Milliárdos árbevétel – A világelső magyar Logiscool már 7 országban tanít programozni

Eddig több, mint 10 000 gyerekkel szerettették meg a programozást, már hét országban, saját oktatási platformmal tanít a Logiscool.

Hét országban működik már az élményalapú programozósuli, ahol játékosan tanulnak programozni a gyerekek. A saját területén világelső, magyar tulajdonú Logiscoolban 3,5 év alatt több, mint tízezer 6-18 éves diák kezdett el tanulni. Magyarországon harmincnégy helyen, külföldön további hat országban vannak jelen, és a teljes hálózaton belüli éves bevételük várhatóan meghaladja az egymilliárd forintot.

Horvátország és Kuvait csatlakozásával már hét országban van jelen a Logiscool. A játékosan programozni tanító, magyar tulajdonú vállalkozás kevesebb, mint négy év alatt tízezernél is több 6-18 éves diákkal barátkoztatta meg az informatikát, és a franchise rendszerű, tantermi programozás tanítás terén világelső. A Logiscool Budaörsön indult, mára világszerte negyvenkét helyszínen működik, és mind az iskolák, mind a diákok száma is dinamikusan nő. Magyarországon harmincnégy helyen elérhetőek, a kontinensen a horvát piac mellett Ausztriában, Svájcban, Csehországban és Szlovákiában tanítanak. A magyar tulajdonú vállalkozás teljes hálózaton belüli éves bevétele a tervek szerint meghaladja majd az egymilliárd forintot.

Büszkék vagyunk rá, hogy már több, mint tízezer diákunk van, és a szeptemberi beiratkozási időszakban ez a szám percről-percre nő, hiszen egyre több szülő keres olyan elfoglaltságot, ahol a gyerek jól is érzi magát és hasznos tudást is kap” – mondta Dr. Breuer Anita ügyvezető igazgató a Logiscool sajtótájékoztatóján.

Balogh Péter szerint a legfontosabb, hogy a gyerekek megtanulják, hogyan gondolkodnak a gépek. Az NNG alapítója, a Logiscool egyik befektetőjeként fontosnak tartja, hogy a Logiscool az egyik legsikeresebb, de mindenképpen a legnagyobb üzleti potenciállal rendelkező, Magyarországról indult franchise rendszer.

Észrevétlenül” tanult digitális írástudás

A gyerekbarát és inspiráló környezetben lelkes egyetemista oktatók játékos formában magyarázzák el a tananyagot, s a foglalkozásokon alapvetően saját számítógépes játékokat fejleszthetnek a diákok. A 6-18 éves gyerekeknek szóló tanfolyamokon és nyári táborokban ugyanakkor nem csak leendő programozókat oktatnak: a cél a pár éven belül alapelvárásnak tekinthető digitális írástudás átadása. Sőt, a tapasztalatok szerint a résztvevő gyerekek logikai, problémamegoldó, prezentációs készsége és algoritmikus gondolkodása is javul, illetve a kudarcokból is könnyebben tanulnak. Nem feltétlen csak programozók képzése a cél, de a cég saját fejleszté, online elérhető oktatási platformján valódi újdonságként, az írott programnyelv és a játékos, blokkos szerkezet közötti átjárhatóságot is biztosítják. A Scoolcode platform figyelembe veszi a diák életkorát és tudásszintjét, segítségével folyamatos fejlődési lehetőséget és sikerélményt kapnak azok a gyerekek is, akiket komolyabban is érdekel a programozás.

A Logiscoolban tanuló legtöbb gyerek leendő munkahelye még nem is létezik: iskolánkban a nagyon gyorsan változó világra készítjük fel őket, ahol fontosabb lesz a programozói gondolkodás, mint egy konkrét programnyelv ismerete” – mondta Csitári Gyula, a cég stratégiai igazgatója.

A Logiscool oktatói fiatal egyetemisták, akiknek kiváló munkalehetőséget biztosít a programozás tanítás, és van köztük olyan is, aki diákként került először kapcsolatba az iskolával, és ma már a másik oldalon segít a kisebbeknek.

Tudatos és trendi szülők

A Logiscool a Játékos Lét kutató céggel felmérést is végzett a logiscoolos gyermekek szülei körében: a megkérdezettek nagy része tudatosan keresi annak lehetőségét, hogy gyerekét külön informatikai képzésre írassa be, hiszen egyértelmű számukra, hogy a digitális írástudás elsajátítása manapság már létfontosságú készség. A legtöbben úgy vélik, a Logiscoolban tanultak mindenképpen hasznosak lesznek, akár közvetlenül, akár közvetetten foglalkozik majd az informatikával a gyerek. A többség elvárása, hogy játékos formában és gyakorlatorientált módon vezessék be a fiatalokat az informatika és a programozás világába. A felmérésből az is kiderült, hogy szülői szemszögből a Logiscool ké́pzés során a gyermek a gyakorlatiasságot, a játékosságot, az alkotást, valamint az általa elkészített projektek bemutatását élvezi a legjobban.

Biztosabb életpálya

A digitális oktatás fejlesztése és előtérbe helyezése azért is fontos, mivel jelenleg a magyarországi munkaerőpiacról több, mint huszonkétezer programozó hiányzik. Pedig ennek a tudásnak a megszerzése minden szempontból előnyös. Egy kutatás szerint az Egyesült Államokban például a legjobban fizető állások nagyjából feléhez általában szükséges vagy elvárt a programozói készség. A Logiscool az Európai Unió felől is figyelmet kap: a magyar cég az EU Digital skills and jobs coalition szervezetének konferenciáján másodszor vesz majd részt Brüsszelben. A szervezetnél is kiemelt hangsúlyt fektetnek a digitális írástudás terjesztésére, hiszen az EU-ban összesen több százezer betöltetlen programozói állás van.

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek