Most honnan rendelnél pizzát? Nézzük, hogy mi köze ennek a marketinghez

Dátum

Megosztás

A marketing előadásaimon többször feltettem már ezt a kérdést. Vagyis most ebben a pillanatban melyik cég jut eszedbe, akitől pizzát rendelnél? És második, vagy akár harmadik alternatívaként, még kitől rendelnél pizzát? Szuper! A cikkben arról olvashatsz, hogy a marketingben a fenti gondolatmenet mögött mi áll, és te a cégedben hogy tudod ezt használni.

A fenti pizzás példa azt szemlélteti, hogy mikor termék / szolgáltatás választás előtt járunk, akkor valójában csak néhány alternatíva közül választunk. Egy vállalkozás célja, oda kerüljön az alternatívák közé.

Nem fog azonnal vásárolni tőled, ne az legyen a célod

A legtöbb cég és marketinges nagyon türelmetlen a marketinget illetően. Azonnali eredményeket szeretnének, holott ez egy hosszú távú folyamat. Persze van egy réteg, aki képes azonnal dönteni és vásárolni, de ez olyan alacsony szám egy-egy termékre / szolgáltatásra nézve, hogy csak erre építeni nem lehet (és költséges megtalálni őket). Marad tehát az, hogy türelmesebbnek kell lenned. És bizony folyamatos marketing kell, mert ott kell lenned alternatívaként akkor, amikor ő dönt a vásárlásról.
Koncentrálj arra, hogy …, ez már a következő bekezdés

Legyen a te terméked az egyik alternatíva, megoldás

Amikor eljön a pillanat, hogy ő vásárol olyan terméket / szolgáltatás, amit te is árulsz, akkor vajon te is eszébe jutsz? Gondolj bele! Ahhoz, hogy eszébe jusson a te márkád, terméked, szolgáltatásod többször is találkoznia kell a márkáddal, hirdetéseddel. És az sem biztos, hogy látta teljesen és minden információval tisztában van.

„Kell a marketing, mert a vevő nem Sherlock Holmes, hogy nyomozzon a terméked után.”

Erről írtam is régebben egy cikket, hogy Még néha a legelvetemültebb, legaktívabb vásárlóid, ügyfeleid sem tudják, mi mindent “árulsz”, mit csinálsz.
Akkor képzeld el milyenek az új vásárlók? Persze vannak kivételek, van aki igazi nyomozó. Na, de ő a termék után nyomoz és nem azután, hogy rólad, a cégedről mit kell tudni. És bizony sokszor rá kell őket vennünk, hogy éppen ránk váltsák le az eddig megszokott márkájukat (nagy a verseny több területen is). És nincs könnyű dolgunk! Tudtad például, hogyha rossz a kedvünk, akkor a megszokott márkákhoz nyúlunk és csak jó kedv esetén vagyunk hajlandóak új termékeket / szolgáltatásokat kipróbálni, megvásárolni?

Mit csinálj, hogy te is ott legyél a gondolataiba, mikor adott terméket vásárol?

  1. Legyen folyamatos a jelenléted, marketinged
  2. Legyél türelmes. Nem mindig jó adott pillanatban az érdeklődőnek a vásárló. Add meg a lehetőséget annak, hogy később is visszataláljon hozzád és biztosan elraktározzon téged.
  3. Gondoskodj róla, hogy a termékedről, szolgáltatásodról a megfelelő információkat ténylegesen megkapja! Még akkor is, ha a weboldaladon csak az 1/3-ig görget le, vagy nem olvassa el a teljes landing oldal szöveget… Mert amikor dönt majd, akkor tényleg tudjon rólad mindent. Ezt nem fogod elérni egy érintésből! (értsd egyszer látja a terméked, az kevés).
  4. Többet szeretnél még erről megtudni? Még jobb marketinget szeretnél?
    1. Cikk, amit a Minneren mindenképpen olvass el! Még több vevő kell! Még jobb marketingre van szükségem! Mit csináljak? (Ebben benne van minden további fontos marketingről szóló Minner cikk is).
    2. Szerezd be a marketing képzéseimet a MinnerAkadémián! Marketing alapok,  Facebook marketing, Gerillamarketing, Videómarketing
    3. Olvasd a Minnert!

Fotó: Kristina Bratko / Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Miért nem tud a marketingesed eredményeket szállítani?

Ismerős a következő szituáció? Megbízol egy marketingest vagy marketinges csapatot, ügynökséget az online marketinged kezelésével. A szerződést követően aztán egy olyan szituációval találkozol, mint...

Mivel tűnhet ki egy vállalkozás a tömegből? [+kutatás] [+Podcast]

Hogyan érik el a sikeres vállalkozások, hogy ostromolják őket a vevők? Mennyire jó lenne tudni egy általános, bármikor érvényes receptet igaz? Nehéz a teljes...

Az intrapreneurship segíthetné innovációban a KKV-kat, vállalkozásokat. Teret adunk az alkalmazottnak [kutatás]

Innováció, termékfejlesztés. Honnan is indulhatna ki, mint a cégből belülről! Egy érdekes ötletről, külföldön már működő megoldásról írok ebben a tartalomban. Amennyiben már elültetem...

Az 5 legnagyobb szervezetfejlesztési és HR hiba, amit a kisvállalkozóknak el kell kerülniük

Amikor belevágtam a munkaerő-felvételbe, felhívtam egy HR-es ismerősömet, és azt mondtam neki: "A marketing után a szervezetfejlesztés, HR olyan, mintha eddig csak egy kávét...

Pénzjutalom helyett így motiváld a munkavállalóidat. Motiváció, ösztönzés tippek

Mindenki szeretne lelkes, motivált, jól dolgozó munkavállalót alkalmazni, de vajon hogyan érhetjük ezt el? Ebben a cikkben leszámolunk azzal a feltételezéssel, hogy elég vaskos...

10-ből 7 cég nem éli túl a generációváltást. Te készülsz rá?

Bár az egy család által birtokolt vállalatok és vállalkozások adják globálisan az összes cég 80%-át, nagyon kevés éli túl az alapító kiöregedését. Mindössze 30%...

Többfelé is tudsz figyelni egyszerre? Multitaskolsz? A produktivitásod kockáztatod

A multitasking legendája Talán már hallottál róla, de most a Minner is kijelenti, hogy a multitasking egy mítosz. Amikor egyszerre próbálsz több feladatot végezni, többfelé...

A webshopok új bevételi forrása: Affiliate marketing, sikerdíjas vevőszerzés

Már tavaly év elején is írtam, hogy az újgenerációs termékkeresők miatt lendületet kaphatnak a partner program együttműködések. Sikerdíjas vevőszerzés? És működik! Sőt akár kiugrási...