyok valóban ráállnak az EV gyártásra, egyszerűen nem fogják tudni tartani az iramot. Legalábbis nem a jelenlegi stratégiával, teljesítménnyel és üzleti modellel. A Tesla jövőjéről bővebben is beszélgettünk a Hírszemle podcastben, ha érdekel, hallgass bele: Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt vagy az alábbi lejátszón keresztül

Időközben egy egészen más trend is felüti a fejét. Előfizetéses rendszer az autó piacon? A BMW már bele is vágott!

Forrás: insideevs.com
Fotó: Canva

Nyiri Donát
Nyiri Donát
Több, mint 6 éve foglalkozom tartalomgyártással. Máig imádok kutatni, információt átadni. A célom, hogy úgy tanulj valami újat, hogy közben minden egyes mondat szórakoztat is. A Minnernél hasznos üzleti tartalmakkal, a Tízes Lista nevű Youtube csatornán pedig a világ érdekességeiről szóló videókkal próbálom elérni ugyanezt.

Insant: Növekvő marketing trend a nosztalgia. Építs te is a retrora

Felívelőben lévő trend jelenleg a retro. Egyrészt nagyon divatosak a retro termékek. Az Amazonon tavaly 290%-al nőtt a keresés például a retro home decor...

Instant: Megéri-e egy vállalkozásnak zöldnek lenni?

A mostani energiahelyzet és az elszálló költségek mellett pénzügyileg is egyre jobban megéri kevesebbet fogyasztani, na de mi most nem csak erre gondolunk. Megéri-e...

Instant: Felejtsd el a logózott bögrét, ilyen a jó merch

Időnként a csoportban felmerül a kérdés, mi lehet jó, nem szokványos céges ajándék. A Google-ben keresve is silány a céges ajándékok felhozatala. A partnereidnek...

Instant: A rövid videók uralják az Instagramot. Kontent kannibalizmus vagy fejlődés?

2020-ban debütált Instagramon a Reels nevű TikTok klón funkció. A Reels-ben kezdetben max 15 másodperces videókat lehetett feltölteni majd zenét alávágni, de mostanra már...

Instant: Megérkezett a TikTok SEO Újfajta tartalomgyártás jöhet?

Egyre több helyen látni, hogy említésre kerül a TikTok SEO. Több milliárd ember használja a videós platformot, és az emberek többsége bár feedből nézi...

Instant: Amazon Prime Day – Nyáron terméket eladni? Naná, még rekord is született!

Tudtad, hogy az Amazonnak saját szezonja van nyáron? Mintha egy kis karácsonya lenne a cégnek. 2022-ben július 12-13-ra esett az Amazon Prime Day. Az...

Kabalák a marketingben. Hogy ne csinálj gagyit?

Nemrég megszületett a Nerf kabalája Murph. A nerf gun szivacslövedékekből álló emberszerű lény. Első ránézésre ötletesnek tűnik, tekintve, hogy van kapcsolódási pont a márkához,...

Instant: Megéri Twitchen reklámozni? Így csinálj sikeres kampányt

Egyre népszerűbb platform a Twitch, főként videójáték streaming platform. Az alkotók akár órákon keresztül élő adásban vannak, és közben aktívan bevonják a közönségüket is....