Miért nem lettek sikeresek itthon a közösségi finanszírozó oldalak? (pl. indulj.be – már megszűnt)

2012-ben nagy lelkesedéssel indultak neki az első magyar közösségi finanszírozó, vagy ahogyan ők hívták közösségi szponzorációs oldalak. Az előző mondatban linkelt cikkben az indulj.be és a kezdheted.hu-ról ír az index, mely oldalak azóta eltűntek a süllyesztőben. Rajtuk kívül közel azonos időben indult a creativeselector.hu, ez se működik már. Feltehetjük a kérdést: Külföldön miért nagy siker ez? És, a közel 10 millió magyart miért nem lehet megmozgatni itthon egy ilyen oldallal?

Mi a közösségi finanszírozás?

Ha még nem tudod, akkor először ezt olvasd el. A közösségi finanszírozás (crowdfunding) egyszerűen megfogalmazva az, hogy te előleget tudsz kérni a már, vagy még el nem készült termékedre, szolgáltatásodra egy online oldal segítségével.  Az ilyen oldalak, mint a Kickstarter és az Indiegogo lehetőséget adnak neked, hogy feltöltsd a bemutató anyagát (videó, képek, leírás) a projektednek, amire szeretnél pénzt gyűjteni. Majd ezután a felhasználók a te általad előre meghatározott összegben tudják támogatni a projektet, amiért cserébe te a terméket/szolgáltatást, vagy valami apróságot, extrát adsz. További részletek ebben a cikkben Mi az a közösségi finanszírozás? Hogyan lehet így pénzt gyűjteni egy ötletre, termékre, startuphoz?

Magyar közösségi oldalak

Maga a megközelítés, amiből ők kiindultak az szép és jó, de csak úgy puszira nem adnak pénzt az emberek, akkor sem, ha kapnak valami kis honoráriumot.  Motiváció kell! A külföldi oldalakon (crowdfunding), például az Indiegogo-n a projektek többségében magát a terméket kapják meg az “adományozók”, vagyis a támogatók. Egyszerűen csak előre fizetnek a megvalósuló termékért, és így valószínűleg olcsóbban is megkapják.

Tehát a magyar oldalak rosszul tálalták a nép felé magát a közösségi finanszírozást. Igaz, hogy több külföldi oldalon is a projekteknek van olyan opciója, amikor csak pár dollárral támogatod az adott ötletet, aztán csak egy pólót kapsz, de a többségénél a terméket, vagy a termék early bird, korai változatát kapod meg. Ezen oldalalak nagy látogatószáma miatt a nagy számok törvénye alapján is beesnek olyanok, akik elküldenek 5-10 dollárt, csak azért, hogy kapjanak egy pólót, bögrét… Ez itthon nehezebben valósulna meg. Persze az is közrejátszhatott, hogy lehet hamarabb vágtak bele ezen oldalak elindításába, és a piac még nem érett meg rá (az elmúlt 6 évben).

Egyszer valahol azt olvastam, hogy nincs meg a rá vonatkozó szabályozás, ezért nehéz itthon ezt megcsinálni. Már megint túl gondolják ilyenkor az emberek (mint az Uber esetében). Ez teljesen jól működhetne itthon is, hiszen egy új trendi terméket könnyebb bevezetni, a vevők előre fizetnek, így olcsóbban jutnak a termékhez, az ötletgazda meg tudja valósítani a cégét,  a gyártást. Tehát minden kellő törvény, szabályozás adott, és így megközelítve már le is lett fordítva az emberek nyelvén.

A közösségi finanszírozást máshogy kell tálalni itthon, így mindenki megérti, és az oldal látogatottságával sem lenne gond, a projektek beindulnának itthon is. A Minner vállalkozás ötlet rovatában a 41. ötlet erről is szól: Early bird, vagyis bevezető, új termék megvásárlását közvetítő weboldal

Amit az emberek nem értenek meg, azt nem is fogják megvenni. Az ismereteik is nagyban befolyásolják azt, hogy mi motiválja őket, mi az amit megértenek. A képlet tehát: Itthon is sikeres lehet egy ilyen oldal, ha egy picit a népszerű kuponos oldalakhoz hasonlítjuk, igaz ezzel elveszíti picit a startup feelinget, de az kit érdekel. A lényeg, hogy sikeres projektek induljanak, kezdő vállalkozók itthon szerezzenek forrást, a vevők megkapják a termékeket…

Azt se felejtsük el, hogy ennek kockázata is van, hiszen egy-egy kókler megjelenhet az ilyen oldalakon a rossz termékükkel. Ezek kiszűrhetők, amelyik projekt eleve sok tőkét kap, az lesz annyira motivált, hogy profi terméket hozzon létre.

Kapcsolódó cikkek:

Fotó: creativeselector.hu

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később