Mi újság a Bónusz Brigáddal? És a kuponpiac? 2021 ősz + update

Dátum

Megosztás

Tavalyi évben a koronavírus lezárások kidöntötték a Bónusz Brigád csontvázát a szekrényből. Ahogy nem jöttek a bevételek a korlátozások miatt, úgy nem tudta fizetni a korábbi kuponok után sem a jutalékot a partnereknek a cég. Közben vége lett a csődeljárásnak, a cég megmenekült, sőt több évre el tudta nyújtani a tartozások kifizetést. A hazai kuponos piac nem mondanánk, hogy átrendeződött, inkább zsugorodott. Nézzünk is mélyebben bele!

Mi történt eddig a Bónusz Brigáddal? Botrány, csődeljárás

  • 2020. március végén egyre több Bónusz Brigád károsultak csoport jött létre a Facebookon. Láthatóan a fogyasztóknál is több száz fő található, és a vállalkozóknál (partnereknél, kuponelfogadó helyek) szintén. 
  • 2020. április végén csődvédelmet kértek, mondván próbálják megoldani és átvészelni a hitelezőkkel (partnerek) az időszakot. Azt találták ki, hogy folytatják a bizniszt, ugye így jön bevétel és ki tudják fizetni majd a partnereket. Elvileg. Gyakorlatilag ez nem így történt, mert közben a kuponozókat a partnerek így nem szolgálták ki. A forgalom 0 közeli, nincs új bevétel. Forrás: Index.hu
  • A látogatottság nem csak a vírus miatt harmadolódott le, hanem a botrány miatt is. (Forrás: Similarweb) 2020 január – június
  • 2020. június 2-án bejelentették, hogy csak a 19%-át tudják kifizetni a hitelezőknek (főleg partnerek, kuponelfogadó helyek). Ez 400 millió forint összeg (ennek 19%-át fizetnék ki), de van még egy 1 milliárdos tétel is, ami bónusz tartozás. Forrás: HVG
  • A Facebook oldalukon nem kerül ki úgy Facebook poszt, hogy ne legyen alatta panasz mindkét oldalról (fogyasztói és céges). Egy kommentből például kiderült, már csak egy ember látja el a supportot. 
  • 2020. júliusi posztjuknál a 97 komment nem arról szól, hogy fényezik őket. Ezután sokszor több hetes szünetek voltak a Facebook posztjaikban.
  • 2020. november: A Cégközlönyben megjelent információk alapján a hitelezők felé (pl. partnerek, kuponpartnerek) a tartozás 50%-át kell megfizetni. Sőt, azt is több évre elosztva. 2020. november 11. napjától számított 30 napon belül, felülvizsgálat esetén a Kúria döntésének kézhezvételétől számított 30 napon belül köteles megfizetni a kényszeregyezséggel érintett hitelezők részére a teljes nyilvántartásba vett és visszaigazolt követelés összegének 10%-át, ezt követő 3 hónapon belül további 10%-át, ezt követő 12 hónapon belül további 6%-át, ezt követő 12 hónapon belül további 5%-át, ezt követő 12 hónapon belül további 5%-át, ezt követő 12 hónapon belül további 5%-át, ezt követő 12 hónapon belül további 5-%-át, ezt követő 12 hónapon belül további 4%-át (azaz összesen a nyilvántartásba vett és visszaigazolt követelés 50%-át). Cégközlöny link itt (egyébként, hogy nincs SSL tanúsítványa a Cégközlönynek…)
  • A Bónusz Brigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön a partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózási szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Hogy áll most a Bónusz Brigád?

  • 100 000 alá csökkent a Bónusz Brigád havi látogatottsága a Similarweb friss adatai szerint. De még így is a legnagyobb kuponos oldal. Korábban ez a szám a karácsonyi időszak alatt 800 000 – 1 000 000 körül volt. Még a botrány időszakában is 259 000 volt havonta.
Forrás: Similarweb

A látogatottságuk 90%a jön Google-ból és a weboldalcímüket direkt beírva. A korábbi magas social látogatottság a botrány miatt bezuhant.

forrás: Similarweb
  • A Facebookon már aktív a kommunikációjuk. Teszik fel az új ajánlatokat, de a kommentelési lehetőséget kikapcsolják.
  • Beszámolójukat 2021. szeptember elején feltöltötték a 2019. július és 2020. júliusi időszakról. Korábban is így jártak el, csak most 9-10 hónappal később töltötték fel az előző időszak beszámolóját. Na most ebből semmi újat nem tudunk meg, mert a forgalmuk nagy része karácsonykor realizálódott. Így a 2020 tavaszi csőd utáni időszakról nincs eredmény még, vagyis az elmaradt bevételeket még most nem látjuk. De a 457 millió forint veszteség beszédes. Persze ez módosulni fog majd, hiszen a Cégközlönyben ismert változás, hogy az 50%-át elengedik a követelésnek még nincs benne.
Forrás. E-beszámoló

A negatív saját tőke sem valami biztató a Skoopy Kft-nél. -790 millió forint a saját tőkéje.

  • A Google Kulcsszótervező alapján is látszik a visszaesés. Tizedére esett a keresések száma Bónusz Brigád keresőszóra. 2 éves időszakot látsz.

A kupon kulcsszóra is

az elmúlt 2 évben csökkent a keresések száma, de láthatóan a „bónuszbrigád” maga egy fogalom volt a kereső eredményeket nézve.

2022. márciusi frissítés

  • Bónusz Brigád a pandémia kezdetén nehéz helyzetbe került, ezért két évvel ezelőtt, áprilisban csődvédelmet kért:
  • ezt követően egyezséget kötött hitelezőivel, és mára megállapodásban vállalt kötelezettségek több mint 50 százalékát kifizette, miközben a cég újjászervezése alatt, az oldal működése folyamatos volt.
  • A Bónusz Brigád még 99 millió forinttal tartozik a hitelezőknek, és eddig 108 millió forintot utalt át nekik.
  • A társaságban az újjászervezés alatt teljes mértékben kicserélődött a tulajdonosi kör és a menedzsment is: két cég az új tulajdonos.
  • A vásárlói befizetést elhatárolják, így a vevők pénzét nem lehet a működés finanszírozására fordítani. Hozzátette: 70 százalékkal csökkentették a költségeket, a létszámot pedig több mint 80 százalékkal, s most 13 alkalmazottja van a társaságnak.
  • A Bónusz Brigád felületein 500 ezer regisztrált felhasználó van, és közülük decemberben napi 10 ezer, jelenleg napi 4-7 ezer az aktív vásárlók száma, akik főként ajándékokat és élmény-szolgáltatásokat vásárolna
  • A FB oldalukon is már megjelent olyan poszt, ahol lehet kommentelni.

A márka ettől még megkopott, a kuponos piaci rés még adott, amihez kapcsolódóan ötletet is találsz lejjebb.

A cégek maguk is tudnak kuponozni?

Nehéz piac lett a kuponozás. A Bónusz Brigád miatt a szállásoknak már nem annyira van kedvük ilyen helyeken hirdetni. A cégek, kereskedők, szolgáltatók inkább a saját marketingfelületeiken hirdetik a kedvezményeket.

Lehet még ebben a piacban potenciál? Bár rombolás történt, és látszik a legnagyobb piaci szereplő a többit is magával rántotta… A partnerek bizalma csökkent, de ettől még a piac vár valami újra. Ezzel foglalkoztunk ebben az ötletben: Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet.

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!