Egyre több helyen látni, hogy említésre kerül a TikTok SEO. Több milliárd ember használja a videós platformot, és az emberek többsége bár feedből nézi a videókat (neked ajánlottból), a keresőt is egyre többen használják. És ezt a Google mondja!
Tanulmányuk szerint a 18 és 24 év közötti fiatalok nagy része megkerüli a Google-t a közösségi médiában végzett keresések javára, amikor információt keres. A fiatalok majdnem 40%-a, amikor éttermet, ebédlőhelyet szeretne találni, akkor nem a Google Térképet vagy a keresőt használja, hanem a TikTok-ot vagy az Instagramot. A TikTok keresője is alkalmazza azt, hogy ahogy elkezded pötyögni a keresésed már egészíti is ki. A hogyan, miért, legjobb, top, így és hasonlóan kezdődő videók előkelő helyen szerepelnek emiatt a keresésekben.
Fontos: Itt most első körben a content SEO az ami erős. A vicces virális videókkal szemben kezd megjelenni egy újfajta trend, ugyanis az ilyen jól SEO-zott videók nem hirtelen robbanak, hanem hosszú időn át tudnak folyamatos nézettséget generálni a szándékos keresések miatt. A tartalomgyártásban is megjelent ez az új fogalom, több nagy TikTok csatorna is a SEO tippekre és annak oktatására fókuszál.
Mostmár az is lehet sikeres a TikTokon, aki jól optimalizál és direkt a keresett kifejezésekre gyárt tartalmat? Ha érdekel a téma, bővebben is beszélgetünk erről a Hírszemle podcastben. 52 perc 44 másodpercnél kezdődik az erről szóló blokk. Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:
Ha pedig inkább olvasál a TikTok témában:
- Milliók látták a TikTok videóm, hogyan tovább?
- 4 nap alatt 1200 követő és virális videó a TikTokon ezzel a trükkel [esettanulmány]
- Mit művel a Philips és az Euronics a Tiktokon? Ez jó! Tiktok példák, ötletek
Forrás: fastcompany.com
Fotó: Canva