Megmenthető az elhanyagolt e-mail lista! Mutatjuk, mit kezdj vele

Dátum

Megosztás

“Építs listát! Az lesz a legértékesebb vagyonod” – tanítják a guruk. Te meg is fogadtad a tanácsot, igaz? Van már 1.000-2.000 vagy még több feliratkozód? Remek, az első lépések megvannak! Viszont van egy sejtésünk, hogy eddig stratégia és tervezés nélkül gyűjtötted az e-mail címeket és csak alkalomadtán küldtél levelet. A feliratkozóid emlékeznek még egyáltalán, mire iratkoztak fel? Talán már azt sem tudják, létezel-e? 

Ha most szorongást érzel, és azt gondolod, bizony lehet hogy ez a te listádra is igaz, akkor olvass tovább: megmutatjuk, hogyan eleveníts fel és csinálj pénzt egy elhanyagolt listából. Sőt, megmondjuk mi szükséges a folyamatosan profitos e-mail marketinghez. 

A cikk szerzői Pörzsölt Móni és Boros Lajos, a PinX Marketing szakértői, a MinnerAkadémia E-mail marketing mesterkurzus webshopoknak online képzés oktatói. 

Első lépés: csinálj pénzt a már meglévő listádból! 

Vannak már feliratkozóid, ám nem nagyon kommunikáltál velük. Talán már el is felejtették, hogy ki vagy és hogy egyáltalán miért iratkoztak fel hozzád. Ilyenkor a legfontosabb teendőd, hogy emlékezteted őket! Mutatjuk a 3 egyszerű – bár kissé munkaigényes – lépést, amivel listákat szoktunk megmenteni. 

GDPR-kompatibilitás. Küldhetsz nekik egyáltalán hírlevelet? 

Nulladik lépésként vizsgáld meg, hogy GDPR szabályok szempontjából küldhetsz-e egyáltalán hírlevelet. Ha nagyon régi, GDPR előtti a listád, és az e-mailek begyűjtésekor még nem kértél egyértelmű hozzájárulást a marketing célú megkeresésekhez, akkor lehet, hogy sajnos nem is írhatsz már nekik a szabályok betartása mellett. 

A Minneren anno GDPR cikksorozattal készítettük fel a vállalkozókat a 2018. május 25.-i átállásra. Ha nem vagy biztos benne, hogy a régi adatbázisod megfelel-e az aktuális jogszabályoknak, olvasd el az erre vonatkozó cikkünket, vagy kérj segítséget egy jogásztól! 

Kérj és ajánlj segítséget!

Vedd fel a kapcsolatot az elhanyagolt listáddal, és egy levélben kérdezd meg a feliratkozóidat, hogy hogy vannak és miben tudsz segíteni. Ha régóta nem kommunikáltál velük, akkor jelezd nekik, hogy továbbra is élsz és virulsz és azon dolgozol, hogy nekik a lehető legjobban segíts. Például olyan tartalmakkal készülsz, ami a problémáikon fog segíteni, olyan termékeket, szolgáltatásokat szeretnél elhozni, bevezetni, ami a leginkább megoldást nyújt a nehézségeikre, vágyaikra.

Mondd el nekik őszintén, hogy szeretnéd őket bevonni ebbe a fejlesztésbe és most beleszólhatnak, hogy mi történjen. Így egy lépésben újra az olvasóid szeme elé kerülsz, felkelted a kíváncsiságukat és azzal, hogy bevonod őket, még egy kicsit növeled a hozzád való kapcsolódást is. 

Teljesítsd, amit ígértél!

Kaptál válaszokat? Nagyszerű! Akkor a következő lépés, hogy használd is fel ezeket. Írj olyan emaileket, blogcikkeket (vagy készíts videókat és küldd ki azokat hírlevélben) amit az olvasóid válaszai, kérései inspiráltak. 

Adj értéket, legyél érdekes és releváns! 

Mivel eddig inaktív voltál, most a te feladatod, hogy újra érdekessé és értékessé válj. Ne feledd, egyszer már érdeklődést mutattak a termékeid/szolgáltatásaid iránt. Most adj bele apait, anyait és nyűgözd le őket! Ne spórold ki a munkát. Nyugodtan összeállíthatsz egy 3-5-7 emailes sorozatot (egyszerűbb témához 3-4 levélből álló sorozat bőségesen elég, de ha kicsit több edukációt igényel a kérdés, akkor küldj bátran 5-7 e-mailt is!).

Jöhet az ellenállhatatlan ajánlat

Sikerült felmelegíteni a listádat? Végre kaptak tőled izgalmas leveleket és várják a folytatást? Ez az! Ezt akartuk elérni. Most add meg nekik, amit szeretnének. Tudod, az első pontban kiderítetted a vágyaikat. Gyújtsd be a rakétákat! 

Készíts egy ütős ajánlatot és kínáld fel nekik. Persze itt sem csak egyszerű sales leveleket lehet használni. Sztorizz, mutass nekik izgalmas statisztikákat, elégedett ügyfelek véleményét. Építs fel egy ügyes ajánlat prezentációt vagy válaszold meg előre a kérdéseket, amik felmerülhetnek a fejükben. A lehetőségek száma végtelen (na jó, nem végtelen, de elég magas :)). 

Ezzel a három lépéssel szépen fel lehet melegíteni az elhanyagolt listát és pénzt is tudsz csinálni belőle. Ha ma elkezded, akkor pár napon belül startolhat is a hírlevél kampány.  

De ne állj meg itt! A komoly, folyamatos profit akkor jön a hírlevelekből, ha profi stratégiával és rendszeresen csinálod. 

Ne hagyd újra kihűlni a listádat! 

Folyamatos profitszerzés. Hogyan segít egy profi rendszer? 

A jól megírt és beállított e-mail automatizmusok…

  • A nem vásárló weboldal látogatóidból feliratkozókat csinálnak. 
  • A feliratkozóknál elérik, hogy vásároljanak tőled. 
  • A vásárlókból segítenek visszatérő vevőket  kovácsolni. 
  • A visszatérő vevőkből pedig törzsvásárló közösséget építenek. 

Kis kitétel: persze ehhez szükséges a jó, piacképes termék. Ha neked ilyen a terméked, akkor egy automatizált email rendszer aranybánya lehet a számodra. 

A jó hír, hogy nem kell minden lépést kitalálnod. Az E-mail marketing mesterkurzus webshopoknak lépésről lépésre végigvezet a profitot termelő email marketing rendszer felépítésén.

Ez jó volt, van még ilyen tartalom?

Fotó: Canva

Vendégszerző
Szakértőket hívunk, hogy még hitelesebb információkat kapj különböző területekről. Ezt a cikket egy vendégszerző írta, de természetesen átment a Minner rostán, így a leghasznosabb információkat kapod most is.

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

4 tipp, amivel félrevezetnek a TikTok guruk – és mit csinálj helyette

Ahogy az emberek egyre jobban megismerik a TikTokot és az organikus elérésben rejlő üzleti lehetőségeket, úgy terjednek a téves információk, “tuti trükkök” az algoritmus...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...

Csekklista étterem, bár, vendéglátóhely digitalizációjához. Digitális vállalkozói attitűd kialakítása

Megnyitsz egy cikket valamelyik média oldalon, aztán egyből szembetalálkozol a digitalizáció szóval. A legtöbb esetben nagy igazságokat írnak, itt-ott találni tippeket is, de vendéglátósként...