Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az induló kampányok között volt, így meghívást kaptunk a Brancs közösség eseményére. A Branccsal a Minner egyéb szálon is együttműködik, így én vállaltam a pitchverseny moderációját, felkonferálását. A zsűrizésben nem vettem részt, befektetők segítették a szavazást a pitchelőknek szegezett kérdésekkel. Az esemény közvetítését egy kicsit vlog formátumosra vettük. Mi is történt? Nézd meg a videót! Egy-két projektről pedig a leírásban fogok írni.

Ha felül nem tölt be, akkor itt eléred a Youtube videót.

Brancs közösség pitchverseny

Természetesen nem mindenki tudja megnézni azonnal a videót, így egy kis információ-morzsát szeretnék adni.

A hazai piacon már többször volt rá próbálkozás, hogy a nemzetközi piacon sikeres Kickstarter és Indiegogo oldalakhoz hasonló közösségi finanszírozó oldal létrejöjjön. Eddig mindegyik kihullott, ám most a Brancs közösségnek úgy látszik sikerül a beágyazódás. A Brancson meghirdetheted induló vállalkozásodat és elővásárlókat gyűjthetsz.

Így tett Donát is a sörnapló vállalkozásával, elindította a közösségi finanszírozó kampányát, amelyben már meg is van az első 19 elővásárló. A kampányát ide kattintva eléred.

A Brancson több friss kampány is indult és a befektetők, üzleti élet prominens szereplői előtt szintén pitcheltek Donát mellett. Például a Cápák közöttből ismert Urilcard egy új terméket vezet be, az ún. Urilcard Tag-et. Érdekes volt a sörfürdős projekt is, ahol sör alapanyagokban is fürödhetsz és közben kézműves sört is ihatsz. Elvileg jótékony hatással van a szervezetre, ha sörhöz kapcsolódó alapanyagokban fürdesz (élesztő nincs benne).

A MyWine projekt érdekes volt számomra, mert tűnik inkább marketingfogásnak az, hogy saját borod lehet. A jelszavuk a „Fogadj örökbe egy szőlőtőkét”. Nos üzleti modellnek még nem mondanám, hogy drasztikus változás vezetnek be, nincs még meg az üzleti modell disztrupció. Ez akkor lenne, ha igazán át tudnák adni azt, hogy úgy lehet szőlőbirtokod, hogy annak lehet csak egy kis része a tiéd, de mégis részt tudsz venni a folyamatok nagy részében. Ha visszük tovább azt, hogy ez inkább élmény, akkor bizony olyan élményért fizetnek az emberek, hogy még közben dolgoznak is.

Ez érdekes volt, de mi is ez az egész?

Jó, hogy olvasol!
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!