Ha közösségi finanszírozó kampányban gondolkodsz, akkor szinte csak a Kickstarter és az Indiegogo oldal jöhet szóba. A közösségi finanszírozás (crowdfunding) egyszerűen megfogalmazva az, hogy te kvázi előleget tudsz szedni a még el nem készült termékedre egy online oldal segítségével. Az alábbi infografikán láthatod a néhány szempont szerinti összehasonlításukat, de van még több minden, amit figyelembe kell venned. Nézzük is, mi a fontos még.
Először is az, hogy magyarként, magyar céggel csak az Indiegogo jöhet szóba elsőre, a Kickstarterhez legalább egy Egyesült Királyságbeli cég kell (bár ez sem drága). Apropó, látjátok milyen fizetési megoldást használhatnak a felhasználók a két oldalon? Stripe ismerős? Az a 26 éves dollármilliárdos srác irányítja, akiről írtam a Minneren.
Az Indiegogo rendszere támogatja a remarketing lehetőségét. Ez azoknak jó főleg, akik a közösségi finanszírozást marketing célra fogják használni (mint pl. én is, hamarosan indítok egy ilyen kampányt). Sokat segít a hatékonyabb és sikeresebb kampány elérésében.
Amit még érdemes kiemelni, az az alábbi infografika első sorában is látszik. A Kickstarter csak akkor fizet, ha összegyűlt a meghatározott cél, míg az Indiegogo akkor is odaadja az összegyűjtött pénzt, ha nem teljesült a kitűzött határérték (Kickstarter – minden vagy semmi). Az ábra alatt fontos linkek!
Ehhez kapcsolódó tartalmak, amit mindenképpen el kell olvasnod:
- A kínaiak szinte azonnal lemásolják (ellopják az ötlet) a sikeres közösségi finanszírozó kampányok termékeit! (Indiegogo, Kickstarter)
- Újabb nagy értékű (10 milliárd forintos) közösségi finanszírozó kampány bukott be. – Ez egy jel!
- Végre egy magyar startup, aki nemcsak elszórja a közösségi finanszírozásból befolyt milliókat
- Találd ki, add el, csináld meg! – Kerekasztal-beszélgetés a közösségi finanszírozásról Baló György műsorában, a Minner is ott volt!
forrás: thecrowdfundingformula.com