A Microsoft egy új tanulmánya szerint most már csak átlagosan 8,25 másodpercig kötik le a figyelmünket a médiatartalmak, míg az aranyhal 9 másodpercig tud figyelni. A digitalizáció olyan rossz folyamatokat indított el, hogy az emberre rákényszeríti a multitaskingot, de az nem megy neki. És itt jön elő, hogy egyre többször hallunk például az ADHD-ról, vagy csak pusztán látjuk az emberek elbeszélnek egymás mellett. Erre épít egy üzletet egy új vállalkozó, bár ő a demencia megelőzősét, késleltetését szeretné elérni, de a figyelemzavarra épített biznisz lehet jobban bejönne. Meglátjuk! És még van itt nekünk egy új ökoapplikáció.
Ez itt a vállalkozók versenye. A cégvezetők, leendő vállalkozók bemutatják terméküket, szolgáltatásukat, vállalkozásukat. A szakmai zsűri keresztkérdésekkel méri fel a versenyző üzleti rátermettségét. Azt keressük, hogy melyik termék, szolgáltatás állja meg a helyét a piacon.
A szakmai zsűri: Mándó Milán – Minner, Kövesdi Gábor – Brancs, Murvai Tamás – Brancs
Ökosapplikáció, Beeco
A bemutatkozó videó + a szakmai zsűri kérdései, reakciói
- Az ötlet röviden: Egy applikáció, amibe összegyűjtök a valóban zöld piaci szereplőket, szervezeteket, vállalkozásokat. Ez egy térkép és egyben közösség is.
- Már éles az applikáció.
- Weboldal: https://www.beeco.hu/
Minner véleményezés:
Mindenképpen jól reagál a piaci igényekre, mert most ez trendi, főleg a fiatalok tekintetében az ökoszorongás valóban jelen van.
Ami tetszik az applikációban, hogy maguk a fogyasztók visszajelzései alapján is kiderül, hogy aki zöldnek mondja magát, az valóban zöld-e. A cég célkitűzése, hogy egyfajta ökoirányítű lesz, tehát a cégeknek is alkalmazkodnia kell. Másik oldalról lényegében ez egy úgynevezett adatbázis alkalmazás (listing).
Most még a kapitalista is ki szól belőlem, ha elég felhasználója lesz, akkor még az üzleti közösségre is pozitív hatással lehet, mertha be akarnak kerülni, akkor valóban ökotudatos működést kell felmutatniuk. Nos és itt, ha elég sok felhasználó van, akkor az app jó tárgyalási pozícióban lesz a multikkal szemben is. A greenwashing egyébként is erősen jelen van a piacon, vagyis a cégek különböző projektekkel mosdatják magukat, hogy valójában ők ECO tevékenységet is végeznek, eközben nem, és abszolút pazarló a tevékenységük.
A használt piac, és az ételpazarlás területtel foglalkoztunk már a 2023-as üzleti ötletekben (2.). Miután az ötlet kikerült még inkább látható volt a szegmens növekedése, lásd Munch, vagy Rejoy (felújított mobilok piaca).
Az ESG keretrendszer szintén segíti az applikáció terjedését a nagyvállalati körökben is.
Kapcsolód cikk: Tarol a Vinted! Tarol a Rejoy, Furbify. Media Markt is beszáll a használt piacba…
ADHD kezelés, demencia megelőzés
A bemutatkozó videó + a szakmai zsűri kérdései, reakciói
- Az ötlet röviden: Első körben a vállalkozó a demencia megelőzésére, késleltesére szeretne terápiát nyújtani. A vállalkozó saját maga is átesett ilyen betegségen, és ezért is tűzte ki célul, hogy ebben nyújt segítséget az embereknek.
- Még nem indult el a vállalkozás
Minner véleményezés:
A megelőzés, prevenziós kezelés iránt az érdeklődés nem olyan magas, mert egyszerűen nem hisszük el, hogy velünk is megtörténhet. A videóban is ahogy említettem az ADHD-ra jobban koncentrálnék az első 5-10 évben.
Én megközelíteném még a szűrési oldalról is, ami először abszolút csak tesztekkel is megvalósulhat.
Egyetértek Murvai Tamással, aki a 8. perctől mondja, hogy az ajánlat valahogy hiányzott a prezentációból. Nehéz is így elemezni a projektet.
Zöld autómosó – GreenLineClean
A bemutatkozó videó + a szakmai zsűri kérdései, reakciói
- Az ötlet röviden: 1 liter vízzel tisztítják meg az autókat, szemben más piaci szereplőkkel. Franchise-ként működik a cég, és van már autótisztítójuk pédául a MOL-nál is, sőt nemzetközi piacon is jelen vannak.
- Weboldal: https://www.greenlineclean.com/
Minner véleményezés:
A cég korábban olyan szolgáltatást nyújtott, hogy fizikailag az autóddal oda kellett menned a mosóba, és ott mindössze 1 liter vízzel megtisztították. Több éve működő cégről van szó, a többi projekttel ellentétben.
Ami újdonság, hogy jól reagáltak a piaci igényekre és trendekre és már rendelhető is takarító az applikációjukon keresztül. Kijön a Greenline munkatársa, átadjuk a kulcsokat és ott a helyszínen megtisztítja az autónkat.
Erre a piacon folyamatosan igény van, autókozmetika az egyik legjobb üzletág a hazai piacon. Az is látszik, hogy a piaci szereplők közül kevés cég tud felmutatni kimagasló marketing tevékenységet, így van lehetőség kiemelkedni.
Vállalkozók versenye videók, elemzések, további vállalkozói bemutatkozók:
- 1. rész: A magyarok enni fognak tücsköt? De kotyogóst tuti vesznek – Vállalkozók versenye 1. rész
- 2. rész: Kevés alkoholt isznak a fiatalok. Hopp! egy új márkának ötlete támadt! Vállalkozók versenye 2. rész
- Nézd meg a többi videót itt (töltöm fel hasonló cikként mind a 12 projektet): Vállalkozók versenye. Melyik projekt állja meg a helyét a piacon? Derítsük ki! – Minner…
Forrás: http://advertising.microsoft.com/en/cl/31966/how-does-digital-affect-canadian-attention-spans