A marketing előadásaimon többször feltettem már ezt a kérdést. Vagyis most ebben a pillanatban melyik cég jut eszedbe, akitől pizzát rendelnél? És második, vagy akár harmadik alternatívaként, még kitől rendelnél pizzát? Szuper! A cikkben arról olvashatsz, hogy a marketingben a fenti gondolatmenet mögött mi áll, és te a cégedben hogy tudod ezt használni.

A fenti pizzás példa azt szemlélteti, hogy mikor termék / szolgáltatás választás előtt járunk, akkor valójában csak néhány alternatíva közül választunk. Egy vállalkozás célja, oda kerüljön az alternatívák közé.

Nem fog azonnal vásárolni tőled, ne az legyen a célod

A legtöbb cég és marketinges nagyon türelmetlen a marketinget illetően. Azonnali eredményeket szeretnének, holott ez egy hosszú távú folyamat. Persze van egy réteg, aki képes azonnal dönteni és vásárolni, de ez olyan alacsony szám egy-egy termékre / szolgáltatásra nézve, hogy csak erre építeni nem lehet (és költséges megtalálni őket). Marad tehát az, hogy türelmesebbnek kell lenned. És bizony folyamatos marketing kell, mert ott kell lenned alternatívaként akkor, amikor ő dönt a vásárlásról.
Koncentrálj arra, hogy …, ez már a következő bekezdés

Legyen a te terméked az egyik alternatíva, megoldás

Amikor eljön a pillanat, hogy ő vásárol olyan terméket / szolgáltatás, amit te is árulsz, akkor vajon te is eszébe jutsz? Gondolj bele! Ahhoz, hogy eszébe jusson a te márkád, terméked, szolgáltatásod többször is találkoznia kell a márkáddal, hirdetéseddel. És az sem biztos, hogy látta teljesen és minden információval tisztában van.

„Kell a marketing, mert a vevő nem Sherlock Holmes, hogy nyomozzon a terméked után.”

Erről írtam is régebben egy cikket, hogy Még néha a legelvetemültebb, legaktívabb vásárlóid, ügyfeleid sem tudják, mi mindent “árulsz”, mit csinálsz.
Akkor képzeld el milyenek az új vásárlók? Persze vannak kivételek, van aki igazi nyomozó. Na, de ő a termék után nyomoz és nem azután, hogy rólad, a cégedről mit kell tudni. És bizony sokszor rá kell őket vennünk, hogy éppen ránk váltsák le az eddig megszokott márkájukat (nagy a verseny több területen is). És nincs könnyű dolgunk! Tudtad például, hogyha rossz a kedvünk, akkor a megszokott márkákhoz nyúlunk és csak jó kedv esetén vagyunk hajlandóak új termékeket / szolgáltatásokat kipróbálni, megvásárolni?

Mit csinálj, hogy te is ott legyél a gondolataiba, mikor adott terméket vásárol?

  1. Legyen folyamatos a jelenléted, marketinged
  2. Legyél türelmes. Nem mindig jó adott pillanatban az érdeklődőnek a vásárló. Add meg a lehetőséget annak, hogy később is visszataláljon hozzád és biztosan elraktározzon téged.
  3. Gondoskodj róla, hogy a termékedről, szolgáltatásodról a megfelelő információkat ténylegesen megkapja! Még akkor is, ha a weboldaladon csak az 1/3-ig görget le, vagy nem olvassa el a teljes landing oldal szöveget… Mert amikor dönt majd, akkor tényleg tudjon rólad mindent. Ezt nem fogod elérni egy érintésből! (értsd egyszer látja a terméked, az kevés).
  4. Többet szeretnél még erről megtudni? Még jobb marketinget szeretnél?
    1. Cikk, amit a Minneren mindenképpen olvass el! Még több vevő kell! Még jobb marketingre van szükségem! Mit csináljak? (Ebben benne van minden további fontos marketingről szóló Minner cikk is).
    2. Szerezd be a marketing képzéseimet a MinnerAkadémián! Marketing alapok,  Facebook marketing, Gerillamarketing, Videómarketing
    3. Olvasd a Minnert!

Fotó: Kristina Bratko / Unsplash