Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Dátum

Megosztás

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az induló kampányok között volt, így meghívást kaptunk a Brancs közösség eseményére. A Branccsal a Minner egyéb szálon is együttműködik, így én vállaltam a pitchverseny moderációját, felkonferálását. A zsűrizésben nem vettem részt, befektetők segítették a szavazást a pitchelőknek szegezett kérdésekkel. Az esemény közvetítését egy kicsit vlog formátumosra vettük. Mi is történt? Nézd meg a videót! Egy-két projektről pedig a leírásban fogok írni.

Ha felül nem tölt be, akkor itt eléred a Youtube videót.

Brancs közösség pitchverseny

Természetesen nem mindenki tudja megnézni azonnal a videót, így egy kis információ-morzsát szeretnék adni.

A hazai piacon már többször volt rá próbálkozás, hogy a nemzetközi piacon sikeres Kickstarter és Indiegogo oldalakhoz hasonló közösségi finanszírozó oldal létrejöjjön. Eddig mindegyik kihullott, ám most a Brancs közösségnek úgy látszik sikerül a beágyazódás. A Brancson meghirdetheted induló vállalkozásodat és elővásárlókat gyűjthetsz.

Így tett Donát is a sörnapló vállalkozásával, elindította a közösségi finanszírozó kampányát, amelyben már meg is van az első 19 elővásárló. A kampányát ide kattintva eléred.

A Brancson több friss kampány is indult és a befektetők, üzleti élet prominens szereplői előtt szintén pitcheltek Donát mellett. Például a Cápák közöttből ismert Urilcard egy új terméket vezet be, az ún. Urilcard Tag-et. Érdekes volt a sörfürdős projekt is, ahol sör alapanyagokban is fürödhetsz és közben kézműves sört is ihatsz. Elvileg jótékony hatással van a szervezetre, ha sörhöz kapcsolódó alapanyagokban fürdesz (élesztő nincs benne).

A MyWine projekt érdekes volt számomra, mert tűnik inkább marketingfogásnak az, hogy saját borod lehet. A jelszavuk a “Fogadj örökbe egy szőlőtőkét”. Nos üzleti modellnek még nem mondanám, hogy drasztikus változás vezetnek be, nincs még meg az üzleti modell disztrupció. Ez akkor lenne, ha igazán át tudnák adni azt, hogy úgy lehet szőlőbirtokod, hogy annak lehet csak egy kis része a tiéd, de mégis részt tudsz venni a folyamatok nagy részében. Ha visszük tovább azt, hogy ez inkább élmény, akkor bizony olyan élményért fizetnek az emberek, hogy még közben dolgoznak is.

Ez érdekes volt, de mi is ez az egész?

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Csekklista étterem, bár, vendéglátóhely digitalizációjához. Digitális vállalkozói attitűd kialakítása

Megnyitsz egy cikket valamelyik média oldalon, aztán egyből szembetalálkozol a digitalizáció szóval. A legtöbb esetben nagy igazságokat írnak, itt-ott találni tippeket is, de vendéglátósként...

Tech cégek kirúgási hulláma, Új kereső a Google ellen, VB antiszponzor kampány – Hírszemle podcast

Valami van a levegőben! A tech szektor elbocsátási hulláma azért is lehet furcsa, mert azért egy trendi területen történik. Téma lesz egy saját projekt...

Így tudsz Magyarországon egy nagy márkához csatlakozva franchise éttermet nyitni

Étterem nyitásban gondolkodsz? Több helyről is hallhatod, hogy pont ilyen átalakuló gazdasági környezetben kell megfogni a lehetőségeket! A vendéglátóipari szereplők közül most azok maradnak...